Met 34 weken (tot 36) op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door koekwaus, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Het begint weer te kriebelen om de vakantie te boeken, en vanwege mijn (nog redelijk prille) zwangerschap willen we erop tijd bij zijn zodat we een comfortabel huisje hebben dichtbij de zee en en zo. Vanwege het werk van mijn partner (leraar) zijn we gebonden aan de schoolvakanties.
    Vorig jaar zijn we met onze dochter naar de Zeeuwse kust geweest en dat beviel prima. Hier willen we weer naartoe. Ik ben vlak na de zomervakantie uitgerekend. Nu willen we aan het begin van die vakantie dus 2 weekjes naar Zeeland. Van de ene kant lijkt me dat heel leuk. Het lijkt me ook geen probleem in die zin dat je in je eigen land bent met goede medische voorzieningen in de buurt (ziekenhuis 13km verderop). Ik zal wel niet zo hard meer uit de voeten kunnen, maar dat is niet erg. Het enige waar ik eigenlijk bang voor ben is dat als het kindje te vroeg zou komen (is tot nu toe geen aanleiding voor; dochter is met ruim 40 weken geboren), dat ik dan naar het ziekenhuis moet en onze peuterdochter dan mee moet (want opa en oma zijn op 3 uur rijden). Ik zie het al voor me dat mijn partner dan bij mijn dochtertje blijft en ik daar alleen lig te bevallen.

Zie ik nu spoken, maak ik me onterecht ongerust? Zouden jullie nog op vakantie gaan als je al zover zwanger bent?

Alvast bedankt!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Lastig inderdaad! Het is namelijk nog wel even weg. Maar omdat je in nederland blijft zie ik het probleem niet echt. De zorg is erg goed. Ook in Zeeland worden kinderen geboren :D

Over te vroeg bevallen. Het zal vast niet gebeuren inderdaad, maar toch...! Je kind valt bij een vroeg geboorte er ook niet zomaar uit. Dus ik denk dat je, mocht je toch lijken te gaan bevallen je ouders/vrienden ect makkelijk kan bellen om te komen. En ze hebben vaak ook iets van een speelkamer in een ziekenhuis. Er is vast wel een lieve zuster die even met je dochter wil spelen in het aller ergste geval!
    Is terug rijden nog een optie? Ik weet niet hoever je weg woont?

Ik zou goed kijken naar een annuleringsverzekering. Mocht het tegen die tijd niet goed gaan met jou gezondheid of die van de baby zou het jammer zijn van het geld. (tuurlijk hoop ik het niet voor je)

Veel plezier met de voorbereidingen!

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou gewoon lekker gaan!

4. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    neem opa en oma mee op vakantie!!!
    jullie willen een huisje huren, dus misschien is dat een optie...

Snap wel dat mocht t ineens snel gaan je niet alleen wilt liggen...

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik zou gaan. Heerlijk.. In het ergste geval beval je in Zeeland. Maar dat lijkt me stug..

6. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik zou ook gewoon gaan. Of met opa en oma samen idd

7. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja wij zouden met 37wk nog een lang weekend weg gaan (eerste kindje) maar ik beviel met 36wk haha! Vk vertelde dat het prima kon, mits je je zwangerschapskaart maar meeneemt want bevallen kan verder overal. Mocht je toch stiekem tijdens je vakantie bevallen heb je toch alle tijd om opa en oma te bellen? Baby zal er vast niet met 3 uur zijn :) Ik zou dus gaan als ik jou was!

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Lekker gaan en niet teveel stressen! ;)

9. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor al jullie reacties.

Ik denk idd maar gewoon gaan en genieten. Zal volgende week nog ff overleggen met de vk. En als die groen licht geeft, gaan we boeken.
    Opa en Oma meenemen is geen optie (die houden niet van vakantie) en ik vind het belangrijk dat we ff alleen met ons eigen gezin zijn.
    De 2e bevalling duurt meestal korter als de eerste, maar na 3 uur bij onze dochter had ik nog pas 2 uur ontsluiting of zo. Dus waarschijnlijk ook deze keer tijd zat als het kindje zich aandient. Bij mijn dochter had ik overigens al enkele dagen van te voren een slijmprop verloren en allerlei andere signalen (bloedverlies) dat het niet lang meer zou duren. Toen zag ik het echt aankomen. Weet niet of dat altijd zo is?
    Annuleringsverzekering had ik al aan gedacht.

Wel lekker, nog ff weg met z'n drietjes vóór de drukte van de bevalling en kraamtijd.

10. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Serieus? No way! Dan heb ik echt geen vakantie meer... ;)

Maarre, ik zou ook gewoon gaan en lekker genieten van jullie laatste vakantie met z'n drietjes. Idd wel even goed naar een annuleringsverzekering kijken, en of die ook geld in geval van een zwangerschap.

11. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Uhm, hier dus wel (1e kindje)...

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij willen eerste week van verlof oom nog even weg. Dan ben ik 37 weken. Ik wil niet te ver weg (uur of anderhalf rijden), maar verder vind ik het ook wel lekker om nog even met zijn drieën te zijn. Bij de eerste met 36 weken een weekend weg, mensen in het hotel vonden het wel eng, maar ik vond het heerlijk.
    Als je in Nederland zou ik me geen zorgen maken, ziekenhuizen genoeg.

13. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Kan makkelijk, helemaal bij een tweede. Hier was mijn dochter er toen wel al hoor...kraamzorg was te laat...

Persoonlijk zou ik niet meer gaan, maar ook omdat ik die onzekerheid niet zou willen en liever thuis zo bevallen dan ergens ver weg (ook al is het nederland).

Deel Deze Pagina