Tweede zwangerschap sneller zichtbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samarinde, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik was ook behoorlijk fiks ja. :D Niet gigaaaantisch of zo, maar ik ben veel aangekomen (ruim 25 kilo; ik heb 9 maanden lang alleen maar zitten vreten geloof ik ;)) en had een redelijk grote buik.

Deze zwangerschap ga ik wel proberen minder te snaaien, maar ik denk dat ik uiteindelijk een stuk dikker ga worden dan de eerste keer. Ben eind juli uitgerekend en mij kennende ga ik veel vocht vasthouden, ik zal wel enkels zo dik als dijen krijgen en vingers als rookworsten. :)

Ach, we zien het allemaal wel. Als die kleine er eenmaal is zit ik toch weer te brullen dat het het allemaal waard is geweest, dus daar moet ik tot die tijd dan maar gewoon aan denken. :D

2. jupke

jupke Niet meer actief

Die ken ik niet, waar kun je die halen? ;)

3. jupke

jupke Niet meer actief

Ik had dit bericht kunnen schrijven.

Ik ben nu 6.6 wkn zwanger van de 2e. (al lijkt het niet goed te gaan, maar dat is een ander verhaal)
    Maar je ziet het al hoor. Mijn man zei het gister ook al; je hebt echt een zwangeren buik.

Nou hebben we woensdag een echo. Ik hoop enorm op een goede echo, en dan vertellen we het ook meteen aan iedereen. Kan er echt niet meer omheen.

Zie collega's soms nadenkend naar me kijken...;)

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik zal voor je duimen dat je een mooie echo van een plakbeebje krijgt Jupke!

5. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Kan heel goed!
    Ik was bij mij zoontje* ook al bij 7 weken echt zwanger zeg maar.
    Had echt al een buikje.
    Bij mijn jongste had ik ook heel snel een buikje (3e zwangerschap)
    Dit is nu mijn 4e zwangerschap en mijn man voelde het al veranderingen aan mijn buik.
    Het is niet te zien nog maar hij voelde wel dat mijn buik veranderd

6. giraf

giraf Niet meer actief

Bij de tweede zwangerschap had ik ook al heel snel een buik, moest ook al vroeg in de zwangerschap positiebroeken gaan dragen.Maar nu bij de derde zwangerschap gaat het juist weer niet zo hard, ik kan nu nog makkelijk mijn gewone broeken aan :D

7. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Nou, ik dacht dat ik nog wel even had, dat het nog wel een weekje of zo zou duren voor ik positiebroeken aan zou moeten/willen... Ahum! Vandaag kwam mijn vers bestelde Mamalicious jeans binnen, en dat was zo'n verademing dat ik 'm maar niet meer uitgetrokken heb. :D :)

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hahaha, ow dit had ook echt weer mijn tekst kunnen zijn!!!
    Wat leuk die herkenning ;)
    En wat heerlijk dat je nieuwe broek zo lekker zit!
    Van genieten hoor, knellende broeken zijn stom :p

9. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Haha leuk dat ik niet de enige ben inderdaad! :D

Knellende kleding is het stomste wat er is! Lang leve positiebroeken!

10. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ja, ik kon het op 8 weken niet meer verbergen

11. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Yup, hier gaat het ook harder.. Voel me erg opgeblazen. Zat op het zelfde startgewicht en dat gaat deze keer hopelijk niet zo hard..Ga over een weekje of 1/2 mijn zwangerschapskleding weer eens opduikelen :)
    En straks na een goede echo (krijg de eerste tussen de 11-13 weken) ook wat nieuwe kleding kopen, om te vieren ;)

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Haha wat voor broeken? :D

Hier groeit het ook een stuk sneller dan bij mijn eerste zwangerschap! 's Avonds door al het eten en opgeblazen darmen is het echt wel enorm, en 's ochtends wordt het ook steeds moeilijker te verbergen. Moet af en toe echt mijn buik inhouden als mijn moeder langskomt. Wil het snel vertellen dan hoef ik er niet meer zo op te letten. Ik vind het trouwens niet erg, wil graag een grooote buik (eerste zwschap met 30 weken al bevallen).

13. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Wat vervelend dat je dochtertje al zo vroeg geboren werd! Moet ondanks de verdrietige reden stiekem wel een beetje lachen dat je graag een enorme buik wil, dat hoor ik echt nooit, altijd juist het tegenovergestelde. ;) Ik hoop dat je een prachtige toeter krijgt, die de volle 40 weken mag blijven.

14. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Heeeeeel herkenbaar! Hier ook al met bijna 8 weken een buikje..
    M'n knoop is al een week open en m'n pyjama/trainingsbroek zit heerlijk hihi....

Inderdaad binnenkort maar eens m'n positiebroeken opduiken!
    M'n collega's zullen wel denken dat ik aardig heb zitten schransen met de kerst haha! ;)

15. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook al met bijna zeven weken een bescheiden buikje. Draag sinds een paar dagen ook zwangerschapsleggings want mijn broeken gaan niet meer dicht.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Nope, met 17 weken was ik nog zo plat als een dubbeltje.
    Wel ontspanden mijn spieren enzo eerder.
    Wat voor mij inhield dat ik eerder geen navel meer had enzo. :)
    Maar mijn buik groeide absoluut niet sneller en was bij mijn eerste groter.
    Nu onze tweede er is weten we ook dat ze kleiner is dan haar grote zus bij de geboorte wat dus ook de kleinere buik kan verklaren.

17. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Hier ook. Hihi heb echt een klein bolletje.

18. Hier ook vooral de tweede keer, derde wat minder door wekenlange diarree. Dan merk je toch dat het voornamelijk je darmen zijn. Desondaks met 13 weken zwangerschap van een collega toch de vraag gehad of ik zwanger was gezien mn buikje.. damn, had het wat langer stil willen houden.

Wel droog was dat bij mijn tweede zwangerschap, iemand in de trein vroeg of ik op zijn plek wilde zitten. Damn, kennelijk een vette pens met 6 weken. :D:$:)

19. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ohja hier ook ;) ik ben al een stevige meid, en nu bij onze 2e lijk ik nu al wel 16 wkn zwanger ipv 11
    (morgen 12)
    Echt een flinke buik al.. Knoop van mn broek moet regelmatig open en ik ga donderdag maar eens aan de shop voor nieuwe positiekleding.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bedankt meid, ik hoop met je mee ;) Lijkt me heerlijk als ik straks lekker mee kan klagen over de 'laatste loodjes' en hoe dik en oncomfortabel ik me voel.

Deel Deze Pagina