Ik ben met 9 weken voor het eerst bij de vk geweest en heb toen een termijnecho gehad Nu vraag ik me af wanneer ik weer een echo krijg Moet donderdag weer heen maar dan gaan ze volgens mij alleen naar het hartje luisteren of niet(ben nu 12 weken)?
Ik durf het niet te zeggen... Het zou kunnen dat je nog een echo krijgt. Bij mijn verloskundige maken ze standaard een termijnecho met 8 à 9 weken en krijg ik er vervolgens ook nog eentje aangeboden rond de 12 weken. Als dat niet zo het geval zal zijn bij jou, dan helaas pas weer een echo rond de 20 weken...
als je je termijn echo hebt gehad en je termijn gewoon klopt na de berekening dat zal je waarschijnlijk moeten wachten tot de 20 weken
Ik heb zelf ook een echo gehad met 9 weken.. Met 12 weken moest ik met controle, maar heb een echo kado gehad. De verloskundige deed de opleiding tot echoscopiste en wilde graag even oefenen.. Nou dat vonden wij niet erg natuurlijk Vanzelfsprekend is het dus niet dat ze met 12 weken ook nog een echo doen.. Maar in de meeste gevallen wel.
Ik heb met 9 weken een echo gehad, de volgende is pas met 20 weken weer. Bij mij hebben ze vorige week ( 14wkn en 4 dgn) het hartje geluisterd. Dus, standaard is het niet dat je met twaalf weken nog eentje krijgt.
Na de termijnbepaling moest ik wachten tot de 20-weken echo (maar heb daarvoor nog een geslachtsbepaling gepland met 18 wkn, kon niet meer wachten )
Het ligt heel erg aan je praktijk, dus echt een nuttig antwoord kan ik je niet geven... Wij moeten de echo elders laten maken... ik heb 2 echo's bij de gyn gehad, en een termijnecho bij het echocentrum (11wk) en dan de 20w echo.
Ook ik heb met 9 weken de eerste echo gehad en toen met 12 weken de termijnecho die gecombineerd werd met de nt-meting. En toen nog de 20 wekenecho, meer zit er ben ik bang niet in tenzij het natuurlijk medisch gezien nodig is. Ik ga elke 3 weken naar de VK waar ze naar het hartje luistert. Een echo is natuurlijk veel leuker maar het hartje horen is ook super
Bij ons is het 2 keer, met 9-12 (termijnecho) en met 18-22 weken. Maar de VK doet het zelf niet. Als de VK zo'n apparaat heeft staan is er wel een kans dat ze het vaker doet. Maar vast niet elke keer. Meestal gebruiken ze alleen de dopler om even het hartslagje te luisteren.
Mijn vk had toen nog niet zelf een echo, ik moest ergens anders naartoe. Standaard is termijnecho (bij circa 10 weken) en de SEO (20 weken echo). voor mij kwam daar bij 12 weken nog een nekplooimeting bij (eerste keer op eigen kosten, tweede keer werd hij wel vergoed ivm indicatie wegens mijn leeftijd). Extra kreeg ik bij de tweede nog een snelle echo bij een CTG omdat ik de baby minder voelde bewegen, ergens bij 34 weken geloof ik. Ze hebben toen even gekeken naar de placenta en het vruchtwater.
Ligt idd aan je vk en aan je eigen situatie. Bij mij vk krijg je eerst rond 9 weken een termijn,daarna de 20 weken en dan nog eentje rond de 32 weken liggingsecho. Alleen heb ik er nog een extra rond mijn 30 weken gehad ivm voorliggende placenta en krijg volgende week nog een omdat meneer opeens met 31/32 weken in een stuit is gaan liggen.
ik kreeg hem met 8 weken een echo bij hun praktijk met 12 weken moest ik ergens anders heen en 9 mei moet ik voor mijn 20 weken echo ook waar ik de 12 weken echo heb aten doen iedereen werkt anders mijn schoonzus kreeg en echo toen bij de 1e gesprek toen was ze 9 weken en die moet nu wachten tot haar 20 weken echo
toen ze bij mij de echo hadden gedaan met 6 weken en 6 dagen, klopte het ook precies met mijn laatste menstruatie maar heb alsnog een echo gekregen met 12 weken, wat raar dat het overal dus verschillend is
Heb een echo gehad met 9,5 week en een extra met 15 weken (ze konden het hartje niet vinden) en eentje met 20 weken.
Ik heb met 7w en 3d 9w en 3d en bij 11 w en 3d een echo gehad. Later nog een echo voor extra controle bij 15 w. Nu weer elke 2 weken een echo tot de 24 weken. En een 20w echo extra uitgebreid ivm de aandoening van onze dochter. Met 12 weken kunnen ze het hartje vaak nog niet horen. Dus ik denk dat je een gewone controle heb bloeddruk meten en aan de buik voelen etc. Ik hoop voor je dat je vk ook een echo maakt. Is altijd leuk natuurlijk. Het ligt idd aan je situatie. Als er geen bijzonderheden zijn dan zal je een termijn bepaling en een 20 weken echo hebben. Groetjes
Ik snap dat je het jammer vind dat het er maar 2 zijn, maar das wel normaal en beter maar 2 dan een zwangerschap waarbij je er veel meer krijgt. Want als dat het geval is dan heb je ook geen onbezorgde zwangerschap aangezien daar een medische reden voor is.
hier niet hoor maar mijn gyn wil kijken en niet voelen puur omdat het duidelijker is en de groei beter bepaald kan worden. wel heb ik 2x een 20 weken echo gehad voor een afwijking in de navelstreng maar daar krijg ik verder geen echo's voor.
Hoi, bij mij met 9 weken, 12 weken en met 15 weken zou ze alleen het hartje luisteren maar er was een vriendin mee en toen vroeg ze of ze het leuk vond om dan ook wat te zien. Heel lief van haar want ik had er eigenlijk geen recht op! Maar anders was het na 12 weken de 20 weken-echo in het zh, nu krijg ik met 32 weken placentabepaling (ligt laag) weer in het zh en dan de liggingsecho met 36 weken. Dus in totaal bij vk 3 echo's. Oh ja heb ook nog een nekplooimeting laten doen ook in zh dus dat was nog een extra echo.