Tweede zwangerschapstest doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door isinnema, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isinnema

isinnema Lid

28 jan 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen september ben ik met de pil gestopt. De afgelopen 3 maanden had ik een cyclus van 35, 30, 29 dagen. Nu had ik gehoopt dat mijn cyclus eindelijk weer wat regelmatiger zou zijn. Deze maand, dag 29 een zwangerschapstest gedaan, negatief! Ik had geen zin in spanning! Niet zwanger, prima! Laat het maar komen die menstruatie. Maar nu dag 32 en nog steeds niks! Voel me moe, last van borsten, pukkeltjes en continu meer speeksel vooral bij eten. Aan de ene kant heb ik zoiets van nee, ben niet zwanger! En aan de andere kant denk je toch van, zou het zo wezen???

Zijn er meer dames met een cyclus die onregelmatig is? Ik heb de Diane 35 pil geslikt. Ik weet nog dat ik in het begin bijna 5 kilo aankwam. Na een halfjaar werd mijn gewicht weer normaal. Ik heb het vermoeden dat mijn lichaam ook gewoon nog steeds aan het ontpillen is. Maar is dit niet lang?? Wat mij onzeker maakt is dat er veel mensen in de omgeving heel snel zwanger zijn geworden. Je gaat dan toch ook echt aan je eigen lichaam twijfelen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

mijn cyclus is ook heel onregelmatig en vooral heel lang;) Toen wij voor onze eerste gingen werd ook iedereen na een maand ofzo al zwanger en wij stonden na een jaar nog met lege handen. Het is helaas niet voor iedereen weggelegd. Op zich kan het ontpillen soms wel een jaar duren en bij sommigen (net als mij) wordt je cyclus nooit beter.

Op zich zijn die van jou wel vrij kort, dus je zou vanaf de volgende ronde ovutestjes kunnen doen vanaf dag 10 ofzo om zeker te zijn dat je je ei niet mist. Dan weet je ook wanneer je nod is en weet je of negatief ook echt negatief betekend.
    Ik zou volgende week misschien nog een test doen, als die negatief is kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Stel dat je deze maand een cyclus hebt van 35 dagen, dan is testen op dag 29 veel te vroeg.. Dus zou je aankomende dagen nog een test kunnen wagen als je nog steeds niet ongesteld bent..

Ontpillen kan wel even duren naar wat ik zo lees. Hoe was je cyclus voordat je de pil bent gaan slikken?

Ovutestjes is indd wel een goed idee.. Dan heb je meer inzicht, heeft mij ook enorm geholpen.

Zeker niet twijfelen aan je lichaam! Snel zwanger worden is niet vanzelfsprekend...

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben het met Sabrina eens

5. isinnema

isinnema Lid

28 jan 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

Bedankt voor jullie reactie! Maar vanochtend toch ongesteld geworden! Jammer, maar ik moet inderdaad gewoon meer vertrouwen in mijn lichaam hebben!

Een ovutietest is zeker een optie. Las op deze site dat zwanger & kids werd aanbevolen. Heb gelijk wat testen besteld. Hebben jullie ervaringen met deze testen?? Wanneer kan ik ze nu het beste gebruiken aangezien mijn cyclys onregelmatig is. Hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!!!

6. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Balen zeg van je ongi.
    Ik heb (vond ik) ook altijd een onregelmatige cyclus gehad, maar voor een arts is een cyclus pas onregelmatig als er meer dan een week verschil in zit. Dus in jouw geval 29-36 dagen. Blijf volhouden en hou geloof in je lichaam. Ontpillen kan echt wel even duren.
    Ik heb zelf geen ovu testen gebruikt, dus kan je daar helaas niet mee helpen.
    Succes.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Inmiddels al een paar dagen verder... Maar jammer dat je toch weer ongesteld bent geworden!

Ik heb die testen een aantal keer gebruikt..
    Op de bijsluiter staat een schema, per cycluslengte de beste dag om te beginnen met testen.
    Bij jou zou ik dan 29 dagen aanhouden. Dat kost je misschien wel veel testen, mja, dan heb je de minste kans om hem te missen...

Zodra de teststreep donkerder werd bij mij, ben ik 2 keer gaan testen. Eind van de ochtend en begin avond. Zodra de test positief is, weet je wat je te doen staat! :)

Hoe het bij jou gaat moet je afwachten.. Kan allemaal weer verschillend zijn per persoon! De ene heeft echt een hele donkere teststreep, terwijl een ander iets lichter test. De ene heeft een lange piek van 2 dagen, de ander een piek van een paar uur.

Veel succes met de testen!!

Deel Deze Pagina