aantal vraagjes over vroegtijdig vruchtwaterverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door demi123, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi,

Gistermiddag ben ik in het ziekenhuis geweest omdat het vermoeden bestond dat ik een scheurtje in mijn vliezen had. Al een tijdje heb ik wat last van vochtverlies en gister ben ik er dan toch mee naar de vk geweest. Ze heeft met de echo gekeken en alles zag er met de kleine goed uit, genoeg vruchtwater en ook om het hoofdje heen. Ze dacht aan urineverlies tot ze het beetje vocht dat ik had opgevangen op een testmaandverbandje deed en het meteen fel blauw kleurde, dit betekende zeer waarschijnlijk vruchtwater volgens de gebruiksaanwijzing. In het z'huis een ctg gehad en nog een echo, zag er allemaal goed uit. Daar hebben ze geprobeerd weer vocht op te vangen op een glaasje voor onder de microscoop, dit lukte niet omdat er op dat moment geen vocht meer kwam. De gyn heeft me daarom naar huis laten gaan zonder zeker te weten of ik een vliesscheur had. Wel advies gekregen, niet zwemmen, geen gemeenschap en goed om mijn temp denken.

Dit is het verhaal ongeveer. Nu zou ik gerustgesteld moeten zijn maar dat ben ik niet helaas. Ik pieker me helemaal suf... Vandaar dat ik hier graag een paar vraagjes zou willen stellen.

- Zou er een andere reden kunnen zijn voor de positieve uitslag voor vruchtwater op het testmaandverbandje?
    - Als ik nu een hoge vliesscheur heb, kan het dan ook weer genezen eventueel?
    - Hoe weet ik dat het goed blijft gaan met mijn kindje als het gaat om een vliesscheur?
    - Als ik een vliesscheur heb hoe groot is dat de kans dat ik de 40 weken vol ga maken?

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik me de laatste dagen ook niet zo lekker voel. Misselijk, veel last van mijn buik, harde buiken (zonder regelmaat) en regelmatig hele felle steken vlak boven mijn schaambot. Kan allemaal ook van de stress komen natuurlijk maar toch. Oh ja en als laatst, want het wordt wel een heel lang verhaal zo;), Sinds vandaag ga ik ineens melk produceren waar het voorheen alleen een beetje vocht was. Ook voelen mijn borsten een beetje zwaar, het lijkt wel op een heel klein beetje stuwing.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal en voor het beantwoorden van de vragen.

Groetjes Demi

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Demi,

als het een hoge vliesscheur was, wat het meest waarschijnlijk is, hoef je je verder geen zorgen te maken. Je zult niet continue vocht blijven verliezen, het kan zelfs helemaal stoppen. Houd je verder aan de dingen die de arts heeft gezegd, bij zorgen of vragen mag je natuurlijk altijd bellen met die arts of met je eigen verloskundige!

Mirjam

3. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb vanmorgen toch ook maar even mijn urine laten nakijken op een blaasontsteking, voor mijn eigen gemoedsrust. Gelukkig was dit helemaal schoon.
    Nu maar afwachten inderdaad. Heb wel ineens ernstige nesteldrang... Stel dat het toch eerder komt.

Deel Deze Pagina