elkaars post openmaken.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNiess, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

maken jullie elkaars post open?

1. Ja altijd, ook zonder toestemming.

2. Ja, maar dan alleen met elkaars toestemming

3. Nee, de post is voor diegene die op de envelop staat

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik was even benieuwd hoe dat bij jullie thuis gaat met de post? Maken jullie dat van elkaar open of is de post gewoon echt voor diegene die op de envelop staat.

Thuis namelijk beetje discussie over want mijn vriend vind omdat we samen wonen kunnen we elkaars post gewoon openmaken. En mijn mening is dat je elkaars post dicht laat, mits de andere er toestemming voor heeft gegeven.

Ik probeer even een poll bij te voegen.

2. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij doen dat eigenlijk nooit elkaars post open. geen idee waarom niet. beide niks te verbergen en de rekeningen worden toch wel betaald. Ook nooit over nagedacht

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij maken het gewoon open. Eigenlijk nooit discussie geweest. Wil eigenlijk wel weten of het belangrijk is. Net als verwachte post zoals rekening, salarisstrook etc blijven dicht. Mijn man maakt mijn post eigenlijk nooit open. Maar goed die laat het ook gewoon bij de deur liggen haha

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik maak alle post open, dus ook die van mijn man. Hij heeft in het begin van onze relatie wel gezegd dat hij dat prima vindt. Hij mag ook de mijne open maken.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Rekeningen ed maken we gewoon open.
    Persoonlijke post oa verjaadagskaarten maakt alleen degene open voor wie die is omdat dat ook gewoon leuk is om zelf open te maken.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier maakt de eerste de bij de brievenbus komt de post open. Of dat nou voor mij of mijn man is het gaat ons beide aan. Als er een rekening binnen komt moet het toch betaald worden en dat gaat toch van 1 en dezelfde rekening. Daarbij alle post gaat in een gezamenlijk vak bij de inkomende post.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Daar hebben wij allebei geen problemen mee :)

8. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik open de post van mijn partner meestal wel. Maar dat komt meer omdat hij een administratieve ramp is en de post gerust een paar weken laat liggen. Maar dat is uiteraard dus wel in goed overleg afgesproken.

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    We maken gewoon elkaars post open. Mijn man en ik hebben geen geheimen voor elkaar.
    Alleen post wat mij niet interesseert laat ik dicht, van zijn vogelvereniging etc.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    op zich maak ik rustig post van mijn man open van bv een tandartsrekening of ziekenfonds of iets wat ik weet wat ons beide aangaat oid. andersom doet ie het niet, niet omdat hij het niet wil of mag maar hij heeft daar gewoon geen zin in haha. maar facturen van de zaak die maak ik niet open... dat is zijn afdeling.

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik sta er niet zoveel bij stil eigenlijk. We hebben ooit eens afgesproken om elkaars post te openen.
    Ik kijk wel van wie het komt en als het geen kaartje of werk is dan open ik het.
    Kaartje voor verjaardagen etc. zijn leuker om zelf te openen en van het werk is niet aan mij gericht. Veel bedrijven of instanties gebruiken zijn naam als aanhef, maar zijn net zo goed voor mij bedoeld. Die open ik dus wel gewoon.
    Mijn post opent hij ook meestal wel.
    Vaak gooien we de brieven op tafel en wie als eerste nieuwsgierig is mag ze openen.

12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier wordt alle gewoon open gemaakt behalve (verjaardags)kaarten.

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben veel op mijn mans naam staan, dus rekeningen ed maak ik ook open. Maar echt persoonlijke post, zoals (verjaardags)kaarten en dingen die hij besteld heeft via internet maak ik niet open.

14. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik ben eigenlijk altijd degene die de post openmaakt. Belangrijke rekeningen van zijn bedrijf maak ik open maar laat ik voor hem liggen. De rest boeit hem over het algemeen niet zoveel. Ik doe eigenlijk ook alle administratie, vaak zie hij de post niet eens.

15. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Ik ben ook degene die eigenlijk alleen de post open maakt. Ik maak rekeningen van beide wel open, aangezien dat ons beide aangaat. Maar pakketjes of andere dingen persoonlijk aan mijn man maak ik niet open. Ook al zegt hij dat ik het gewoon open mag maken, haha. Hij maakt mijn pakketjes ook niet open. Dat ligt dan thuis ook gewoon op me te wachten.

16. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier maken we elkaars post gewoon open. Niks te verbergen voor elkaar.. Wij zijn getrouwd en delen alles samen, zou toch raar zijn om over de post moeilijk te gaan doen :p

17. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ja altijd
    wij hebben het er nooit over gehad echt nooit bij stil gestaan
    vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat we het van elkaar openen

18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zo gaat het hier ook.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man betaald nooit de rekeningen en vergeet het altijd aan mij door te geven dus na een aantal aanmaningen heb ik hem medegedeeld dat ik het zonde va het geld vond en dat ik vanaf nu ook de post met zijn naar erop openmaak.

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

Nee wij maken nooit elkaars post open.

Deel Deze Pagina