Tussen een gewone oven en een heteluchtoven? Ja misschien een erg domme vraag maar ik weet t dus echt niet Kan iemand mij dat uitleggen?
Bij een gewone oven zit er ergens een verwarmingselement of vlammetjes (als je een gasoven hebt) die de oven verwarmen. Bij een hete lucht oven wordt hete lucht de hele oven door geblazen door een ventilator. Die is dus heel gelijkmatig heet.
En een heteluchtoven zet je bij gebruik dus lager dan een gewone oven. Als de gewone oven op 200 moet, doe je een heteluchtoven op 180. (20%)
Daarom wil ik het verschil dus weten hihi, die temperatuurverschillen. Volgens mij heb ik een gewone oven, er zit aan de bovenkant en verwarmingselement (dat ding waar je je hand goed aan kan branden als je iets op een onhandige manier uit de oven haalt..)
http://www.vlees.nl/index.asp?src=%2Fco ... %26no%3D14 je moet wat naar beneden scrollen maar dan zie je een tabel met de ovenstanden versus de oventemperaturen
viel mijn ook al op is 10% . 200:100= 2 en dat keer 10 is 20. het is dus 10% . makkelijk rekensommentje hetelucht is fijner in gebruik omdat het geleidelijk warm wordt in de oven en ook sneller. he je standen is het vaak gas of electrische oven heb je tempratuurinstelling dan is het een heteluchtoven. nu kan iemand mijn spelling controleren haha ben ik weer heel slecht in