Hoi, mijn zus gaf me gisteren een tas met daarin een borstkolf. Zij heeft deze 3,5 jaar geleden gebruikt. Ze zei dat als ik hem uitkookte ik hem kon gebruiken. Hel lief natuurlijk, maar ik heb er een onhygienisch gevoel bij. Ik heb me er ook eigenlijk nog helemaal niet in verdiept, ging er gewoon vanuit dat ik er eentje zou gaan kopen. Maar nu zag ik dat ze best wel duur zijn. Is mijn gevoel tercht of kan het geen kwaad als een borstkolf tweedehands is?
Ik zou zeggen als de kolf goed is lekker gebruiken. Even alles uit elkaar halen en goed steriliseren. Zou er wel nieuwe flesjes bij gebruiken. Maar waarom een nieuwe kopen als deze goed is en ook nog van je eigen zus is geweest. Alles is al duur zat. Kwebbel
sorry ik ga er even tussendoor.. Waarom een borstkolf gebruiken? Is dat bijv. omdat je op een gegeven moment weer aan het werk gaat? Zodat je het dan afkolven..? Ik ben gewoon huisvrouw..ik neem aan dat ik zo'n ding toch niet nodig heb?
Ik ben ook thuisblijfmoeder en heb ´m ook gebruikt toen mn dochter een poosje de borst weigerde... (en zolang mn kind geen 6 maand is doe alles om ze aan de borst te houden, ook om de 2u kolven als het nodig is, maar leuk is het niet) In NL kan je 'm als je 'm even nodig hebt (omdat het live voeden niet goed gaat ff bijv. of omdat je wil uittesten welke kolf bij je past) ook huren bij een thuiszorg winkel... ik weet niet hoe dat in Turkije is Het ligt er een beetje aan wat voor kolf het is of ik het zou aandurven en van wie hij komt... van mn zusje zou ik 'm wel redelijk makkelijk durven gebruiken, van een vreemde (marktplaats) zou ik het nooit doen... Wat voor kolf is het? Een handkolf kan je helemaal uitkoken dus dan zou ik het wle doen.. een electrische is wat anders, ik heb wel eens gehoord dat bij het motortje ook een drupje melk kan komen en die kan je natuurlijk niet zo goed schoonmaken
Behalve een Ameda dubbele borstkolf kan er in iedere kolf evt melk bij het motortje komen. Maar als het een handkolf is die van je zus is geweest zou ik er niet zo'n probleem van maken....
Heb ook goedkoop een 2e handse avent borstkolf kunnen kopen. Heb wel zelf nieuwe flesjes enzo voor erbij gekocht. Zou zeggen gewoon gebruiken!
ik huur een dubbele medela kolf en heb de avent handkolf nieuw gekocht.. En nu maar hopen dat met de hand kolven straks ook wil gaan lukken... As donderdag weten we of Nikki genoeg gegroeid is op alleen de borst zodat de huurkolf weer terug gebracht kan worden (2,25 per dag is niet echt goedkoop)
Ik zou er geen probleem van maken. Als je de kolf steriliseert is er toch niets ongygienisch aan? Gewoon schoon. De spenen enzo koop je tenslotte toch ook nieuw, dus voor je kindje is er ook niets vies aan!