Ik ben zojuist thuis gekomen na een tweedehands buggy te hebben bekeken (via marktplaats). Ik heb hem niet gekocht, maar nu ik thuis ben twijfel ik weer. Eigenlijk zag de buggy er wel goed uit. Niet vies, leuke kleur, geen scheuren in handvaten of bekleding... Maar wanneer ik op de handvaten drukte, vond ik dat de buggy heel erg wiebelde. Het frame bewoog dus aan alle kanten. Ik zei dat ik dat vreemd vond en vroeg of er misschien een schroefje los zat dat we konden aandraaien, maar dat was niet zo. Alle kleine ijzertjes die je recht moet klikken waren recht geklikt (volgt u me nog?) en de wielen zaten er goed op. En toch dat gewiebel in het frame. Het voelde heel gammel, wat ik wel ironisch vond bij een TitaniumBaby. Ik heb nooit een buggy gehad. Dit is ons eerste kindje en ik heb eigenlijk überhaupt nooit met een buggy gereden, want we hebben ook geen broer/zussen/vrienden met kleine kinderen. Dus ik vroeg me af: misschien is het wel normaal dat een buggy wiebelt? En misschien heb ik wel een heel prima tweedehands buggy afgewezen? Kan iemand me daar een antwoord op geven? Hoe dan ook, ik moet nu verder zoeken naar een leuke tweedehands buggy. Waar moet ik op letten wanneer ik een volgende keer bij iemand ga kijken? Wat is er allemaal handig bij een buggy? Even voor de duidelijkheid: ik ben niet zo van de merken, het gaat mij om modellen en functionaliteiten.
ik heb een maxicosi mila ( 2 stuks) en tja wiebelen.. het is niet zo stabiel als een kinderwagen natuurlijk maar echt dat het opvalt, nee kan ik weer niet zeggen
De buggys die ik allemaal gehad heb die wiebelen niet hoor, maar je hebt verschil tussen een simpel buggytje met dunne ijzertjes allemaal of een zwaardere kwaliteit.. de zware kwaliteit zal minder snel wiebelen dan een dun ding
Ik zou de volgende keer jullie kleintje mee nemen. Je weet pas hoe een buggy rijdt als er ook echt gewicht in zit. Ik denk overigens dat je een goede zet hebt gedaan hem niet te kopen. Een frame hoord toch wel stevig te zijn en bij twijfel....niet doen.
Hier een tweedehands chicco liteway, wiebelt wel ietsjes maar aangezien er helemaal geen vering in (de meeste?) buggy's zitten vind ik het niet zo gek. Enige eis hier is 7 kilo of minder (aangezien ik m heb aangeschaft voor op de fiets) en meerdere standen verstelbaar. En vind m wel lekker lopen
ik heb een titanium baby breeze gehad en die was niet wiebelig. Hij zakte wel erg door als de buggy in ligstand stond en de kleine lag erin, had zo ongeveer een kromme rug met duwen dan! Nu hebben we een chicco lightway en die is wel wat wiebelig, maar wel stevig. Als ik de mijne (4jaar oud) verglijk met een nieuwe uit de winkel, is die van de winkel vele malen steviger en soepeler. Ik zou die van mij dan ook niet meer doorverkopen! Daar moet je wel even goed naar kijken via mp, hoe oud is t ding. Want sommige mensen zetten een oude buggy erop voor de hoofdprijs, maar dan heb je nog een vervelend ding in huis. Niks is irritanter dan een buggy die niet fijn loopt!
Ik zit er aan te denken om misschien gewoon een nieuwe te kopen. Ik wil er niet te veel aan uitgeven omdat ik hier ook gwoon een mooie Mutsy met luchtbanden heb staan. ik wil de buggy vooral gebruiken om mee te nemen op de fiets en voor de vakantie. Nu zie ik een mooie te koop staan voor 50 euro bij Kadocus, de Cabino 5 Standen. Kent/heeft iemand deze?
Ik heb een topmark buggy en die wiebelt echt niet hoor. Is echt een stevig ding, ook wat zwaarder (7kg). Maar sowieso is het altijd bij twijfel niet doen Denk dat je indd pas weet hoe iets wandelt en werkt als er gewicht in zit. Ik zou gewoon gaan buggy proberen bij een babyzaak en dan online kijken voor een goedkopere