Waar staat het babybadje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nicky1973, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Waar staat deze bij jullie?
    Logisch is gewoon in de babykamer, maar echt praktisch is het niet met vullen en leeg laten lopen?:(

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Nee, daar kwam ik ook al snel achter ;) ik heb 'm toen meteen in de badkamer gezet. Maar daar moet je wel de ruimte voor hebben .

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    bij ons ook op de badkamer..

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier heeft het babybadje de eerste weken in de keuken gestaan. Op het aanrecht vulde ik dan en via een buisje kon ik het water in de gootsteen laten weglopen. Spoelde daarna de gootsteen goed uit met heel warm water.

Nadien ook verhuisd naar de badkamer.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    In de badkamer... dat vind ik pas logisch!

tip van onze 1e kraamverzorgster, neem je aankleedkussen mee naar de badkamer, leg dat in de wastafel , hydrofieldoek erop en je kunt je kindje na het badderen zo op het aankleedkussen leggen, inpakken en meenemen naar de babykamer.

6. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    In de badkamer leek mij ook praktischer, maar is zo gezellig in de babykamer..
    Bedankt voor de reacties!

7. adi

adi Niet meer actief

Ik vond het meest logische om de baby naast de kommode in bad te doen. Zo kon ik de baby gelijk uit het water op de kommode leggen, had alle spulletjes bij zich voor het insmeren, aankleden enz.
    Vullen en legen deed ik in de badkamer. gewoon het badje vullen en meenemen naar de kinderkamer. Zo zwaar zijn die dingen niet hoor.

Of anders wat marloes zegt, is ook een goede tip.

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hier ook op de babykamer, ik vul de tummytub en dan zit er genoeg water in voor t badje te vullen :)

na de badkamer gerenoveerd was deed ik hem in de badkamer badderen en had ik t aankleedkussen op de wasmachine gelegd :)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier ook in de babykamer. Ik vul em inderdaad ook met de tummytub, en leeglopen->ik heb een badje met een slang. Water weer in de tummytub laten lopen, en klaar!

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Das een goede tip!

11. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    hier ook in de badkamer! ideaal. Ik heb wel zo een meubel waar het badje onder een aankleedkussen schuift. Dus bij badtijd schoof ik het badje uit, en dan kon pruts vanuit het bad rechtstreeks op het kussen. Na het bad leeglopen, uitdrogen, en badje weer inschuiven

12. fafa

fafa Niet meer actief

hier net als bij Adi: op de babykamer, vlak naast de commode, daar heb je gewoon alles bij de hand.

13. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    En hoe doe je dat met vullen en legen?

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier ook in de badkamer en dan inderdaad ht waskussen mee en in de wasbak. Ik zet ook het badje boven de wc zodat ik hem daarin kan laten leeglopen, geen gedoe met emmers enzo :)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier staat hij op de badkamer met een aankleedkussen op de wasmachiene dus lekker in bad en dan verder aankleden opde wasmachiene de badkamer is hier het warmst de rest van de kamers staat de verwarming in de winter niet aan. dus wennen we ons gelijk aan de badkamer.

daarnaast zal ze veel vaker gewoon met ons in bad gaan of met haar broertje (op het bad matrasje met papa of mama naast het grote bad)

denk niet dat het kleine badje veel gebruikt gaat worden

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Meestal deed mijn man het badje vullen en dan begon ik vast met de kleine uit kleden. Als ik alleen was legde ik hem even in zijn bedje tijdens het vullen van het badje.

Vond het fijner om het gewoon in de babykamer te doen. Bleef de kleine gewoon indezelfde kamer in dezelfe temperatuur.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Wij hebben het badje niet veel gebruikt, maar hij stond in de babykamer. In de badkamer hadden we geen plek. Vullen en legen deden we met een emmer, ging prima. En bijkomend voordeel is inderdaad dat je alles bij de hand hebt en de temperatuur gelijk blijft (wat natuurlijk ook zo is als je alles in de badkamer hebt staan).

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben de badkamer beneden en de slaapkamers zijn boven. Ik denk dat de badkamer dan de meest logische plek zal zijn?! Nou had m'n vriend het erover om boven een boiler aan te sluiten, is misschien toch ook wel handig?! Heb nog ff om daarover na te denken...

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je ook al je verzorgingsspullen beneden in de badkamer hebt staan dan lijkt me dit ook het meest handigst.

20. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    babybadje op de babykamer is veel te veel gesleep met emmers water ed. (over leeglopen maar te zwijgen). daarom was ik zo blij met de tummy tub! tot 7mnd ongeveer in gezeten. toen moest ik de badstandaard teruggeven. we zijn toen overgegaan op een badje, en die staat in de douchecel. meneer kon toen al een beetje zitten (zeker met hulp van badring), dus ideaal.

Deel Deze Pagina