Tweedehands ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lumiere, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik hoop dat iemand mij ervaringen en advies kan geven. Mijn vriend en ik gaan in januari beginnen met onze baby-uitzet. Nu is het zo dat mijn vriend graag zo goedkoop mogelijk goede spullen wil kopen, waarbij tweedehands hem erg aantrekt vanwege het prijsverschil. Hij heeft op marktplaats mooie kinderwagens en autostoeltjes gezien en hij wil daar op af.
    Ik twijfel erg hierover. Het is absoluut niet zo dat ik tweedehands niet goed genoeg vind voor ons, maar het is ons eerste kindje en we weten allebei totaal niet waar we op moeten letten qua veiligheid enzo. Ik heb van vriendinnen gehoord dat je echt nooit een tweedehands kinderwagen en autostoeltje moet kopen omdat je nooit zeker weet of alles nog wel in orde is met het product. Maar dat is hun mening en ik weet dus niet of het echt zo is. Ik heb al op sites gekeken voor nieuwe spullen, natuurlijk, het is financieel even "auw", maar veiligheid gaat voor alles vind ik. Ook als dat betekent dat we wat meer moeten betalen. Mijn vriend vindt tweedehands via marktplaats echter net zo goed, hij ziet het niet zitten om 800 euro te betalen voor een kinderwagen en zegt dat je dan voornamelijk voor het dure merk betaald. Wie kan mij raad geven, wie heeft goede of slechte ervaringen met tweedehands en kan mij zeggen waar ik bij marktplaats-spullen op moet letten?

Tweede vraag, wat zijn jullie ervaringen met een drie-wiel kinderwagen? Vlg mijn vriend zijn die veel wendbaarder, maar het lijkt mij zo onstabiel. Ik ben als baby van 3mnd oud zelf met de kinderwagen omgekiept op de stoep toen ik flink tekeer ging, pats vol op de tegels, en dat was een vierwieler. Gelukkig geen ernstig letsel aan overgehouden. Het lijkt mij dat een drie-wiel nog eerder omkiept??

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben ook niet zo vóór driewielers hoor.

Verder kan een tweedehandse kinderwagen prima. Een maxi cosi is altijd een gokhelaas!

3. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Maxi cosi zou ik alleen overnemen als je diegene kent.
    De wandelwagen hebben we ook gewoon van marktplaats, bij die mensen thuis geweest daar hebben we eerst gekeken en hebben hun van alles over de wagen uitgelegd, zag er allemaal supergoed uit.
    Wij hebben een quinny speedi sx en die kosten nieuw zeker zo €400 en wij hebben hem voor €120 met alles erop en eraan.
    Niet an te zien dat hij gebruikt is geweest.
    Daar tot nu toe nog geen seconde spijt can gehad :)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik vind 3wielers ook niet fijn, ga in een winkel proefrijden dan weet je of je het fijn vindt. Heb verder geen moeite met 2de hands, je ziet toch in welke staat de spullen zijn.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Wandelwagen tweedehands vind ik geen probleem, als je hem ophaalt goed kijken of alles klopt.
    Een autostoel zou ik nooit tweedehands kopen als het niet van bekenden is.

Ik wilde graage en vier wiel wagen, voelde voor mij stabieler!

6. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben ongeveer alles tweedehands. We hebben het geld om het nieuw te kopen maar bewaren dat liever voor andere dingen. Ik koop ook regelmatig schoenen en kleding via marktplaats. Er zijn een aantal dingen wat we nieuw en goed hebben gekocht zoals matrassen en een leren bank. En de maxi-cosi hadden we van mijn zus zodat we wisten wat er mee was gebeurd. Maar verder het hele kamertje, box, speelkleed, wipstoeltje en kinderwagen via marktplaats.

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij hebben ook veel tweedehands gekocht. Sowieso de kamer, veel kleertjes en de wagen met autostoel. Ik heb er alleen maar positieve ervaring mee. Ik vind de nieuwprijzen ook erg hoog. En bovendien vind ik het duurzamer om spullen nog een tweede, derde of zelfs vierde ronde te gebruiken.

Waar ik denk dat je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands wandelwagen:
    Doet de rem het nog?
    Kunnen alle gordels nog goed dicht?
    Zijn de banden niet lek? Indien luchtbanden, wat ik een aanrader vind!
    Zit er een handige boodschappenmand bij die je onder de wagen kunt hangen?

Vlekken ed krijg je er meestal wel uit. Een vierwieler vind ik ook fijner dan een wagen met drie wielen. Inderdaad stabieler.

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een hoop spullen tweedehands. De maxi-cosi van kenissen van mijn ouders (we hebben geen auto dus we gebruiken hem maar heel sporadisch) en de kinderwagen van de stiefzus van Pappamuis. Zagen er beide nog uit als nieuw maar voor de zekerheid natuurlijk wel even helemaal schoongemaakt. Ik vind het een beetje zonde, al die spullen die maar heel even gebruikt worden en als iemand anders er dan nog wat aan heeft vind ik dat mooi meegenomen. Er wordt al genoeg verspild denk ik dan.

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Kan best allemaal, maar wel goed alles bekijken voordat je koop
    Maxicosi zou ik vaak niet 2e Hands doen. Als er een ongeluk mee geweest is zijn ze al niet meer veilig,

Kleding doe ik nu veelal via mp. Scheelt veel en dan ook nog Es' merkkledimg...

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bijna alles 2e hands,of gekregen of via marktplaats.
    Autostoeltjes koop ik nieuw,waarom?hier vaker gelezen dat mensen het niet vervangen na een ongeluk,dus die zijn niet meer veilig en ik vertrouw het dan niet om van een vreemde over te nemen.en met het geld dat je bespaart met andere dingen 2ehands te kopen is zoiets dan goed betaalbaar.
    Verder ben ik geen fan van 3wieler wagens
    Hier 2e hands een bugaboo camelion gekocht,en die is echt heel wendbaar.

11. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Een driewieler is bij ons echt een no-no sinds mijn man iemand daarmee in de bus zag stappen. Dat ene wiel aan de voorkant kun je niet eerst in de bus tillen (terwijl de twee andere wielen nog op straat staan), dan kiept 'ie bijna om.

12. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Een autostoel zou ik niet van vreemden overnemen.
    Een kinderwagen wel maar alleen als hij er nog goed uitziet en ik hem prettig vind rijden op straat.
    Gewoon net zoals in de winkel een proefritje maken.
    Een driewieler lijkt mij ook onstabiel, zal misschien niet zo zijn maar ik zou er geen kopen.
    Babykamer, kinderwagen scheelt indd veel maar dat ligt eigenlijk ook aan jullie zelf.
    Bv een compleet babykamer van babydump kost minimaal 500 euro exclusief matrat etc, maar bij de ikea kan je al een leuke babykamer inrichten met 300 alles inclusief.
    Zo ook met kinderwagens je hebt al kinderwagens voor 300 euro incl wandelwagen/ligbak/autostoel zonder een bekend merk.

Je kan het zo duur maken als je wilt. ;)

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik ben heel erg fan van tweedehands! Ik heb bijna alles tweedehands. Voornamelijk textiel/stoffen dingen wel nieuw gekocht omdat ik dat hygienischer vind (maar vaak wel aangevuld met tweedehands voor reserve!) en dingen die de veiligheid aangaan ook nieuw (maxi cosi/autostoeltjes, kruiken/kruikdoppen) en de kleine dingen als flesjes/spenen natuurlijk. Kinderwagen kan prima tweedehands hoor. Ga eerst in de winkel kijken welke je wil (ik zou 4 wielen aanraden) en vervolgens op marktplaats kijken in de buurt. Dan bij die persoon thuis proefrijden en in/uitklappen om alles te testen of hij het doet. Als dochter 1 jaar is ben ik toch van plan om vooral een smallere paraplubuggy te gaan gebruiken, dus zonde om er 800 euro aan uit te geven vind ik. Dus ja, de ongeveer 1500 euro die ik bespaard heb op de babyuitzet ga ik lekker van op vakantie!!

Kinderwagen Mutsy 4-rider + maxi cosi 125 euro
    Kinderkamer (heel mooi! zware kwaliteit en als nieuw)+ nieuw matrasje 275 euro
    Box 20 euro
    Tiny love mobiel 15 euro
    enz. enz.

Leuke sport hoor, marktplaats spotten :D
    Hebben we je man al overtuigd?

14. rums

rums Niet meer actief

Een stoeltje koop ik echt alleen nieuw omdat ik niet weet wat er mee gebeurd is.
    Wij hebben een tweedehands bugaboo gekocht. Rijd als een tierelier.
    Commode heeft mijn man gekregen van een klant en die is heel fijn en echt nergens meer te krijgen, likje verf en hartstikke mooi.

Wij wilden persé geen driewieler. Ik heb daar slechte ervaringen mee (met neefjes en nichtjes)

box was ook tweedehands.
    En een boxhanger ook nieuwprijs 60 euro ofzo.

15. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Box, speelgoed, kinderwagen ook 2e hands gekregen en gekocht. Zag er nog als nieuw uit, wij kopen wel een nieuw matrasje voor in de wagen en is makkelijk om te bouwen naar een buggy ideaal is er een met 3 wielen en rijd perfect!. Maar dat is ook iets wat qua keus per persoon verschilt:)
    We moeten nog kijken voor maxi cosi
    Mijn positie kleding ook overgenomen via fb en marktplaats.

Kleding voor de kleine koop ik wel nieuw omdat ik heel veel leuke dingen voor bijna niks bij de zeeman, wibra en dat soort winkels heb gezien.
    Flesjes en speentjes heb ik nieuw gekregen van familie :D

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij willen ook veel tweedehands kopen, maar voor een wagen gaan we eerst even naar een babywinkel. Kijken wat er is en wat wagens proberen. Vervolgens willen we dan op Marktplaats gaan zoeken.
    Niet dat we persé die ene wagen willen maar er niet de volle prijs voor willen betalen, maar omdat we er gewoon geen verstand van hebben. Als je er een paar heb geprobeerd dan weet je waar je op moet letten!

Of we een Maxicosi of autostoel ook tweedehands doen moet ik nog even over nadenken als ik al deze reacties zo zie. Misschien toch maar nieuw kopen!

17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    #17 Vogelmeisje, 24 dec 2013
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013
    wij hebben ook heel veel tweedehands en ben er heel tevreden over, ook de kinderwagen (4 wiel, mutsy transporter) en de maxicosi. We zijn naar een babywinkel gegaan en hebben ons daar uitgebreid laten informeren, en ook wat tips om ons heen van vrienden gevraagd.
    De babykamer hebben we wel nieuw gekocht (ledikant/matras en commode) maar dat is omdat we een kleine commode zochten en die hadden ze alleen bij ikea.. en gelijk daar ledikant en matras gekocht, ook niet duur. Box ook 2e hands. Alle textiel hebben we wel nieuw gekocht voor de hygiene.
    Vwb de kinderwagen, ga gewoon eens proefrijden in een babywinkel, dan weet je zelf wat je het prettigst vindt. Wij vonden 3 wiel juist niet stevig zeker als je wat meer boodschappen hebt en het gewicht niet handig verdeelt. Onze 4 wieler kan ik met 1 hand door smalle gangpaden wenden. :)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb alles tweedehands. Ook de wagen en de autostoelen. Ik vertik het om 700 euro voor een wagen uit te gaan geven of voor een babykamer. Ze maken er maar kort gebruik van en ik hoef echt niet met het nieuwste van het nieuwste rond te lopen. Hier dus 2 quinnys van 45 en 50 euro. En ze doen het prima.
    Autoestoelen is wat je persoonlijk wilt. Ik vind het praatje van veiligheid geklets. Vernamelijk het verkooppraatje van de autostoelenfabrikanten. Die willen het liefste dat je elke 5 jaar een andere koopt omdat hij dan minder veilig zou worden. En vele durven geen tweedehsndse te kopen omdat daar ongelukken mee gebeurd kunnen zijn. De kans dat je een stoel koopt die bij een ongeluk betrokken is geweest is zeeer klein. En bij (grote) ongelukken worden de stoelen ingenomen door de verzekering;)
    Een stoel die betrokken is bij een ongeluk en wat verzekeringswerk word, , word vergoed vanuit de verzekering. Ook al lijkt er niks mee te zijn. De oude stoel word dan ingenomen door de verzekering en vernietigd zodat hij niet weggegeven of verkocht word. De kans dat je een kapotte stoel koopt is dus heel klein. Daarnaast moet je altijd goed kijken waar je hem vandaan haalt.ben wel eens bij iemand geweest waarbij de auto onder de deuken zat, rotzooi in huis enz. Duidelijk mensen die niet echt netjes met hun spullen om gingen. Daar koop ik dus niks. Mijn stoelen komen mij mensen vandaan die duidelijk zuinig en netjes waren op hun spullen. Ik zal vast eeh hoop gezeik hierover krijgrn, maar dit is mijn mening.:)

19. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb een paar dingen tweedehands zoals fietsstoeltjes. Tot nu toe valt mij op dat "zo goed als nieuw" echt niet altijd waar is. Dat betekent vaak eerder "kan nog goed een ronde mee, maar is ook echt niet meer nieuw".

Je moet ook bedenken wat jouw toekomt is. Als jij dat voor je ziet met 4 kinderen zou ik voor nieuwe spullen gaan ipv spullen die al 1, 2 of 3 gebruiksrondes erop hebben zitten. Anders kan je bijvoorbeeld bij kind 3 opnieuw beginnen met kopen. Althans zo denk ik erover.

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    O ja en voor nieuwe spullen helpt goed zoeken online ook. Soms vond ik dingen nieuw voor bijna dezelfde prijs als tweedehands op marktplaats. Zo heb ik mijn joolz day nieuw met slaapzak, maxi cosi cabriofix, luiertas en adapters voor de Maxicosi voor in totaal 640 euro.

Deel Deze Pagina