Hoi dames, Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een babyslaapzak. Ze heeft nu maat 60, maar past daar bijna niet meer in. Overal waar ik kijk hebben ze alleen maar grote maten, vanaf maat 80 of 90. Ik heb wel een maat 70, maar ook die is bij hals veel te groot, haar hoofdje kan er zo in. Weet iemand waar je slaapzakjes kan kopen die zouden moeten passen voor baby van 58/59 cm? Bestaan er ergens tussenmaatjes?
Kun je het halsj niet wat smaller maken met een paar steekjes? Vind ze eigenlijk bij alle slaapzakken wat ruim....
Ik maak de hals altijd smaller met een paar steekjes. Niet dat ik een naaiwonder ben, dus het is niet echt mooi. Maar het werkt en dat vind ik het belangrijkste.
Ik heb ze van Zeeman in 70 cm. Hier een fijn/klein kindje er in gehad, de gaten vond ik niet te groot/ruim. Ging prima.
Denk dat het inderdaad per merk ook verschilt. Mijn ervaring is dat die van de Prenatal en Hema aardig mooi aansluiten. Heb er ook 1 van ik geloof de Wibra liggen, die heeft mega openingen. Daarom ook eigenlijk nooit gebruikt..
Bij Hema hebben ze slaapzakjes maat 50/56. Ik zie ze nu niet op de website staan, maar in de winkels heb ik ze al wel zien hangen. De halsopening en armsgaten van de Hema slaapzakjes passen altijd goed aan vind ik. Prenatal en Zeeman slaapzakken hebben veel grotere openingen.
Bedankt allemaal. Ga ik nog een keer bij Hema kijken. Anders snuffelen op internet naar wat hier genoemd wordt.
Hier ook een puckababy the bag newborn. Deze zit goed. Die van de hema vond ik 3x niks. Heel erg stug, was een gevecht om de armpjes in de mouwtjes te krijgen heb hem weer teruggebracht en nog een puckababy gekocht voor wanneer de andere in de was zit.