tweedehands goed?????

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamzie, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

vandaag kwamen we in de stad een heel leuk stel tegen met klein babietje :) . We hadden het zo over de kinderwagen die hun hadden. Allemaal heel handig enzo. Het ding was 4 jaar oud.
    Nu zeiden ze dat we het eind dit jaar wel konden overkopen.

Maar mijn vriend wil dat liever niet; tweedehand spullen voor ons kindje. Hij zegt dat er allemaal ziektekiemen in kunnen zitten en je krijgt het nooit helemaal goed schoon, kan altijd bacterieen van het andere kindje achterblijven en dan is ie bang dat ons kindje dan heel erg ziek word.

Hoe zit dat nou?? Kan je gewoon tweedehands spullen kopen?? Moet ik me dan erge zorgen maken over ziektes enzo??

ik weet dat ik nog wel heel erg vroeg zwanger ben om erover na te denken. Maar toch ;)

groetjes Kiowa

2. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hahaha, dat kan je best kopen hoor! dan zouden er wel heeeeel veeeel zieke kindjes zijn! als je 2 kinderen hebt, geruik je je kinderwagen tog ook bij 2 verschillende baby's, je gaat toch niet voor elk nieuwe kind, enn nieuwe kinderwagen kopen!!

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Oh ja hoor. Je kan zeker wel 2ehands spullen kopen.
    Ik heb al een heleboel 2e hand kleertjes. Veel dingen zijn echt super netjes, nog als nieuw.

Het bespaart je een hoop geld en zeker bij kleertjes, ze zijn er zo uitgegeroeid, dus als je iets 2e hand koopt, is het vaak nog hardstikke mooi.

En een kinderwagen even schoonmaken os natuurlijk ook zo gebeurd. Met dethol ofzo (doodt bacterien)...

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dan krijg ik een heel ziek kindje. Ik heb namelijk zo ongeveer alles 2e hands. Beddengoed was je gewoon goed uit. Alleen in een matras kan oa mijt gaan zitten, dus ik zou altijd een nieuw matras kopen. Je baby ligt tenslotte meer in bed dan dat hij wakker is.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou me ook geen zorgen maken hoor. Het is misschien voor je vriend meer een excuus omdat hij zijn kindje alleen het allerbeste wil geven. In eerste instantie denk je: niets is goed genoeg voor ons kindje, we willen alles nieuw. Zeker geen tweedehands spul. Maar als je dan gaat nadenken hoe lang alles kan worden gebruikt (=kort) dan is het toch slimmer om wat tweedehands te kopen, anders kost het een vermogen. Het kindje is meer geholpen met ouders die de financien op orde hebben dan met ouders die iedere cent aan nieuwe babyspullen uitgeven.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Lin, daar ben ik het helemaal mee eens!

Wij hebben de kinderwagen tweedehands en de babykamer ook. Een nieuwe maxicosi cadeau gekregen en heel veel kleertjes gekregen die de baby van mijn schoonzus te klein zijn en van een vriendin van mijn moeder die haar baby te klein zijn.
    Superleuk kleren die nog in supergoede staat zijn. Lijdt toch allemaal niks, het wordt zo kort gebruikt/gedragen...
    Even wassen en een hele kast vol :)

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hihi moest er eigenlijk stiekem wel om lachen..:):)
    Ik heb niet heel veel tweedehands...maar heb een dekbed overtrekje en wat kleertjes die van mijn nicht haar kindje zijn geweest. oh en de lodger bunker en zo'n knuffeltje die baarmoeder geluidjes maakt hihi.Maar als ik in nl zou wonen zou ik ook de kamer etc. allemaal tweedehands kopen..gewoon goed wassen..
    Mijn vriendin had een bedje gekocht...was echt super smerig..had in een loods gestaan ofzo..ze heeft het gewassen en het ziet er als nieuw uit!! gewoon alles goed wassen en schoonmaken en dan kan het heus geen kwaad..
    Ik moest eigenlijk gelijk denken aan konijnen..heb zoiets namelijk wel gehoord bij dieren (waren het eigenlijk wel konijnen) als een dier in zijn hokje doodgaat is het niet goed om zo'n hokje te gebruiken voor je nieuwe beestje...vaak overlijd dat beestje dan ook...zoiets heb ik weleens gehoord..
    Een kindje is dus geen konijn hehe.. :) en kan gewoon in een tweedehands bedje slapen..

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Lijkt mijn vriend wel, die wil ook geen spullen tweedehands... helemaal niet van vreemden. Laat zijn zus nou net een tweeling hebben die uit de babyspullen zijn inmiddels (2 jaar) dus ik heb mooi wat spulletjes van haar overgenomen, scheelt een hoop centen!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja ik ben zelf ook niet zo van het tweedehands...
    dan ga ik liever naar de zeeman ofzo... echt een beetj gek hoor maja...
    Maar mijn beste vriendin heeft een dochtertje en daar kan ik wel spullen van lenen/overnemen...
    ook de zu van mijn vriend heeft een kindje dus misschien komt daar ook nog wel wat van.. dat vind ik niet zo erg wat dat zijn bekende...

maar wees gericht! je kindje zal er echt niet ziek van worden hoor!
    Voor mij is het gewoon een gevoel///

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vind tweedehands spullen gewoon kunnen, hoor. Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk het ook vaak een prettiger idee vind als het bij bekenden vandaan komt. Ik haal het dus niet bij vreemden vandaan. Nu heb ik wel de mazzel dat ik in mijn omgeving erg veel mensen met klein grut ken..

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor jullie reacties!!! :D
    ben blij om te lezen dat ik dus met een gerust hard tweedehands spullen kan nemen.
    Nu mijn vriend nog overhalen hihihihi

Liefs Kiowa

12. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, we hebben het meeste ook nieuw. Laast waren we op een rommelmarkt en daar stond een buggy die normaal erg duur is voor 10 euro., Hij zag er goed uit en we hebben hem goed bekeken. Die hebben we dus mooi meegenomen en ben er erg blij mee. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Tweedehands spullen zijn vaak net zo goed.
    Succes met je beslissing. Liefs Jenny

13. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ach weet je wat het is meestal is het gewoon het idee. Wat mijn man echt vreselijk vond was dat de enige wagen waar die (qua zijn lengte) lekker achter kon lopen 950 euro was. Tja dat was nou net niet de bedoeling om alleen daarvoor zoveel uit te geven....

Dus op internet gezocht dezelfde kinderwagen....voor 100 euro en sindsdien is ie om....
    Ja gebruikt de spullen zo weinig en die wagen is piccobello in orde

Deel Deze Pagina