Omdat ik graag veel wandel zou ik ons kleintje willen dragen. Door de bomen zie ik het bos niet meer in dragers. Een draagdoek lijkt mij fijn maar is een geweven doek wel lekker voor mijn ukkie of zou een rekbare niet zachter zitten? Dan heb je ook nog de mei tai... kortom: ik heb geen idee! Iemand advies? Mijn budget is 50 euro en markplaats mijn grote vriend .
Het beste advies: ga passen! Probeer wat je fijn zit. Wat voor de een fijn zit, zit voor de ander voor geen meter. Een geweven doek kan heel zacht zijn, zeker als hij ingedragen is. Maar de zachtheid en draagkracht verschilt per merk en blend (gebruikte materialen). Een rekbare doek kun je maar op 1 manier gebruiken, zeker als beginnende knoper. Een geweven doek kun je ook mee rug en heupdragen. Een draagzak kan ook heel fijn zijn, als hij goed zit voor je. Hierbij ben je afhankelijk van ds broekmaat van je kindje. Een mei tai is een beetje van allebei, het rugpand is als een draagzak, maar de banden knoop je. Je hebt zelfs draagzakken waarbij je de heupband klikt en de schouderbanden knoopt. Of draagzakken met klittenband. Er is zoveeeeell.
Zelf heb ik een marsupi draagzak, is met klittenband, te gebruiken van maat 50 tot en met 68. Heel simpel, en heel goed betaalbaar, zeker tweedehands. Ook heb ik een draagdoek, een Lennylamb, katoen met bamboe, kwam redelijk zacht uit de verpakking en knoopt heerlijk. (Verder heb ik nog een 100% katoen Yaro draagdoek en een Isara toddler voor m’n zoon)
Ik vind de Tula Free to grow een hele fijne draagzak. Ontzettend makkelijk om zelf snel om te doen (en af te doen) en handig in je eentje. Maar die is wel wat duurder. (Zelfs op Marktplaats)
Ik heb geweven doeken gebruikt, heel fijn want dat zit lekker strak. Verder ben ik helemaal fan van Ergobaby!
Je kunt het beste een consult voor het knopen en dan een geweven doek halen. Omdat je knoopt, zal je kindje er niet uitgroeien en hoef je hem niet te vervangen na een paar kledingmaten. Ik ben begonnen met rekbaar, maar vind een geweven toch fijner. Tip: Limango heeft Amazonas draagdoeken voor 30 euro op het moment. Maat 6 (ongeveer 4.60m) is het meest gebruikt, want daar kun je de meeste knopen mee. Andere merken die niet zo duur zijn: Little Frog en Yaro. Gewoon katoen is prima om mee te beginnen. Succes met je keuze. Als je twijfelt of een draagzak ergonomisch is (helaas zeggen veel merken dit ook terwijl ze het niet zijn), kun je het hier altijd vragen.
Bedankt dames! Vandaag bij de Prenatal gaan proberen. De verkoopster leek niet super veel verstand te hebben van de dragers maar heeft mij wel een heleboel laten uitproberen met ukkie er in. Twijfel nu tussen de Stokke draagzak en bykay draagdoek... denk dat het een Stokke gaat worden omdat deze heel snel om te doen is. Voor mijn wandelingetje met het hondje erg fijn.
Volgens mij is de Stokke draagzak niet ergonomisch. Maar dat weet ik niet zeker! Andere dames zullen dat hier wel weten.
Daar ben ik heel benieuwd naar! Bedankt voor je reactie. De verkoopster opperde direct dat het ergonomisch zijn juist een pluspunt was van deze draagzak. Moet wel veilig zijn natuurlijk .
Stokke is niet ergonomisch. Natuurlijk zegt de verkoopster van wel @Fristi2012 kan er zo nog een paar opnoemen die niet ergonomisch zijn.
Ik heb altijd fan geweest van de geweven doeken. Ik had ook een rekbare, maar ik vond die vee te warm. Ooit een draagzak geprobeerd (tula) maar dat vonden zowel zoontje als ik niks. In de geweven doeken heeft hij heerlijk gezeten, ook in het voorjaar. Als we dan naar een evenement gingen hier in de stad dan ging hij in de draagdoek en sliep wanneer hij wilde en ik had mijn handen vrij. Naarmate hij zwaarder werd zat de geweven doek ook beter, de rekbare kan maar tot 6 maanden en dan voel je het ook echt wat meer hangen omdat je hem niet goed aansluitend kan trekken. Helaas was met 6 maanden mijn zoontje er wel klaar mee en wilde absoluut niet meer.
Ik heb alle vier mijn meisjes veel met de stokke gedragen (en met de rekbare doek en de ergobaby) en vond hem erg fijn! De meisjes ook!
Ha zie je! Ik had al eens zoiets gelezen dat Stokke niet ergonomisch was. Maar ik heb er nog niet zoveel verstand van. Ik zelf heb een Tula. Echt mijn soulmate dat ding
Stokke is niet ergonomisch inderdaad. Als je kindje heel klein is zitten ze wel in de spreidhouding, maar niet in de gewenste hurkspreidhouding. Ook is het voor jezelf een stuk zwaarder, zeker als je kindje wat groter en zwaarder worden. Met een goed passende ergonomische draagzak is een peuter van 15 kilo dragen een eitje, terwijl dat met een niet ergonomische draagzak echt niet fijn is. De chicco, stokke, maxicosi, en (op de allernieuwste versie na) de babybjorn zijn allemaal niet ergonomisch. Bij de reguliere babywinkels zijn de bykay, ergobaby en babylonia wel ergonomisch, maar het kan zijn dat dit voor jullie niet de juiste draagzak is. De babylonia flexia is een hele mooie draagzak. Verstelbaar, waardoor hij lang te gebruiken is en goed aansluit bij je kindje. Bykay heeft ook draagzakken, de 4way click carrier is vanaf maat 56/62 goed te gebruiken. De Classic vanaf maat 62/68. Kijk eens op vonvavoom.nl, dragenenzo.nl, ooiebeest.nl, musjes.com Daar verkopen ze verschillende ergonomische draagzakken. Dan kan je het verschil eens zien.
Hier ook een grote draagfan! Ik heb vier geweven doeken (diverse maten) en een Bondolino (met klittenband en knoopbanden). In het begin is een draagdoek erg fijn, omdat je die zo lekker aan kan laten sluiten bij jezelf en je baby. In je zwangerschap kan je al oefenen met knopen, zodat je handigheid krijgt en inzicht in wat je doet. Een geweven draagdoek gaat lang mee. Voor extra tips of het passen van een draagzak kun je evt. een draagconsult nemen. Ik geloof dat een draagconsult vaak rond de 25 euro kost. Als je totale budget 50 euro is, zou je dan zelfs nog een Lidl draagdoek kunnen kopen van 19,95 euro. Niet kleurrijk, maar wel goedkoop en kennelijk zijn ze ook best ok! Met YouTube filmpjes kom je ook al een heel eind (FWCC is een fijne beginnersknoop). Heb zelf twee Little Frogs. Mooi (vind ik), goedkoop en gelijk lekker zacht, wat erg prettig is bij een pasgeborene
Op Limango is nu Amazonas te koop voor 30 euro. Dus wel een doek, maar dus ook ergonomisch. Bykay heeft zowel als draagdoek als draagzak een ergonomische pasvorm, dus is ook een prima keuze
Na veel pluizen op het internet gekozen voor een bondolino draagzak! Deze is wel ergonomisch gelukkig. Voor een heel klein prijsje kunnen overnemen op Marktplaats. Twijfel of ik ook een doek wil aanschaffen voor in huis. Kende Limango nog niet, ziet er wel tof uit! Is 100% katoen fijn?