Tweedehands kinderkleding winkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Daenerys, 4 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hi allemaal,
    Ik zit er aan te denken om een tweedehands kinderkleding winkel te beginnen in mijn woonplaats omdat we dit gewoon missen.
    We hebben wel kringloopwinkels maar persoonlijk zie ik daar vooral “vale afgedragen kleding”.
    Wat ik wil aanbieden is nog hele mooie tweedehands (merk) kinderkleding die eerst goed gecontroleerd worden voor ze in de winkel gehangen worden.
    Klanten kunnen hun kinderkleding inleveren en krijgen 40% van de verkoop prijs, zij verdienen er dus ook nog iets op.
    Wat denken jullie, zou hier een beetje animo voor zijn? Is dit een aantrekkelijk concept?
    Alle tips en ideeën zijn welkom!
     
    Ysabella, Magnolia29 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hmmmm lastig!
    Ik zie wel vaker op Facebook bijvoorbeeld berichten langskomen van een tweedehands kinderkleding shopje, en heb niet het idee dat ze veel verkopen
    Maar ik kan er natuurlijk ook compleet naast zitten.

    Is natuurlijk ook heel verschillend welke merken je wilt verkopen etc.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #3 GossipGirlxoxo, 4 aug 2021
    Laatst bewerkt: 4 aug 2021
    Wij hebben hier in Amsterdam Mooi in de Scheldestraat. Die heeft hetzelfde concept als wat jij van plan bent maar dan met alleen echt dure merkkleding. Bijvoorbeeld Vingino, Noppies, Z8, Like-Flo, B.Nosy, Le Chic en Mayoral nemen ze niet aan. Je moet dan meer denken aan Armani, D&G, Dior, Gucci, Burberry, Chloé, Stone Island, D-squared2, Kenzo, Moncler enz enz enz.
    Hier loopt dat als een trein, en ik vind het ideaal. Ik lever een tas in en na een week of 6 ga ik eens langs om te kijken of er al wat verkocht is. Het geld krijg je dan dmv overboeking met pin op je rekening. Of je koopt van dat geld weer wat anders in de winkel, als je dat kiest krijg je 15% korting op je aankoop in de winkel.
    Ik geloof erin dat dit kans van slagen heeft. Ik zou het wel echt bij alleen merkkleding houden maar dan anders als mooi en alle merken aannemen. Ik ben bang dat als je merkloos aanneemt je dan bergen Hema, H&M en Zara spul krijgt wat je voor max €1 kan verkopen maar wat wel de ruimte in beslag neemt van de plekken waar je merkkleding kan hangen en veel meer aan kan verdienen.
    En na een tijdje merk je zelf wel welke merken goed verkopen en welke merken blijven liggen en onnodig ruimte in je winkeltje innemen. Je kan dan na een tijdje een selectie gaan maken van welke merken je wel en welke je niet verkoopt. Ook handig om de merken die goed lopen op je winkelraam te laten bestickeren zodat mensen op afstand zien welke merken je hebt en zo naar binnen worden gelokt.
    Oh en als tip, dat doet Mooi ook, overleg met de verkopende klant over de minimale prijs die ze voor een item willen vangen. Is dat bedrag niet haalbaar in jouw ogen omdat het item dan te lang ruimte in je winkel inneemt en toch niet verkocht word kun je of het item weigeren (maar als startende ondernemer wil je elke klant die je kan krijgen binnen houden) of je kunt in overleg met de klant afspreken voor jouw prijs wil ik hem 4 weken ophangen in de winkel maar na die 4 weken gaat hij voor de prijs die ik in gedachten heb in te winkel en komt hij op het rek "nu in prijs verlaagd" te hangen.
     
  4. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Dat loopt zeker te weten!
    Ik weet wel een paar winkels die het ook doen.
    En dat loopt heel erg goed.
    Alleen het is echt heel veel werk.

    welke omgeving zou je willen beginnen?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Jazeker! Ik ben zo'n 'inbrengmoeder' van een winkeltje hier in de buurt. En dat loopt echt als een trein!
    Je mag iedere maand een tas met 20 kledingstukken inbrengen. Je krijgt 35% van de opbrengst om te besteden in haar winkeltje of 25% wanneer je het contant wilt ontvangen..twee x per jaar heeft ze een sale (alles voor 1 euro) om de winkel leeg te maken voor het nieuwe seizoen. Echt, doen!! Krijg je geen spijt van.

    Ps; stuur me even een pb als je meer wilt weten over dit specifieke winkeltje of de inbrengregels bijv. Die kan ik wel doorsturen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Goede tip, als je de specifieke regels wilt van Mooi (de winkel waar ik af en toe wat heen breng) dan wil ik je die ook wel in pb toesturen.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    In Den Haag zit ook zo’n winkel, achtung baby en zij richten zich vooral op merken zoals bobo choses, mini rodini, bang bang copenhagen. Je kan op hun website meer info vinden.

    Ik denk dat het wel een concept is wat goed loopt maar dat het wel veel werk is om uberhaupt een winkel te runnen. En dat het een beetje afhankelijk is van je woonplaats. Ga je zoiets beginnen in een relatief klein dorp dan gok ik dat het minder goed loopt dan in een wat grotere stad.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben nog beetje rond gaan lezen en veel van die winkels richting zich toch niet op alle merken maar een deel ervan. Misschien met een reden (anders winkel te vol) misschien om 1 type klant te trekken. Wel iets voor jou om uit te zoeken hoe dat zit. En alvast na te denken welke merkgroep jou aanspreekt en waarom. Of pas die keuze maken als alles loopt en je inzicht hebt in het aanbod en de verkopen.
     
  9. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ik ken er een in een klein dorp, die verkoopt daarnaast nog wat kwaliteits cadeautjes voor kinderen van bv djeco. En dit loopt dus ook. Zij doen volgens mij niet perse alleen merk maar hebben ook geen Hema spul erbij
     
  10. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Doen!
    Ik baal nog steeds dat het winkeltje bij ons in het dorp ermee gestopt is. Liep als een trein!
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Leuk initiatief. Hier zou zoiets heel erg welkom zijn.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Hier zit sinds een paar maanden een tweedehands kledingwinkel vlakbij, niet alleen voor kinderen en ook non-merk.
    Ik vroeg hoe ze aan haar kleding kwam. Alles kreeg ze gratis en zelfs zoveel dat ze het moet weigeren, meer past niet in de winkel. En seisoenskleding zoals winterkleding in het voorjaar nam ze ook niet aan. Geen ruimte om het op te bergen.
    Zelf verkocht ik mijn kinderkleding via tweedehands kinderkledingbeurzen. Kreeg ik ook een aardig deel van terug. Die gaan alleen nu steeds niet door i.v.m. corona. Zat na dat verhaal van die vrouw met dat winkeltje ook aan zoiets te denken. Ik ben nu toch Koos Werkloos. Al zou ik niet op verwassen zooi zitten wachten, zou wel kritischer zijn in wat ik aan zou nemen.
     
  13. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    In Arnhem zit ook zo'n zaakje. Loopt volgens mij goed. Veel merkkleding kan nog prima een ronde mee.
     
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.583
    6.275
    113
    Mijn schoonzusje heeft zo’n winkel. Loopt heel goed. Ze laat de kleding 2 weken hangen, dan gaat t weg (terug naar de eigenaar of naar een goed doel, net wat ze willen). Ze is kritisch in wat ze aanneemt (qua merk en hoe het eruit ziet). Ze neemt ook speelgoed in, maar alleen duurzaam.
    Verder verkoopt ze ook veel nieuwe boeken en duurzaam speelgoed.
    Het is wel veel werk. Soms vraagt ze ook of er geen inbreng kan komen omdat ze nog veel heeft wat ingeboekt moet worden.
     
  15. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    In Zwolle zit dit concept: Heppie! Misschien leuk om een keer te kijken te inspiratie. Ze hebben naast kinderkleding ook schoenen, positiekleding en wat
    Speelgoed of andere praktische dingen. Ik koop er vaak wat en ben wel fan. Volgens mij loopt het ook wel goed. Ze werken wel goed met het seizoen dat helpt ook. (Voor de sneeuw van februari alle skipakken op insta zetten etc). Vind het een mooi concept om op deze duurzame manier kleding te kopen. Waar wil jij de winkel openen? Ik denk dat locatie nog wel meespeelt
     
  16. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ik denk dat het heel erg samenhangt met wat je ‘erbij’ doet en hoe kritisch je bent op wat ingeleverd wordt. Wij hadden een hele leuke tweedehands kinderkleding ‘afdeling’ in de tweedehands dameskleding winkel. Maar op een gegeven moment werd de kleding steeds minder mooi, kwamen er allemaal oude afgetrapte schoenen bij en kapot speelgoed. Toen ben ik er niet meer geweest. Het werd echt zo’n uitdragerij, en dat doet niet veel goeds voor de uitstraling!
     
  17. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb zelf weinig idee of het zou kunnen lopen maar ik denk wel dat je sowieso het percentage van 40% omlaag zou moeten brengen. Jij loopt alle risico door winkelruimte te moeten huren ed, dus daardoor zou je meer moeten overhouden eraan.
    Ter info: als je als externe partner iets via bol verkoopt dan moet je al ongeveer 40% commissie kosten afstaan, en dan betaal je al zelf nog aan productie kosten ed
    Succes!
     
  18. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben ook zo'n winkeltje in de buurt. Loopt als een trein! Ze nemen geen h&m enzo aan, alleen mooiere merken Z8, Bnosy, Mimpi dat soort dingen en alleen als het nog vlekloos is.

    Je krijgt 40% van de opbrengst als je kleding wordt verkocht dus op nacalculatie. Je loopt dan geen financieel risico. Wat aan het einde van het seizoen niet verkocht is, gaat naar een goed doel, zodat er geen voorraad is en dus geen opslag nodig.

    Onze winkel heeft ook schoenen, sportkleding, speelgoed.. het loopt goed, ik kan me voorstellen dat dat in de meeste plaatsen zo zal zijn. Geen marktplaatsgezeur, toch een leuke prijs voor je kleding.
     
  19. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Als je dit doet bij mij in de buurt, heb je nu al een vaste klant! Lijkt me fantastisch hier in de buurt. Maar merken als Mayoral, Oilily enz zou ik ook heel fijn vinden.
     
  20. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Hier zit er ook 1 in de buurt. Je kan zelf inbrengen, maar ze is wel kritisch. Alleen in het seizoen, nog helemaal mooi, niet wijd of vaal van het wassen.
    Je krijgt 40% van de opbrengst, niet contant, enkel als tegoed voor in de winkel zelf.
     

Deel Deze Pagina