Vast al eens geweest maar ik vind dit altijd interessant. Ik trap er zelf ook wel eens in hoor. Maar welke onzin producten ben jij onlangs tegen gekomen waarvan je dacht: ‘dit is puur een excuus om de prijs op te gooien.’ Ik had er zojuist nog een, wilde nieuwe Pamperbroekjes voor de - nu nog - jongste bestellen en kwam dit tegen: Night pants? Serieus? Voor 56€? Ik bestel altijd de maat 5+ broekjes in de aanbieding ergens voor rond de 32€ Voor een maandbox en dat vind ik meer dan genoeg. Ideaal, bestellen, de volgende ochtend geleverd. Maar nu kan ik ze niet meer vinden en stuit ik hierop. Wat kunnen mij de ‘night designs’ nou schelen? Zijn ze getekend door Picasso? Dat wordt zometeen maar even een extra ritje richting Kruidvat voor mij want volgens mij zijn ze daar nu in de aanbieding. Kom maar door met jullie misleidende en onzin producten?
Ik heb weleens zo een aflevering bij oprah gezien met een expert in huidverzorging die vertelde dat potjes huidverzorging sowieso niet waarmaken wat ze beloven. Want zodra de deksel eraf gaat en het spul in contact komt met zuurstof gaat de werking direct achteruit. Altijd een pompflacon kopen dus.
Het kan aan mij liggen maar waar op de verpakking staat dan precies dat het gezond is? Dat is toch echt de conclusie die (onnadenkende) consumenten trekken.
Wat ik zelf onzin vind: alles dat per stuk voorverpakt is, alle mixjes, potjes en zakjes, wegwerpproducten. Misleidende producten (met gezondheidsclaims die ze niet waar kunnen maken) vind ik wel van een andere orde, maar dan nog kan je als consument toch een beetje nadenken? Niet alles kan je afschuiven op de producent, die spelen namelijk gewoon in op de vraag van de consument. Als er geen vraag is naar suikerrijke "gezonde" ontbijtgranen liggen die ook niet in de schappen. Idem met "gezonde" wereldgerechtenmixjes etc.
Maar dat het "gezond" zou zijn, is dus ook onzin, want dat claimen ze helemaal niet. Edit, ik zie nu je andere post. Ja dat is dan wel raar. Maar net als Zonnatura... Die hadden vroeger (geen idee of dat nu nog zo is) suikerrijke mueslirepen.
Hélemaal mee eens! Volgens mij is het trouwens ook gezondeRE keuze (dacht ik, weet ik niet helemaal zeker), wat ik lees als 'minder ongezonde keuze binnen deze productgroep', niet als gezond.
Ok dit zal wel op verzet stuiten maar dat zij dan maar zo. Ik vind vleesvervangers namelijk onzin, en met vleesvervangers bedoel ik dus nepvlees in de vorm van echt vlees. Want waarom zou je iets in de vorm van een dierendarm willen eten als je geen dier wil eten? Ik ben tot mijn 20e vegetariër geweest en nu flexirariër, 80% van mijn maaltijden is vegetarisch/veganistisch, maar dan eet ik gewoon peulvruchten. En ik begrijp trouwens best dat anderen daar anders over denken (vooral mensen die itt mijzelf niet vegetarisch zijn opgevoed maar dit later zijn geworden).
Maar dat klopt toch ook? Dat het onder de gezonde keuze valt maakt een product niet meteen gezond. Het betekent dat als je dan toch voor een muesli kiest deze 1 van de minst ongezonde is.
Pannenkoekenmix heb ik ook nog nooit gebruikt! Wat is daar precies het nut van wanneer je alsnog alle ingrediënten, op bloem na, moet toevoegen?