tweedehands kleding. wel of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kkatinka, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Opzich heb ik er geen problemen mee, zij het niet dat ik echt helemaal niets leuks kan vinden bij ons in de buurt ;)

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er niet echt fan van, ik koop zelf nooit tweedehands kleding. Ik heb wel kleding gekregen van familie en vrienden, maar dat is bij ons toch wel echt de reservekleding. Veel is toch niet helemaal mijn smaak, verkeerd seizoen of verkeerde pasvorm.

Ze hebben het dan wel kort aan, maar van veel dingen is de kwaliteit ook wel zo slecht dat het er al na een paar weken toch echt niet meer als nieuw uit ziet.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter heeft bijna alleen maar tweedehands kleren aangehad. Op dat moment hadden wij het niet zo breed dus toen mijn nicht al haar kleertjes van haar dochter aanbood was ik daar heel blij mee.
    De meeste kleren waren nog heel mooi.

Onze zoon heeft gemengd tweedehands en nieuwe kleding aan.
    Hij groeit heel hard en heeft bijv maat 50 maar twee weken aan gehad.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ja hoor. hier bijna alles tweedehands. ik kan prima nieuwe kleding betalen maar ik vind het zonde van het geld. voor het geld wat sommigen voor een nieuwe kinderbroek uitgeven, heb ik tweedehands 5 of 6 kledingsstukken. Ik koop veel via marktplaats en facebook maar op rommelmarkten heb ik ook al veel gescoord. en vaak merkkleding voor een prikkie wat er nog als nieuw uitziet en soms nog met kaartje eraan omdat hij ongedragen is. ik koop ook nog nieuwe kleding erbij hoor. sowieso koop ik ondergoed en sokken altijd nieuw. pas nog een paar shirts en een setje nieuw in de uitverkoop gekocht. pas nog een mooie winterjas van frendz gekocht voor 7 euro. heel setje van lief wat nieuw zo'n 65 euro kost, ik nu voor 5 euro;)
    en dan loopt ze met de collectie van vorig jaar, dat zal mij worst wezen. krijgt tot nog toe altijd complimenten hoe leuk ze eruit zien.
    ik doe liever leuke dingen van het geld wat ik er mee bespaar dan dat ik een kast vol nieuwe kleding. en kids merken er niks van. dochter is altijd blij als de postbode met een pakket voor de deur staat. want, dan zit er misschien weer een mooie jurk voor haar in:D

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben zwanger van de 5e.
    Ik heb al 4 dochters.

Ik schuif vrijwel alles door of koop het 2e hands. Waarom meer betalen als het net zo leuk/goed ook voor minder kan? Vooral kleine maatjes zien er vaak nog mooi uit.
    Ik zie de meerwaarde niet in van alles nieuw kopen, bij de eerste deed ik dat wel, maar nu bijna 12 jaar later en zwanger van de 5e kijk ik daar heel anders tegen aan. ;)

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik koop nieuw en af en toe een kledingpakket van marktplaats. tot nu toe heb ik altijd goede pakketten gehad, waar nette schone kleding in zat. Een enkel truitje was misschien wat vaal, maar mijn meisje draagt het met veel plezier hoor. Waarom niet. Ze groeien er toch zo snel uit.

Het enige wat ik niet zal kopen tweedehands zijn schoenen. Zeker de kleine schoentjes niet, die gaan naar je voet staan en dat is dan voor de volgende niet goed.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb veel van mijn nicht & een kennis gekregen, ziet er allemaal nog mooi uit
    De overige kledij die ik nog nodig heb, koop ik dan wel nieuw
    Of ik echt 2dehands iets zou kopen van een onbekend iemand, weet ik eigenlijk niet

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik koop eigenlijk alles 2ehands!
    alleen erg mooie dingen, of rompers (ik wil persé witte stretch rompers van wibra) koop ik nieuw.
    ik heb voor mn zoon, van maat 50 tot 98 voor 100 euro
    fem heeft t zelfde ongeveer wel versleten. ook kijk ik veel op gratis sites op Facebook, en maak ik er een sport van om, als het echt nodig is, zo veel mogelijk voor zo min mogelijk te kopen.

9. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    hier aan kleertjes een paar leuke dingen nieuw gekocht; gewoon leuk nieuw voor de heb (hormonen zeg ik dan maar) de rest gewoon tweedehands gekocht. ze hebben het maar even aan, en helemaal aan het begin die kleding slijt ook nog praktisch helemaal niet en ach; als ik het zelf ook maar leuk vind maakt het mij verder niet uit.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    je moet je voorstellen dat je echt vooral de kleine maatjes erg snel weer nieuwe kleren moet kopen, en dat vooral de kleine maatjes vaak maar 1 of zelfs niet gedragen zijn, ik zou zeggen kijk gewoon naar de tweedehands kleding ziet het er goed uit gewoon doen, zelf nog een keertje wassen er heeft toch een schattig babietje in gelegen ;) en het scheelt je toch weer

11. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb boven op zolder een heleboel dozen met meisjes kleding staan.. Allemaal van mijn zusjes (nu 2,5 en 6 jaar oud). Van gedragen, zo goed als nieuw tot helemaal nieuw!

Ik ga zeker nog proberen om meer tweedehands te kopen, maar heb van de week ook al wel nieuwe kleertjes gekocht. Ik ben gewoon van alles ;)

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik hou er niet van. En vooral de eerst gevulde kledingkast hoort voor mij nieuw. Als ik weer een jongetje krijg dan koop ik ook alles nieuw, vind het niet leuk als de baby met dezelfde kleertjes op foto's staat als z'n broer. En als het een meisje is krijgt het sowieso alles nieuw dus dat lijkt me niet eerlijk om een jongen dan maar in gedragen kleding te laten lopen. Komt misschien bot over, maar ik koop echt geen dure kleding hoor. Gewoon wibra, zeeman, C&A, H&M etc.

13. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik koop nieuw en kijk soms in een tweedehandswinkel. Ik ben wel heel kieskeurig; het moet er gloednieuw uitzien of kaartjes er nog aan. Als het verwassen of vies is, koop ik liever nieuw bij Hema, h&m en uitverkoop. Maar het kost idd veel geld allemaal. Zo heb ik de box en bed en ledikant wel tweedehands gekocht. Ik heb het 3x schoongemaakt en matras en beddengoed koop ik allemaal nieuw.

Deel Deze Pagina