Wat aantrekken nu t kouder wordt..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ons mannetje is 4,5 maand, best flink voor zn leeftijd en ook best warmbloedig. T koelt nu best goed af snachts en ik twijfel werkelijk elke avond wat ik hem aan moet trekken. Ik heb m nu in een romper met lange mouw, pyamabroekje, sokjes en winterslaapzak liggen, maar twijfel dus weer of t niet te warm is. Ik weet dat dit een veelgestelde vraag is, maar ik zou graag een beetje advies van jullie krijgen.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zelfde hier. Ons ventje voelt altijd zo warm aan... Vanaf zn geboorte is hij al 37 graden of hoger. Op zijn slaapkamer is het nu 23 graden en hij ligt in een romper, pyjama en zomer slaapzak. Anders wordt t echt te warm voor hem. Als jullie kindje ook zo warmbloedig is lijkt een winterslaapzak me wat warm. Bovendien vraag ik me af wat je dan als het echt winter is weer extra moet doen om het warmer te maken

Wel heeft hij altijd koude handjes. Daar heb ik net toevallig een topic over geopend.

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn kleine man heeft nu een romper met korte mouwen aan, een pyjama met lange mouwen en lange broek (vorige week had hij nog een shortama aan) en een tussenslaapzak aan. Bij de Hema gekocht 5 jaar terug voor de oudste en ik ben er erg blij mee. Hij is iets dikker als een zomerslaapzak en veel dunner als een winterslaapzak. De kleine slaapt er heerlijk in.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.701
    113
    Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe warm jullie huis is/blijft s nachts :)

Mijn meisje draagt een 1- of 2-delig pyjamaatje (niet extra dik ofzo) over haar korte mouw romper, sokjes wisselt nogal, of een lange mouw romper met een zacht broekje (ik gebruik nu de mt 50/56 broekjes uit het doorgeeftasje die te kort worden en niet heel mooi meer zijn). Ze slaapt onder een lakentje en dubbelgevouwen prenatal dekentje. In de praktijk ligt dit vaak in de loop van de nacht nog maar halverwege, aangezien ze zichzelf omhoog wurmt sinds ze uit de puckababy is - ze wil sinds kort perse haar handjes bij haar gezichtje hebben om in te slapen. Maar ik heb nog nooit de indruk gehad dat ze het koud had.

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Daar zat ik dus over te twijfelen die winterslaapzak...maar ik heb er geen pyama onder...alleen broekje. Ik dacht dus zo...wij slapen onder een dekbed en de zomerslaapzak leek me niet even warm. Misschien krom gedacht! En inderdaad zijn de armpjes en handjes altijd koud als ik geen winterslaapzak aan doe. Het wordt nu buiten 6 graden vannacht en ik heb de ramen overdag vaak open... pff weet t echt niet hoor

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou gewoon doen wat je nu aangeeft en dan vannacht tussentijds even voelen of hij warm of koud of precies goed aan voelt. In het nekje kan je dat goed voelen.

De slaapzak die ik gebruik is een badstof van lief. Die is net even wat dikker dan zo een hele dunne zomerzak alleen nog niet zo dik als een winterzak

Ik lees net in mijn topic over de koude handjes dat dit heel nirmaal is en de meeste kinderen dit hebben.

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou romper korte mouwen, pyama en winterslaapzak aandoen.
    Dit os wat mijn peuter nu ook aanheeft (dan natuurlijk dekbedje)
    Als het nog kouder word romper lange mouw er onder
    Als het echt bar bar koud word winter pyama of de cv een klein beetje open.

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik heb de mouwen van de slaapzak afgehaald en zn zokjes uitgetrokken. Hij heeft dus nu een romper lange mouwen aan, met een dun pyamabroekje en daarover de slaapzak zonder mouwen. Dus geen volledige pyama. En dan doe ik morgen een rompertje, pyama en iets dunnere slaapzak aan.
    Wat je dat kan bezig houden he? ;)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Op de slaapkamer van onze kleine meid is het nu 's nachts nog steeds rond de 20 graden.
    Omdat ik het desondanks wel kil vind aanvoelen heeft ze een pyjama aan met lange mouwen. Daaronder een mouwloze romper. Ze ligt in een zomerslaapzak. Geen sokjes. Ze voelt altijd heerlijk warm aan als ik haar 's morgens uit haar slaapzakje haal. Ik wil ook nog niet teveel aantrekken, wat dan als het straks vriest?

10. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    En als het straks vriest doen jullie dan ook nog een dekentje over de winterslaapzak?

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier heeft ze een romper pakje ding van de hema aan. Is vrij dun en dan een dikker slaapzak zonder mouwen. Dus geen stokjes aan of rompertje. Hier word het best koud snachts en gister had ze een nog wat dunner slaapzakje aan.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zo doen wij het ongeveer ook.

Aiden heeft nu een korte mouw romper aan, pyamajasje en een winterslaapzak.
    Als het nog iets kouder wordt, gaat zijn pyamabroek erbij aan.

Gaat het vriezen, dan lange mouw romper erbij aan en evt sokken en/of verwarming aan,

Gaat het hard vriezen, dan heb ik ook nog een winterslaapzak met lange mouwen.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn meisje heeft nu een korte mouwrompertje aan, daaroverheen een soort berenpyjama (dik in ieder geval), geen slaapzakje deze keer en ook geen sokjes. Ze ligt onder een lakentje en een dikke deken.

Ze ligt pal tegen ons bed aan, zo ver mogelijk weg van het raam, maar ik vraag me ook af of ze het niet koud gaat krijgen vannacht. Al lijkt me nu nog een slaapzak aantrekken ook een beetje overdreven... ze is ook heel warmbloedig en heeft het gauw te warm.

14. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Liggen de kindjes hier die een slaapzak aanhebben ook nog onder een dekentje? Hier ligt meneer nu in een pyama met lange mouwen met een romper met korte mouwen onder een lakentje en een dekentje.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

nee onze vent heeft geen dekentje over. Vooral omdat hij een hele wereldreis maakt door zijn bed s nachts en dat het dus weinig nut heeft. Voordat ik de kamer uit ben ligt hij al weer ergens anders.

Hij slaapt dan ook met een mouwloze romper, pyama lange mouw + broek, slaapzak van de hema. en dat is voldoende het is bij hem op de slaapkamer ook zomaar 22 graden. Ookal heb ik het rolluik naar beneden en zijn raam op kiep stand.

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    romper lange mouw, dunne slaapzak en dekentje

meer niet!

straks wordt t pas écht koud :)

wel dubbel glas boven dus nu prima

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    mn dochter heeft nu een wollen hemdje aan, een pyamashirt met lange mouw en een tussenslaapzak ( Idd die van de hema, dikker als een zomerzak, hij is al iets gevoerd maar niet zo warm als een winterzak. ) Ze kruipt soms zelf onder een dekentje, soms niet.

Mn babyzoontje slaapt nu in een romper, jumpsuit/pyamapakje en ik heb er net een dikker dekentje op gedaan want zn gehaakte dekentje is nu te dun. Ik heb zelf een 2e dekbed op bed liggen, we zijn kou kleumen, dus de kids liggen er ook al wat warmer bij.

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier 23 graden in de kamer (helaas niet koeler te krijgen momenteel)
    raampje op een goede kier
    romper mouwloos
    flanellen pyjama (best warm dus)
    zomerslaapzak

als het straks kouder wordt gaat ze over naar een winterslaapzak en als het nog kouder is hebben we altijd nog dekentjes

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Romper lange mouw en zomerslaapzak, vind het ook lastig hoor maar hij slaapt heerlijk en voelt lekker warm aan 's morgens en het wordt natuurlijk nog veel kouder...

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier een romper met lange mouw en de winterslaapzak. Het kamertje is normale temp, heb overdag wanneer ze niet in bed ligt de ramen open om te luchten, maakt het meteen wat frisser.
    Wanneer het kouder wordt, zal ik haar een pyjama aandoen, en bij vrieskou heb ik nog de mouwen van de slaapzak om eraan te ritsen.

Deel Deze Pagina