Sinds dat mijn ukkie 1 jaar geworden ongeveer, is hij ineens zo zielig steeds. Hij gaat ineens op sommige momenten ineens huilen en is ineens heel eenkennig geworden. Hij begon zelfs vanmiddag te huilen bij mijn oma, dat heeft hij echt normaal nooit gehad en hij ziet haar ook wekelijks. S'nachts word hij ook regelmatig wakker en is alleen weer in slaap te krijgen met een flesje en een knuffel. Hij speelt wel en eet en drinkt ook gewoon goed, maar soms is hij ineens over zijn toeren of aan het jengelen. Nu heeft hij een koutje gehad en hoor ik hem overdags nog wel eens hoesten (misschien 5 keer op een dag, niet echt veel dus). Maar toch maak ik me zorgen. Is het een fase? Of zal er iets anders aan de hand zijn met mijn binkie. Snap er niks van soms..
Heel herkenbaar hoor! Hier rond 1 jaar ook een fase gehad waarin ze opeens 's nachts wakker werd en alleen te troosten met een flesje. Groeispurt? Ik merkte dat de hoeveelheid "sprongetjes" (waar ik eigenlijk niet in geloof) sowieso een stuk groter werd in het 2e levensjaar... Echt van die fases waarin ze meer eenkennig zijn, jengelig, niet alleen kunnen spelen etc.
Kan best een fase zijn, rond die leeftijd schijnen ze meer van zichzelf bewust te worden ofzo, en ook dat mama en papa er niet altijd zijn... Hier hebben we deze periode weer achter de rug., ( zoontje 14 maanden) nu gooit hij zich nu af en toe dramatisch op de grond in de hoop zo zijn zin te krijgen ik probeer dit zo veel mogelijk te negeren, dan gaat het vanzelf weer over. Wel zou ik goed op letten dat hij niet ergens pijn heeft, maar als hij goed eet en drinkt zal dit wel meevallen. en als hij huilt vanwege eenkennigheid of even steun zoekt dan kan het echt geen kwaad om even te troosten. Het wordt vanzelf minder
Spelen en rondkruipen doet hij wel gewoon hoor, nu hebben wij best een vervelende vloer voor een kruiper (grind), dus hij kan soms best wel eens ff pijn krijgen als hij te snel rondkruipt. Buiten de huilmomentjes om is hij verder heel vrolijk hoor. Maar snap er soms gewoon niks van.
Misschien een echte vent, waar mijn dochter na het vallen / stoten een klein huiltje gaf en weer verder ging doet mijn zoon er een schepje bovenop om nog lekker even zielig te doen en een paar mooie uithalen te geven.
Gewoon lekker knuffelen als hij er behoefte aanheeft, zal vanzelf wel weer overgaan. Sneu is het wel.
Mijn dochter heeft ook zoeen periode gehad rond de 13de maand. Heel erg huilerig en ook drift aanvalletjes. Naar mijn idee kwam het vooral omdat ze toen nog geen idee had hoe ze mij iets duidelijk kon maken en dat frustreerde haar enorm. Het was bij haar over zodra ze ontdekt had dat ze dingen aan kan wijzen en nog wat andere manieren om mama wat beter dingen duidelijk te maken. Verder was het ook gewoon een soort fase en manier van aandacht vragen ofzo.