Hoi, De titel zegt het al.... hoe weet ik dat mijn minder melk heb en wat zijn eventuele oorzaken? Mijn dochter is in een maand tijd 440 gram bijgekomen en dit vonden ze op t cb wat weinig. Ik had de afgelopen dagen zelf al het idee dat mijn dochter behoefte heeft aan meer melk, ze lijkt op sommigen momenten onverzadigbaar en nu blijkt het dus ook terug te zien aan haar groeicurve. T cb vroeg of ik wel nog genoeg melk had... ik antwoorde met volmondig ja, maar nu ik er op let twijfel ik toch een beetje. Ik zie wel in het begin zo nu en dan melk langs haar mondje lopen, maar mijn borsten voelen wel wat leger aan. Of...beeld ik me dingen in? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt!
Hoe is haar groeicurve? En dan de bv curve van WHO niet de kV curve van het CB. Kun je maken op borstvoeding.com. Vanaf 3-4 maanden is voor meisje volgens jij 100 gram per week prima en voor jongen 125. En onverzadig zijn kan duiden op regeldagen.dus dan heb je misschien wel ff wat weinig melk in verhouding tot haar behoefte maar leidt vaker aanleggen ook tot meer melk! Lactatiekundige zei hier dat leeg voelende borsten eerder duiden op goede afstemming tussen moeder en kind. Mits je nog wel redelijk frequent voedt bij een kleintje.
Hai, bedankt voor je reactie. Ik heb die groeicurve nog niet ingevuld, moet ik maar eens doen maar ze groeide aan het begin meer. Ik had vorige week ook al een berichtje gestuurd aan de lactatiekundige, omdat ik vond dat dit juist anders dan een regeldag was. Maar goed, de groei bevestigd dus ook het gedrag. Goed overigens om te weten dat leeg voelende borsten duiden op goede afstemming. Ik moet t nog maar even aan zien... Vanmorgen in ieder geval voldoende melk