Er zijn al topics over ik weet het, maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt. Die roze wolk waar ik bij ons eerste meisje op rond zweefde tijdens mijn verlof is nu heel ver te zoeken. Ons meisje huilt de hele dag, van voeding naar voeding. Ze wil niet slapen alleen bij ons of eventueel in de doek. 's nachts is het een heel ander verhaal dan slaapt ze wel goed en zelfs de meeste nachten al door tot een uurtje of half 6. Maar die dagen, ik huil de hele dag alleen maar. Op de meeste momenten ben ik huilend voeding aan het geven ( borstvoeding ) gewoon omdat ik er niet meer tegen kan. Mijn vriend probeert het zoveel mogelijk op te vangen maar die heeft wel minder geduld dan ik met haar als ze zo huilt. Ik ben zo'n beetje ten einde raad, we hebben alles behalve inbakeren al geprobeerd maar niks helpt. Een zijslaapkussen leek even te helpen maar dat is nu ook weer voorbij. Ik weet het gewoon niet meer, ben nu op het punt dat ik het liefst gewoon weer zou gaan werken gewoon om weg te zijn van het gekrijs. Ik dacht dat ik het wel onder controle had, maar na een aantal dagen gaat het gewoon echt niet meer! Zodra zij begint te huilen begin ik ook te huilen en zodra ze even op bed ligt en wel stil is durf ik bijna niet te hopen dat ze blijft slapen. Het is hier nu carnaval dus grote kans dat ik niet bij de huisarts terecht kan tot woensdag. Ik wil graag een doorverwijzing naar een kinderarts kijken of die misschien iets kan vinden. Anders weet ik het ook niet meer en denk ik dat het in ieder geval verstandig is als ik een beetje hulp ga krijgen want ik begin af en toe gewoon een hekel te krijgen aan mijn eigen kind en dat is gewoon iet goed! Sorry voor mijn hele verhaal maar ik moest het gewoon eens een keer echt van me af schrijven.
Kun je je meisje overdag even op laten vangen door familie of vrienden zodat jij even wat rust krijgt? Ik zou niet weten wat ervoor zorgt dat ze overdag zoveel huilt, maar in de nacht juist niet. Hier hebben we wel de huiluurtjes, maar dat is niet te vergelijken. Ik hoop dat iemand hier misschien uit ervaring weet wat er kan zijn. Sterkte meis!
Wij hebben de eerste 6-8 weken ook een enorme huilbaby gehad. Het vreemde was dat hij snachts gewoon sliep. Had zelf het idee dat dat vooral kwam doordat hij gewoon kapot was van het huilen van overdag.. We hebben van alles geprobeerd en kan me uiteindelijk niet meer het moment herinneren dat ik dacht 'nu is het gestopt'. Stukje bij beetje zijn we op de goede weg gekomen. Dat is in week 1 begonnen met bezoekjes aan de manueel therapeut (voorkeurshouding, kiss syndroom door de bevalling). Die heeft ons inderdaad aangeraden in te bakeren, wat een opluchting was dat! (tot hij naar zijn buik rolde ) Vervolgens zijn we begonnen met het verdikken van de voeding met jbpm van nutrilon om het spugen tegen te gaan (verdenking verborgen reflux), dit is overigens nooit bewezen maar hielp enorm en hebben we maanden gedaan! Sinds hij loopt zijn we daar pas mee gestopt. Ook zijn we na een half jaar pas overgestapt op friso allergy care voeding op aanraden van het cb op verdenking van koemelkallergie/lactose intolerantie. Ook nooit bewezen maar dat hielp ENORM! Verder hebben we bezoek aan huis gehad van de kinderfysio om ons te helpen bij zijn voorkeurshouding thuis met tips en heb ik op eigen initiatief een osteopaat bezocht ongeveer 1x per 2 weken 4 maanden lang om hem te helpen ontspannen. Ons mannetje was zo enorm gespannen, overstrekken, niet willen ontspannen in bad, continue bewegen ook in bed Ik hoop dat je hier wellicht dingen uit kan halen die je kunnen helpen! Het is verschrikkelijk om je kleine zo te zien, voor ons voelt het ook als een grijze wolk en zijn blij dat hij nu veel vrolijker is. Het is een enorme rit geweest dus ik hoop dat ik jou hier wat voorzetjes kan geven naar oplossingen voor jullie kleine. Geen idee of het wat in de buurt komt maar het viel te proberen
Na onze bezoekjes aan de osteopaat zagen we direct resultaat. Probeer daar dus in ieder geval eens naar te zoeken, wel een erkende die staan allemaal op 1 site, moet je even googlen.
Heb je het idee dat ze pijn heeft. Ben je al eens naar een arts geweest met haar. Misschien anders toch eens puckababy ofzo proberen dat is niet strak inbakeren maar hielp hier heel erg goed bij mijn zoon toen.
Osteopaat is zeker wel het proberen waard, zou het je echt aanraden! Vaak maken ze eerder plek vrij in hun agenda als ze horen dat het om zo'n jonge huilbaby gaat. sterkte!
Heeft ze geen last van (verborgen) reflux? Bij onze dochter zeiden ze destijds dat overdag niet slapen maar snachts wel juist een symptoom daarvan is...
Klinkt misschien gek... Maar hoe is de bevalling verlopen? Hier heeft ons meisje met een schouder vastgezeten en is met een hoop geduw op mijn buik en getrek met de pomp uiteindelijk ter wereld gekomen. De eerste 6weken ook alleen maar gehuild, een bezoek aan een osteopaat was heel verhelderend, haar hele linkerkant was "scheef" en stond veel spanning op. Ze heeft al die tijd pijn gehad! Na de eerste behandeling al zo veel verbetering!!!! T werkt niet voor alles, maar t heeft ons echt heel erg geholpen!
Ja daar begin ik zelf ook aan te denken. Ze heeft ook veel de hik en in mijn armen slaapt ze wel maar zodra je haar in bed legt begint ze te huilen en is ze weer wakker. Ik heb ook besloten naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar de kinderarts
@rosa: de bevalling ging heel snel ik ben ingeleid. Ik heb 6 minuten geperst en toen was ze er al. Dus geen geduw en getrek. De complete bevalling heeft 6, 5 uur geduurd
Hier was het ook veel de hik, overdag niet slapen of hazeslaapjes, omhoogkomen en/of terugslikken van voeding... Steeds dat zuur in je slokdarm doet echt zeer... en als het reflux is werkt medicatie vaak heel goed!
Hier ook goede ervaringen met osteopaat. Onze kleine dame huilde ook heel veel. Hij keek naar haar, voelde en vroeg meteen of ze de navelstreng om haar nekje heen had bij de geboorte. Wat inderdaad zo was. Hij heeft een beetje gedrukt (echt heel zachtjes) en je zag haar echt opeens helemaal ontspannen. Daarna heeft hij haar buik gemasseerd en ons geleerd hoe dat moest. Nou, meteen daarna poepte ze zichzelf helemaal onder, en daarna viel ze als een blok in slaap. Heeft bij ons echt goed geholpen (was zelf ook nogal sceptisch). Fien is trouwens in minder dan twee uur gekomen, heb maar een paar keer geperst, ging veel te snel. In elk geval heel veel sterkte. Misschien kun je wat hulp krijgen van je familie?
Hier precies hetzelfde gehad, hier was het reflux. Zoek even de symptomen op op internet en kijk of je er iets van herkent. Hier ook overdag niet slapen, maar 's nachts juist wel, veel de hik, gekke bekken trekken, veel slikken en heel erg veel huilen.
Wat ik zo uit je verhaal kan opmaken, klinkt het als (verborgen) reflux. Waarschijnlijk dus maagzuur dat omhoog komt, als je haar neerlegt. Probeer haar eens neer te leggen in een bedje dat schuin staat (wat boeken onder de poten op gelijke hoogte). Voeding indikken helpt dan vaak en een minuut of 20 na de voeding overeind houden scheelt ook enorm. Verder zou je ook een afspraak bij de huisarts en/of osteopaat kunnen maken, om daadwerkelijk te bekijken of het reflux is. Als de bovenstaande tips niet helpen, kan je kindje namelijk ook medicatie krijgen.
Dank jullie wel voor al jullie verhalen en tips. Ik heb de symptomen van verborgen reflux opgezocht en als ik dat zo bekijk zie ik heel veel bekende dingen. Dus we gaan een afspraak maken bij de huisarts en een doorverwijzing vragen zodat er eens naar gekeken wordt. Ik heb vanavond ook mijn moeder even gebeld, die is hier even geweest en heeft het van ons overgenomen. Dat was echt even heel erg fijn! Hopelijk komt er iets uit, en ik heb in ieder geval ook al gekeken naar een osteopaat. Misschien dat ik daar ook gewoon een afspraak maak, wie weet wat die voor haar kan doen.
Hier heeft de osteopaat ook veel voor ons meisje betekend. Ook zij is enorm snel geboren en had last van enorme spanning op haar nekje en (daardoor) een voorkeurshouding en pijn. Niet alleen een moeizame, maar juist ook een snelle bevalling kan tot problemen bij je kleintje leiden.
Daar denk je vaak niet zo ever na eigenlijk. Als het een moeizame bevalling is heb je dat vaak wel maar als het zo snel gaat komt het minder snel in je op dat ze daar misschien last van kan hebben.
Ik zou eerst zelf beginnen met nutriton, dit kan je aanmaken met wat en voor dat je gaat voeden geven met een lepeltje of spuitje. Wel wat gedoe, maar als het werkt heb je dat er wel voor over . Omdat ik zeker wist dat Lisa reflux had, heb ik eerst bij de huisarts aangeklopt en heb ik zonder dat ze haar gezien hebben, zantac gehad. Dat hielp helaas maar even. Toen doorverwezen naar de kinderarts en van haar losec gehad. Helaas hielp hier helemaal niets uiteindelijk.... Maar dat is echt pech, meestal is er echt wel een oplossing!