Na 1 jaar niet meer willen kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pipi, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schat is inmiddels 1 jaar en krijgt nog 5 keer borstvoeding per dag. Ik werk voorlopig 2 dagen per week en wil dan niet meer kolven, dit zou betekenen dat ik 2 voedingen 'oversla'. Voorheen kolfde ik 1 keer per dag.
    Zou mijn productie stabiel genoeg zijn om de dagen dat ik er niet ben maar 3 keer te voeden en de overige dagen op verzoek? Uiteindelijk wil ik naar 2 of 3 keer voeden, en niet meer overdag.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
    Ja hoor gaat lukken! Ik ben rond die tijd, iets eerder zelfs, ook gestopt met kolven overdag.Als je een jaar bv geeft moet je productie dat wel redden hoor..
    Afbouwen en thuis gewoon lekker kind aan de borst.
    Wat betreft het aantal voedingen, dat is denk ik gewoon doen en zien wat er gebeurd. Succes!

3. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zelf nog geen ervaring, maar ik lees dat rond de 9 maanden je productie vaak stabiel is en dat het dan kan. Met 1 jaar zou dat dus ook moeten kunnen. Twijfel je, dan kun je misschien de dag nadat je gewerkt hebt iets vaker aanleggen.
    Super dat je al een jaar voedt en door wilt gaan!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hoor! Ik zou nog wel even een poosje thuis wel overdag voeden. En dan kun je dat op een gegeven moment ook weglaten.
    Oudste dronk vanaf 13 maanden niet meer overdag. Toen gestopt met kolven.
    Jongste gestopt met 10mnd onder werktijd maar kolf nog wel thuis.
    Zij drinkt overdag 2x even voor t slapen gaan, s avonds voor de nacht en meestal 1x ergens in de nacht/vroege ochtend.

5. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben eigenlijk nooit van plan geweest zo lang te voeden, maar we vinden het allebei nog leuk.
    Ik voed ook voor de slaapjes en voor de nacht en 's ochtends vroeg. Ga het maar eens proberen om er 1 over te slaan!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Geven jullie dan een alternatief voor de bv overdag? Bij mij kelderde mijn productie ontzettend snel na 9 maanden toen ik niet meer kon kolven. Maar hij kreeg toen kv overdag. Hadden we dat niet moeten doen?

Sorry, dat ik inbreek op dit topic, maar wil deze keer langer voeden en wil leren van mijn fouten.

7. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef af en toe joghurt erbij en wil dat ook gaan doen als ik voedingen oversla. Hij heeft nooit kunstvoeding gelust en wil ook niet uit een fles drinken...

Ben je toen na 9 maanden gestopt vanwege je productie?

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, geen kolfrecht meer en ik had niet genoeg pauze om te kunnen kolven. Ik had wel moeite om genoeg te kolven maar op dagen dat ik thuis was, waren er geen problemen. Ik heb ook echt af moeten bouwen, had ik een week vakantie voor genomen. Dat was wel voldoende, maar wel wat stuwing gehad.

Deze keer kan ik vanaf 9 maanden nog kolven tijdens lunchpauze en kan ik zonder problemen 's ochtends voeden. Maar mijn productie is veel minder, dus moet alles vermijden dat productieverlagend werkt. Daarom wil ik me beter voorbereiden.

9. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ik hoop voor je dat het gaat lukken deze keer!

10. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik stopte met kolven vanaf 6 maanden, de productie paste zich uiteraard aan. Toen gaf ik voortaan 3-4x borstvoeding per dag. Ik ging ervan uit dat het voldoende was, aangezien ze nog goed in gewicht toenam. Op andere momenten (maaltijden overdag) kreeg mijn dochter water.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja hoor! Ik ben zelf ook na een jaar gestopt met kolven (op werkdagen kreeg ze overdag water of thee te drinken). Maar mijn productie bleef gewoon op peil.

Deel Deze Pagina