Door omstandigheden (secio > moeilijk op gang komende melk > fingerfeed > calma fles i.c.m borst geven > baby gebruikt tong niet erg goed (bij zuigen te ver naar binnen waardoor ik pijn aan tepels heb) > niet efficiënt drinken (baby valt in slaap en zo voeding duurt 2 uur en dan heeft ze nog steeds niet genoeg)... heb ik besloten full-time gaan afkolven. Ik heb medela symphony gehuurd en het gaat erg goed binnen 15 minuten heb ik 2 flesje van c. 80cc op dit moment. Wat ik mij afvraag is het volgende: - mijn baby is nu bijna 2 weken en weegt c. 4.000 gr. Ze plast goed en drink nu ongeveer 8 keren per dag rond 80-90 cc per keer. Ze vraagt elke 3 uur ongeveer drinken. - als ik nu afkolf elke 3 uur dan heb ik dus dubbele opbrengst???? Ik kan nu deels invriezen maar dan mijn koelkast zal snel vol staan.. Kan ik dan ook gewoon afkolven om elke 4 uur bijvoorbeeld en dan s'nachts niet? Of zal het productie omlaag brengen? Ik moet dan ook over paar weken meer geven dan 80cc... Ik wil vooral s'nachts niet kolven: hoe zal ik dat gaan aanpakken zonder stuwing en zonder dat mijn productie omlaag gaat? Stel ik haal nodige niet dan kan ik altijd nog kunstvoeding bijgeven, maar ik wil niet dan het lager dan 160 cc (80 per borst) komt te zitten.. Nog een vraag: zal ik van kolven fulltime ook net zo snel afvallen qua lichaam gewicht als van borstvoeding of niet?
Hoi, Als je fulltime gaat kolven is het misschien aan te raden om een elektrische dubbelzijdige kolf te kopen. Het de huurkosten lopen al snel op. Je hebt gelijk dat je kindje steeds meer gaat drinken en die vraag moet je bij blijven houden. Probeer het eens om 's nachts niet te kolven met in gedachten niet meer dan 6 uur tussen de kolfbeurten te laten. Daalt je productie te veel, dan ga je weer terug naar 's nachts kolven. Het is een kwestie van proberen. Bij borstvoeding/kolven kan je sneller je zwangerschapskilo's kwijt raken, maar dat is niet altijd zo. Het is ook niet zo dat je extra gaat afvallen. Dat is maar zelden. Groetjes Saskia