Ik heb de babykamer 2de hands gekocht maar daar zat ook een matrasje bij die er niet slecht uit ziet weet nu niet wat ik moet doen moet ik een nieuwe kopen of zal deze ook goed zijn?
Weet je iets van de mensen die hem gebruikt hebben? Ik heb een wiegje en een ledikant met matrasje gekocht. Voor het wiegje heb ik een nieuwe besteld en van het ledikant weet ik van wie hij was en hoe ermee omgegaan is. Deze is overigens amper gebruikt. Kind bleek allergie te hebben, kreeg dit matrasje en lag vervolgens super gauw in een groot bed (klimkind). Dus ja...hangt daar vanaf zou ik zeggen. Zo heel duur zijn nieuwe matrasjes niet (hoeft niet in elk geval) maar kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk Laat je gevoel spreken. Elmo
Voel je je er prettig bij? Zo ja -> lekker zo laten Zo nee / niet helemaal -> koop lekker een nieuwe, hoef je daar niet meer over in te zitten
wij doen alle matrasjes nieuw, ook vanwege de stevigheid, maar ook voor de hygiene. zoals elmo zegt, zo heel duur zijn ze niet meer. voor de wieg en de kinderwagen moeten we zelfs 2 matrasjes op maat maken en dat viel ook zo ontzettend mee.
Ze zeggen dat het niet goed is om een tweedehandsmatrasje te gebruiken vanwege allerlei beestjes die zich erin nestelen (Ieks). Dit zou niet goed zijn voor de gezondheid van de baby. Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Zo duur zijn ze niet bij bijvoorbeeld de IKEA of de Leen Bakker.
ik zou gewoon een nieuwe kopen...je wilt niet weten hoeveel beestjes/bacterien er in zo'n matrasje zitten...
Ik zou een nieuwe kopen i.v.m. de hygiene. Zelf ga ik ook niet op een tweedehands matras liggen, gatver . (alhoewel je er op vakantie in een hotel of huisje niet aan ontkomt...)
Op vakantie zijn matrasssen in nederland iig speciaal behandeld, vaak zit er zelfs een speciale waterdichte hoes omheen. Maar ik zou nooit een 2de hands matrasje gebruiken, als ik nu al zie hoe mijn nieuwe matrasje eruit ziet(na 2x flink spugen in bed) Ook verliest een matras zijn stevigheid na verloop van tijd.
Ik zou een nieuwe kopen. Ben helemaal geen tegenstander van tweedehands, maar dat zijn dingen die je nieuw koopt. Matrassen zijn een broeinest van mijten... Ik heb voor Joey niet eens het matras van zijn eigen broertje gebruikt, laat staan van een vreemd beebje...
ik ga ook een nieuwe kopen duur zijn ze absoluut niet ik moet hem in duitsland gaan halen ivm met de maten thnx voor de tips