Ookal werk ik in de kinderopvang en heb ik van de meeste zaken dus al wat kennis ben ik een complete leek als het aankomt op kinderwagens. Hier heb ik simpelweg nog nooit eerder mee te maken gehad Nu heb ik wat vragen, ten eerste ben ik benieuwd of iemand weet welk model het is (foto's volgen), hoe ik de delen die ik niet in een handwas kan doen of in de machine het beste kan wassen (kap met baleinen, binnenbak stoffen zijkant) en waar ik een andere regenhoes voor dit model zou kunnen vinden voor op de buggy opzet aangezien deze zo gekreukt is dat je er nauwelijks nog wat door kan zien. Oja en! De parasol klemt niet bepaald goed op de rand. Misschien is die sowieso een beetje overbodig aangezien de kappen voldoende zouden moeten zijn en een dooky voor de wagenbak al helemaal maar toch was ik benieuwd of ik de enige ben die niet snapt waarom die klem zo is ontworpen dat de parasol onmogelijk blijft zitten ♀️ (of ik doe het helemaal fout)
Mutsy sports is dat Kun je de binnenkant van de bak niet loshalen? Zo ja gewoon fijne was programma wasmachine.
Zitten er nergens drukkers in de binnenkant? Binnenvoeren van de bak kon bij mij in de was, de rest niet. Maar daar komt je kindje toch niet aan en zolang het fris eruit ziet en ruikt.... Qua regenhoes: zou het proberen met een universele. Qua zon: alleen met de zit en de kap ben je er niet, de zon piept er altijd tussendoor. Maar ik had ook altijd ruzie met de parasol Blijft niet zitten, zon kwam er toch weer tussendoor gepiept. Dooky moet je ook weer mee uitkijken dat je niet de warmte in de kinderwagenbak houdt waardoor je kindje overhit raakt. Doe vaak een los lakentje, wat ik zo hang dat de zon eruit is, maar wel lucht onderdoor kan en zodra ik van richting verander dan haal ik het weer weg.
Ik heb wel een ander type mutsy kinderwagen (ook geen idee welke), onderstel ziet er anders uit namelijk. Maar de bak (en zitje) zien er wel hetzelfde uit. De kap kan je eraf klikken (bij beide) en dan kun je van de kinderwagenbak zo die stoffen zijkant eraf halen als je ook het matrasje eruit haalt. De kap van de bak heb ik volgens mij niet eens schoongemaakt omdat die er nog schoon uit zag en schoon rook. Maar onlangs wel de kap van het zitgedeelte. Daar was ik inderdaad niet over uit hoe ik de bekleding eraf kon krijgen. Dus die heb ik onder de douche gezet, ingesmeerd met gewoon shampoo en daarna onder de douche uitgespoeld. Voor een deel droog geföhnd. Dan daarna weggezet zodat hij verder kon drogen. Ging hartstikke prima ondanks dat het wat omslachtig is.
Ik weet alleen dat ik ook weleens zie echt in de bak en niet zoals op dit plaatje. In de tijd dat dochter baby was had je deze dingen nog niet, alleen het parasol had je toen.
Dank voor de reacties! Eindelijk een model type dus weet ik wat ik in handen heb. De universele regenhoes ga ik naar kijken! Qua schoonmaken heb ik inmiddels de meeste stukken los gekregen en in de was gedaan of op de hand gewassen (zoals de kap met baleinen, biotex en neutral ingepoetst met spons en afgespoeld in de douche en laten drogen) en de dingen die ik niet los kreeg zoals de bak zelf en de parasol bv heb ik afgenomen met een doekje met dettol erop, daarna ingesprayed met een water/schoonmaakazijn mengsel en dat met een doekje weer ingepoetst en laten drogen. Ik mag toch aannemen dat het nu echt schoon is! alles nu ook maar goed afgedekt tot we het in gebruik gaan nemen. De parasol heb ik nog steeds ruzie mee. Maar dat mag vriendlief lekker gaan uitzoeken tegen die tijd
Het model heet niet “sports” maar “4 rider”. Misschien heb je nog wat aan de handleiding: https://www.gebruikershandleiding.com/Mutsy-4-Rider/handleiding-5-665851.html
Die parasol werkt indd voor geen meter. H3b het meest met een xl doek gedaan die je ook voor afdrogen en in jet bedje gebruikt. Een beetje zo vast gemaakt als dat voorbeeld van dookie hierboven.
Toch de 4 rider? Ze lijken allemaal zo op elkaar maar de handleiding lijkt qua monteren wel precies op wat ik tot nu toe in en uit elkaar heb gehaald ervan ja. Ja die parasol is gewoon een beetje een drama. Wil nog wel proberen er rubberen elastieken omheen te winden (om de klem voor meer grip) en anders gebruiken wij hem alleen op de buggy. De XL hydrofiele luiers dacht ik ook al aan ja! Zijn handige dingen toch wel, kreeg er een hele hoop van op mijn baby shower ik ben 30 december uitgerekend dus aan de andere kant verwacht ik meer gebruik te moeten maken van de regenkap maar ach