Mijn dochter van 4 gaat sinds ze zomervakantie naar school. Sindsdien is ze heel vaak ziek. Het leek eindelijk iets beter te gaan. De laatste keer ziek was voor de kerstvakantie maar nu is ze toch weer ziek. Koorts, hoesten en echt niet fit. Ook is ze steeds maar moe sinds ze op school zit en daarom gaat ze ook 4 dagen ipv 5. Zijn er meer kinderen die dit (gehad) hebben? En hoe lang duurde dat?
Is ze daarvoor naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal geweest? Hier wel en daar waren ze het eerste jaar dat ze gingen vaak ziek. Als ze daar niet naartoe ie geweest, pakt ze nu alles op, die van ons hadden dat al gehad zeg maar Als ze wel regelmatig naar kdv of psz is geweest weet ik het ook niet Die vermoeidheid herken ik niet, misschien komt dat doordat ze vaak ziek is, of misschien wel pfeiffer ofzo, als je twijfelt even naar de huisarts.
Hier pikken ze ook alles op van de peuterspeelzaal en van school.. Heel irritant maar je ziet het in de klas ook echt dat er periodes heel veel kids ziek zijn. Die vermoeidheid hoor ik wel meer. Mijn zoontje is op woensdag en vrijdagmiddag vrij. Die vrijdagmiddag heeft hij ook echt nodig om bij te tanken want dan is de koek echt op.. Hoor wel van meer ouders dat de kids heel vermoeid zijn. Een kindje bij mijn zoon die komt ook minder omdat hij ook zo veel moe is .. Als je je zorgen maakt zou je even kunnen laten checken bij de huisarts.. Maar tis ook niet niks voor die ukken. Zijn lange dagen met veel indrukken.
Als ze nog niet bij de opvang of peuterspeelzaal is geweest kan ze goed sneller ziek zijn. Ik denk dat het een cirkeltje waar ze niet uitkomt, moe zijn, niet fit, sneller vatbaar. Sliep ze als peuter veel? Toen ik kleuter was hielden ze me regelmatig thuis omdat ze me tussen de middag niet meer wakker kregen, wat later ging ik smiddags wel maar sliep ik uit school weer. Het zijn veel indrukken en de een is daar gevoeliger voor dan de ander.
Oh ja, hier ook. Zoontje is niet naar psz of kinderdagverblijf geweest en sinds hij naar school ging, constant ziek. Schijnt ongeveer een jaar te duren en dan hebben ze aardig wat weerstand opgebouwd. Zoontje zit nu bijna een jaar op school en ik merk wel dat hij minder vaak ziek is. Maar in het begin.... ik heb in mijn hart wel eens geroepen: rotschool, al weer ziek door die school! Echt om de haverklap was ie ziek. Mijn zoontje was ook erg moe de eerste tijd. Kwam ook doordat hij niet fit was, maar school brengt ook veel indrukken met zich mee. Na een half jaar werd het beter met de moeheid en nu merk ik er niets meer van. Op schooldagen ging hij in het begin regelmatig rond 18.30 al naar bed.
Bedankt voor het reageren! Ze is wel kinderen van de gastouderopvang gewend, maar dat is wel anders dan een kdv/psz. Het zijn bijna elke keer dezelfde klachten: heel veel hoesten, koorts en overgeven (door het hoesten) en bijna niet eten. In oktober heeft ze een ab kuur gehad omdat ze toen longontsteking had. Als ze na het weekend niet opknapt ga ik naar de huisarts denk ik. Ik denk wel dat het van school komt maar misschien niet verkeerd om de huisarts eens te laten kijken.
Kan heel goed komen door school. Toen ik het eerste jaar stage liep op een kinderdagverblijf ben ik zo ongeveer non stop ziek geweest.
Komt inderdaad van school. Mijn kinderen zijn eerst naar de creche geweest, dus bij veel verschillende kinderen, en zij waren die eerste periode ook veel ziek.
Wat jouw dochter heeft, heeft mijn dochter een grote kdv periode gehad. Ze is toen in maart begonnen op het kdv en het jaar erop in februari is haar neusamandel verwijderd. Sindsdien is ze nog maar heel af en toe ziek. Ze was constant aan het hoesten, overgeven en had koorts. Geregeld antibiotica gekregen omdat ze zo 2 weken aan het overgeven was en het nog niks beter ging. De antibiotica hielp wel, maar een paar weken daarna was het weer raak. Geef je je dochter Echinaforce? Dit helpt misschien nog. Mijn dochter krijgt dit al bijna een jaar dagelijks. Wanneer ze verkouden is krijgt ze de maximale dosering en dan is ze er zo weer van af.
Mijn dochter gaat sinds januari naar school en was vorige week ziek en nu weer (koorts, verkouden, buikpijn). Ze is vanaf 3 maanden oud 2x per week naar het kdv geweest, de eerste 2 jaar was ze ook continu ziek. Maar nu beginnen we dus weer. Het heerst ook wel hoor, maar had gehoopt dat ze wat meer weerstand zou hebben. Echinaforce is een goede tip! Ga het morgen ook halen.
Misschien handig om te weten: je hebt een variant met vitamine C en eentje zonder. Ik merk een duidelijk verschil tussen beide. Die met Vitamine C werkt beter bij mijn dochter.
Ja dat was hier ook zo. Toen de oudste op de PSZ zat nam hij alles mee naar huis waardoor de jongste ook weer ziek werd. Niet leuk natuurlijk maar ze bouwen wel weerstand op. Als ze echt heel vaak ziek is dan toch met een arts bespreken.