Hoi dames, Wij verwachten een tweeling en ik ben aan het nadenken over/zoeken naar een wagen... Over de duo wagens zijn we nog niet heel enthousiast (ik vind de wagens met twee naast elkaar te breed en m'n vriend vindt twee achter elkaar te lang; eentje boven eentje onder vind ik ook niet zo fijn). Nu bedacht ik me ineens... Ik wil ook graag gaan dragen; misschien moet ik wel voor een eenpersoons kinderwagen gaan en het andere kindje dragen, en dat afwisselen? Ik zie vast allerlei praktische bezwaren over het hoofd... Daarom m'n vraag: Wie heeft hier ervaring mee? Bedankt!
Geen practische bezwaren . Ik heb weleenswaar geen tweeling, maar mijn kind heb ik fulltime gedragen. Gaat prima zonder wagen. In het geval van een tweeling zou je dus genoeg hebben aan een enkele wagen.
dat zou een goeie oplossing zijn! je zou straks anders alsnog een dubbele buggy kunnen halen voor wanneer ze wat groter zijn en het toch gemakkelijk is om af en toe de buggy te pakken. voor bijv stad of pretpark ofzo
Jaaa zou ik zeker doen.. Ik zou nooit een duowagen willen.. Ik ga straks de baby ook dragen en dreumes in de buggy.. Mocht hij daar nog behoefte aan hebben.. Mocht ik een tweeling krijgen dan iig eentje dragen.. Of allebei.. Kan ook Maar je kunt op zoek gaan naar een draagconsulent bij je in de buurt.. En je aanmelden bij draagpraat op Facebook
hier door rugproblemen is het niet te doen dus dan maar een duo wagen. ingeklapt is ie niet veel groter dan mijn gewone kinderwagen (heb de Kees tandem)
de bugaboo donkey is niet breed, is een van de smalste wagens voor een tweeling, en daarbij als je er wel een keer 1 wil dragen kan je hem in schuiven naar n enkele wagen...
Dit dus 👍 Ik heb nog een goede ergonomische draagzak liggen van onze 1e. Maar moet er niet aan denken om als ik de stad in ga, continue 1 te dragen.
Wat een leuke reacties meiden, thnx! Dacht even dat het een hele blonde ingeving van me was... Maar ga het echt serieus overwegen! Gisteren de Bugaboo donkey geprobeerd maar vond hem evengoed erg breed. Wel fijn dat hij ook weer naar mono geklapt kan worden, das wel weer een pre... Twee dragen lijkt me nog wel een hele uitdaging hoor... Ben ik wel echt een pakezel
Een tweeling dragen is niet ongmogelijk hoor, google er eens voor de grap op, en kijk dan eens bij de afbeeldingen Wij hebben zelf een tandem wagen gehad bij onze oudste en middelste, vond em wel makkelijk, kon onderin een hele hoop kwijt, maar vond het te veel ruimte innemen in de kofferbak. De donkey is ingeklapt ook niet groot. De tweeling wagens waarbij de kids onder elkaar zitten vind ik echt 3x niks... Mijn voorkeur is de donkey Ben enorm benieuwd, waar jullie uiteindelijk voor kiezen.
Wij hebben een easywalker. 2 cm breder dan de bugaboo, maar stuk goedkoper. Ik wilde ook gaan dragen, maar ik heb redelijke heftige BI en denk niet dat het me straks lukt op fulltime te dragen. Kindjes zijn nog klein in de zomer. Lijkt me best warm zo'n doek
Wij gaan waarschijnlijk voor een mountain buggy duet, die is smaller en lichter dan de rest! Ook zou je hier een enkele wagen van kunnen maken. Verkrijgbaar bij babydump. Ik heb ook aan dragen gedacht, maar het lijkt mij toch ook fijn om twee reiswiegen te hebben, zodat ze lekker kunnen slapen. Lastig hè!? Je hebt ook zulke leuke enkele wagens!
Wij hebben dit ook overwogen. Wij hebben een kindje van 3.5 jaar, nu een tweeling op komst en we hadden uiteraard de eenling kinderwagen nog van onze oudste. Ik heb onze dochter ook veel gedragen. Toch hebben wij afgelopen week de bugaboo donkey besteld. De reden is dat ik het niet realistisch en handig vind om altijd eentje te dragen. De kinderwagen is nl ook heel fijn voor als je ergens op visite bent en ff je handen vrij wilt hebben (ze blijven niet voor altijd pasgeborenen ) Daarnaast als je aan het winkelen bent. Kleding passen betekend kinderen uit de doek. Of wat dacht je van als het bloedheet is en je je al rot zweet zonder kindjes tegen je aan als je je boodschappen bijv doet. En als je rugpijn hebt is het ook wel eens fijn om niet te hoeven dragen. Begrijp me niet verkeerd: ik ben dol op dragen!! Maar ik vind het ook fijn om soms een keuze te hebben. Voordeel is trouwens ook van een twinwagen dat je zo nu en dan wel eentje kunt dragen en je wagen kunt volstouwen met je boodschappen haha Wij hebben de wagen besteld bij baby en trends in Gemert. Dat is momenteel de goedkoopste. Ze bezorgen voor 25 euro.
De mijne sliep juist het lekkerst in de doek ik nam op bezoek een mozesmandje mee, heb zoontje op visite echt nooit in de kinderwagen laten slapen. En je handen vrij hebben? Daarvoor is een draagdoek toch juist ideaal? In de zomer kan dragen best warm zijn, maar met een geweven doek en de juiste kleding valt het best mee. Als je je eigen kleding en die van de baby er op afstemt dat er nog een extra laagje om zit, is het best te doen! En zeg nou zelf, zou je met een dubbele reiswieg wel op pad gaan als het 30+ graden is? Pfff ik niet hoor, dat is voor die kleintjes ook veel te warm en benauwd...
Ik heb een dochter van vier dus die kan zelf lopen, de middelste is bijna twee en de jongste nu bijna vier weken. Dus ik had hetzelfde probleem. Wel een duwwagen gekocht (onder elkaar) maar vind het niks. Nu dus ook een draagdoek gekocht en wagen weer teruggezet naar enkel. Bevalt een stuk beter als ik de oudste van school moet halen en brengen. En baby slaapt heerlijk ondanks de drukke gang die ik doormoet met honderd gillende kinderen op die gang om de oudste uit de klas te halen en brengen.
Ik verwacht er (gelukkig) maar 1, maar ik zou persoonlijk toch nooit bij het verwachten van een tweeling steeds 1 kind lopen dragen als er een tweeling wagen bestaat. Maar dat is mijn mening..
Ik zou ook in elk geval een tweeling wagen kopen. Dan kun je altijd nog besluiten er 1 te dragen als je de Bugaboo koopt. Ik droeg mijn baby ook wel eens in een goede zak maar moet er niet aan denken dit altijd te doen. Als ze heel klein kan het misschien nog maar ze worden al snel zwaar. Ook is een kinderwagen inderdaad handig als bedje bij bezoek bijvoorbeeld. Ander nadeel aan dragen: als je dit teveel doet willen ze niet meer anders waardoor slapen in een bed een probleem kan worden!
Ik moet er niet aan denken om mijn zoontje veel te dragen. Zelfs toen hij nog een kilo of 5 was, deed het pijn aan mijn rug. Maar ik heb dan ook een hele grote voorgevel met standaard daarbij horende rugpijn, maar vind de kinderwagen echt een verademing. Ik had trouwens geen draagdoek maar een draagzak.
Ik heb zelf de bugaboo donkey gekocht en ben van plan om de eerste periode ook te gaan dragen. Ik kan de wagen ook smal maken met maar 1 reiswieg. En stel dat ik in de stad ben en ik wil even niet meer dragen dan kunnen de baby's voor die korte tijdsperiode ook samen in 1 reiswieg toch? Langs elkaar een met het hoofdje bij het hoofdeinde en eentje bij het voeteneinde met het hoofdje. Jouw kindjes worden ook in de zomer geboren toch ik heb dit afgekeken van m'n buurvrouw die dat ook deed met haar tweeling, ik vond het zo handig! Totdat ze te groot zijn om in 1 reiswieg te passen natuurlijk. Misschien ook een idee. Het lijkt me zo fijn om een kindje te dragen
Wat jammer dat het niet goed ging. Waarschijnlijk had je geen ergonomische draagzak. Want die doen echt geen pijn aan je rug ( hier cup H en fibromyalgie en ik draag mij dl van 2,5 jr nog steeds ) Ts: ik zou ook gaan voor enkele wagen en dragen. Tegen de tijd dat je misschien niet altijd meer wilt dragen is je oudste wellicht oud genoeg om meer te lopen of op het meerijplankje te zitten/staan.