Tweeling: 1 in de wagen, 1 dragen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by cetje, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Ik vind het wel een origineel idee, was nog niet in me opgekomen moet ik zeggen..
    maar persoonlijk lijkt het me niet praktisch.

Wij gaan voor de zachtroze/zachtblauwe Bugaboo Donkey Twin! :) Ik vind deze super!
    Hierin kunnen ze gezellig naast elkaar zitten en ook tegenover elkaar als ze wat groter zijn.
    Zou iig ook nooit kiezen voor boven/onder of achter elkaar. Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk!
    Ik vind de Bugaboo ook meevallen qua breedte en hij kan idd ook in de mono stand en dan kun je alsnog een kindje dragen..maar dan heb je in ieder geval allebei de opties. Als je een eenpersoonswandelwagen hebt gekocht en het dragen valt tegen dan zit je ermee..Kun je natuurlijk alsnog een tweelingwagen kopen maar ja dan ben je wel erg duur uit.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier een zwakke rug maar dragen ging juist heel fijn. Met een draagdoek kun je echt heel goed je kindje dragen, dit in tegenstelling tot niet ergonomische dragers zoals de babybjorn of chicco dingen.

En toch, toch kies ik voor een twin wagen ;)

Wbt trouwens het niet meer in een bedje willen slapen: dat valt echt reuze mee. In het begin is het niet meer dan normaal dat ze hoofdzakelijk op jou willen slapen. Het zou raar zijn juist als kleintjes vers uit de buik juist ergens anders dan tegen je aan zou willen slapen.
    Ik heb mijn dochter heel veel gedragen en zij slaapt beter dan de kinderen van mijn niet dragende vriendinnen.

3. Nala1981

Nala1981 Lid

May 11, 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze tweeling is nu net vijf weken en wij hebben voor een eenlingwagen plus draagdoek gekozen. Tot nu toe ben ik erg blij met deze keuze :)

4. ijsje82

ijsje82 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    3
    18
    Mij zou een duowagen handiger lijken. Als je lekker wilt shoppen en kleren passen lijkt het me lastig als je 1 draagt

5. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik heb een duo wagen waar er twee achter elkaar zitten en ik moet zeggen dat ik min wagen heerlijk vind. gaat toch makkelijk een bocht om. is niet te zwaar past zelfs in een kleine achterbak dus geweldig!

ik heb de cicco together

6. cetje

cetje Niet meer actief

Het om kunnen bouwen van de Bugaboo Donkey vind ik wel heel handig, maar ik vind dat hem in 2-persoons variant gewoon té breed. Kan ik straks niet eens de voordeur meer door volgens mij...

Ik denk dat we twee eenling wagens lenen van familie om te proberen. Vriendlief wil ze wel allebei in de wagen kunnen hebben als we op pad gaan namelijk.
    Als dat niet bevalt kunnen we altijd nog een meerling wandelwagen aanschaffen.

Best of both worlds voor mij: ik hoef niet met zo'n grote wagen op pad én ik kan m'n kindjes toch dragen (dat met z'n tweeen tegelijk dragen vind ik wel een heel circus hoor haha).

nala1981: leuk dat jullie het ook zo gedaan hebben en dat het goed bevalt!

ijsje82: lekker shoppen ben ik toch niet van plan met de twins erbij ;)

Als ik de reacties zo lees is het als mama-die-wil-dragen echt wel goed te doen. Als dragen niet zo je ding is, dan liever beide in de wagen...

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik zou dat niet doen.
    Je weet niet of je "draagbare baby" krijgt.
    Mijne wilde nooit in (bondolino).

Is echt zo makkelijk twee naast elkaar en later buggy naast elkaar(joolz/bugaboo).

8. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

Sep 30, 2012
    559
    101
    43
    Ik heb ook de Bugaboo Donkey, deze is niet erg breed.
    ik persoonlijk zou het vervelend vinden als er altijd 1 in de draagdoek moet.

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    De Bugaboo Donkey is in Twin stand 74cm en past hiermee juist wel door de gemiddelde voordeur! :)
    Misschien kun je het eens nameten, om het maar te weten.

Maar wel erg fijn dat je twee eenpersoonswandelwagens kunt lenen, kun je het idd uitproberen en altijd alsnog een tweelingwandelwagen kopen zonder dubbele kosten te maken :)

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik heb zowel een wagen met 2 naast elkaar als dat ie met 2 achter elkaar is en qua breedte pas ik overal nog in. In supermarkten, winkels etc.

Ik kan me voorstellen dat je dragen misschien ook wel.eens zat wordt als je echt constant buiten moet dragen, maar dat is mijn mening.

11. Yaamke

Yaamke Actief lid

Nov 29, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Vind ik ook!
    Wij hebben ons dus ook de Bugaboo Donkey aangeschaft.

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Je komt er snel genoeg achter wat wel en wat niet voor jou en de kinderen werkt! En zo'n duowagen heb je nog wel eens aangeschaft (los van de kosten natuurlijk) dus mocht het niet bevallen dan kan het altijd nog.
    Wij hadden zelf een Duet en deze paste overal doorheen. Wij hebben ook onze jongste dochter (de helft van de tweeling) veel gedragen, haar broer in de ligbak van de Duet en grote zus (die te grote stukken nog niet zelf wilde/kon lopen) in het zitgedeelte ernaast. Ging prima. Maar ik was ook erg blij met de twee ligbakken als we bijvoorbeeld naar de dierentuin gingen. Nog blijer was ik toen de kinderen konden zitten in het zitgedeelte en de oudste echt ging lopen. Praktisch gezien is het fijner dat je de tweeling even 'vast' kunt zetten als je op pad gaat. Dit kan ook in een tweelingbuggy maar dat vond ik echt een onding! Lastig te besturen en wankel. Onze duowagen heeft zijn diensten meer dan bewezen en ik had het niet zonder willen doen.

Share This Page