Hoi meiden. Vandaag weer een echo gehad, mijn zwangerschap is tot nu toe er rommelig verlopen maar wat ik nu weer heb... Vorige week donderdag heb ik een echo gehad waarbij er 1 hartje aan het kloppen was en deze embryo (A) meette 6+3. In het andere vruchtzakje zat ook een kleine embryo (B) van 5+1 die waarschijnlijk zou gaan verdwijnen. Vandaag weer een echo en gelukkig doet baby A het nog erg goed. Hartje klopt en meet 7+3. Tot ieders grote verbazing klopte er nu plots nog een hartje bij baby B en is deze ook gegroeid met 1 volle week naar 6+1. Volgens mijn eigen berekening zou ik nu 7+5 zwanger zijn. Iemand hier ervaringen mee of gedachten over? Ik weet het niet meer. Bedankt!!
Wauw! Je vorig topic ook gevolgd. Wat ontzettend spannend allemaal! Wat zeggen de artsen ervan? Heb je nog bloedingen gehad of is het nu rustig? Wanneer krijg je weer een echo?
@Blosje89; hee wat leuk! Artsen durven niet veel te voorspellen; bedrust, afwachten en dinsdag weer een echo. Dit weekend nog een heftige bloeding gehad dus het blijft enorm k*t. Met mijzelf gaat het lichamelijk ook nog steeds niets beter... Had deze echo uitslag dus totaal niet verwacht. @1981Mama; Het is inderdaad 2-eiig. Ik vind een hele week zo veel, een paar dagen zou ik misschien nog in kunnen komen.. spannend
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Maar dat hoor je niet veel toch? Weet uberhaupt niet of dat echt mogelijk is
Volgens mij moeten de eitjes wel tegelijk springen maar de weg die ze daarna afleggen en wanneer ze innestelen maakt niet uit dacht ik
Daar heb je een punt de ene nestelt zich na 5 dagen in en de ander na 12 dagen. Zeker een mogelijkheid.
Bij ons was het een-eiig, dus dat was duidelijk niet goed, maar de termijn was heel anders dan verklaarbaar. Ik was ongeveer 10 dagen korter zwanger dan eigenlijk zou kunnen (gebaseerd op laatste keer seks, dus niet ovulatie of menstruatie). Dus vreemde termijnen geloof ik wel. Het lastige is natuurlijk dat niet zo goed bekend is in hoeverre dit kan. Echoscopie is pas relatief jong en dit soort dingen komen niet vaak voor. Helaas zul je dus moeten afwachten en dat is het moeilijkste wat er is. Sterkte en succes, ik duim voor je!
zoiets heet een dia-pauze komt niet vaak voor maar het is mogelijk, het kan ook zijn dat 1 eitje eerder gesprongen is en toen de ander maar dat kan alleen met een verschil van max 6/7 dagen ligt eraan hoe lang de zaadjes hebben gewacht. Het is iedergeval een heel bijzonder verhaal en ik hoop echt op een goede uitkomst, ze laten nu al zien dat het sterke baby's zijn, ik heb er wel een positief gevoel over vooral omdat ik zelf iets soortgelijks heb meegemaakt en die 2 zijn vandaag 1 jaar oud. Ik ga je blijven volgen hier en blijf duimen <3
(( @Hotsiflots; gefeliciteerd met je meiden! )) Embryo B had ook nog een erg grote vruchtzak volgens de echoscopiste, er kwam zoveel informatie op me af dat ik hier eigenlijk verder niet meer naar geinformeerd heb. Hebben jullie hier gedachten over? Van het allereerste bezoek heb ik een echo waar ze beide opstaan, dit was 2 weken geleden. A is het rechter vruchtje. (Daarna eigenlijk geen echo's meer meegekregen van beide vruchtjes)
Wat bijzonder....gefeliciteerd! Ik zie wel dat er een flink tussenschot tussen zit? Tussen de vruchtzakken? dat is toch goed bij twee eiig??? Verder echt totaal geen verstand van tweelingen. Diapauze heb ik wel vaker van gehoord..... spannend, ga je volgen....
Wat een bijzonder verhaal! Hier een ervaring met een tweeling, maar wel met een embryo waar ze ook de 'leeftijd' niet goed van wisten. Met (eigen berekening) 6.2 weken een eerste echo gehad, toen werd 6.1 gemeten. Een week later een echo gehad, toen kwamen ze op 6.2 weken. Dus eigenlijk geen verschil met een week daar voor. Met de termijnecho 10.5w (op basis van de vorige meting) kwamen ze ineens op 11.6w. Dus toch weer een week verder dan gedacht. Bij mij zeiden ze dat het allemaal nog zo klein is dat een millimeter al een paar dagen verschil maakt. Dus net iets anders meten levert een verschillende termijn op. En de ene week groeit het kindje wat sneller dan de andere week. Misschien dat jouw twee kleintjes over een paar weken wel wat meer gelijk zijn qua grootte?
Ik denk dat het mss. niet helemaal goed lag voor de meting en dan maakt een mm al veel verschil. Hier alleen maar tweelingen gehad en elke echo verschilden de kindjes wel iets van elkaar. Het kindje doet het en groeit dus ook. Dat is positief toch?
Mijn tweeling verschilt bijna zeker een week in leeftijd. Ik heb namelijk 2 eisprongen gevoeld en van meet af aan zat er een week verschil tussen de twee. Bij de geboorte zat er ook nog 800 g verschil in gewicht, maar dat kwam ook mede door de slechte placenta en navelstreng van het meisje. Hopelijk gaat alles goed met jouw zwangerschap!!
Zojuist terug uit het ziekenhuis en het word er waarschijnlijk gewoon eentje. Wat een emotionele achtbaan! Baby A doet het gelukkig goed weer een volle week gegroeid naar 8w3d. Het was beweeglijk en je kon al een beetje de armpjes onderscheiden, heel mooi! Baby B was niets gegroeid wel apart dat er nog steeds zeer trage hartactie duidelijk zichtbaar was maar alles bij elkaar is de kans zeer minimaal. Het verschil is te groot. Ik heb wel weer een echo meegekregen waarop het verschil duidelijk te zien is. Zal ik dus weer opnieuw aan het idee van een eenling moeten gaan wennen Wat geweldig blij dat dat vechtertje het nog goed doet!! Bedankt weer allemaal voor het meedenken en volgende week weer een echo (datum nog onbekend).
Zo dat is inderdaad een achtbaan zeg. Wil je heel veel sterkte wensen vooral met de nog komende miskraam. Zo bizar lijkt mij als je nog hartactie zag. Wie weet toch nog een wonder volgende week maar vrees met je mee dat het toch bij eentje blijft.