afbouwen nutriton?

Discussion in 'Voeding' started by xSNDY19x, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,816
    691
    113
    Female
    ik vroeg me af hoe je de jhbp kunt afbouwen,
    mijn dochter is nu 5.5 maand en krijgt sinds 1 maand al nutriton omdat ze redelijk vaak spuugde na een voeding.

ze heeft altijd ook door de jhbp wel lijntjes laten lopen tijdens t spelen op dr buikje of door kleine boertje paar uur na het eten..

maar nu wil ik beginnen met rijstebloem vanille erbij te doen want ze vind zonder vanille het niet meer lekker en drinkt dan heel slecht de fles, nu krijg ik het met rijstebloem niet echt dik en krijgt ik meer lijntjes terug (niet overgeven zoals ze deed voor nutriton).

hebben jullie tips voor mij zodat ik voor alsnog alles zonder die nutriton kan doen, want ze vind de fles ook niet meer lekker met nutriton.

Liefs, Sandy en Maurytje.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rijstbloem zal het spugen niet stoppen, wat nutriton wel doet. Onder invloed van de enzymen in het speeksel van je kindje wordt de rijstebloem namelijk al voor het in de maag komt vloeibaar, terwijl johannesbroodpitmeel wel dik blijft en daardoor het spugen tegengaat.

Je mag allebei tegelijkertijd door een fles doen, wel even kijken welke verhouding het beste werkt zonder dat je een betonfles krijgt.

Hou er wel rekening mee dat rijstebloem bijvoeding is en dat ze er een voller gevoel van kunnen krijgen, waardoor ze per fles minder willen drinken.

Share This Page