Tweeling 17 maanden slaap problemen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by bhdrcm, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bhdrcm

bhdrcm Actief lid

Nov 5, 2009
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik heb een tweeling Van bijna 17 maanden die de laatste maand problemen hebben met hun slaap.
    Ze slapen in de middag Van 12 tot 15 uur en 's avonds is het iedere keer verschillend de ene keer om 21 dan weer 22 en soms zelfs om 23 uur.
    Ze sliepen voorheen om 20:30 tot de volgende ochtend 9 uur.
    İn de afgelopen maand kwamen de tandjes-kiezen waardoor ze vaak ziek zijn geweest. Ze hebben in die tijd bij ons in bed geslapen. We leggen ze nu in bed als ze in slaap vallen waar we bij zijn (dit is meestal in de woonkamer ) maar zodra ze in hun eigen bed leggen worden ze max na 15 min huilend wakker en gaan ze staan in hun bed tot we komen.
    Omdat dit vaak 's nachts gebeurd en ik 33 weken zwanger ben moet ik eerlijk zeggen dat ik de energie er niet voor heb om ze te troosten en neem ze dus dan mee naar ons bed waar ze heel goed slapen. Mijn zus is nu bij me en helpt me met de zorg Van de kids en nu ze hier is wil ik dit probleem ook samen met haar oplossen. Wat kan ik doen hieraan? Ow ja in de middag slapen ze gewoon in hun eigen bed maar ook weer pas als ze in de woonkamer in slaap vallen leggen we ze in hun eigen bedje.

Gr

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi

Tja, als je het echt op wil lossen, wat ik heel goed snap, dan zul je echt consequent moeten zijn. Een goede methode is die van Ria Blom, 10 minuten laten huilen, en dan er naar toe gaan om een aai te geven, geen oogcontact, met zachte stem praten, en gewoon weer weg gaan.

Probeer ze op tijd op bed te leggen, bij het eerste geeuwtje, of huiltje, of wrijven in de ogen, op bed leggen, wel met een vast ritueel.

Ik zou in de middag ze na 2 uur wakker maken. Misschien dat ze dan eerder inslapen in de avond.

Groetjes en succes Adrienne

Share This Page