Tweeling: 2 lege vruchtzakjes 5wk+3dgn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zazu, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit inmiddels een week in onzekerheid over het volgende.

Na de 3e IUI behandeling ben ik gelukkig zwanger! Nu heb ik vorige week met 5wk+3dg een echo gehad vanwege verdenking van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig was dit niet het geval en zat het mooi op z'n plek.

Er waren zelfs 2 vruchtzakjes zichtbaar, maar ze waren wel nog leeg. Eentje was een stuk kleiner dan de ander.

Nu ben ik héél bang dat er aankomende donderdag met de 2e echo (6wk+5dg) maar één of zelfs geen kloppend hartje te zien is. En als er bijvoorbeeld één vruchtzakje leeg is, is de kans op een miskraam dan groot. Verlies je dan het andere vruchtje ook?

Alvast bedankt voor je reactie.

Liefs Zazu

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat spannend voor je. Ik hoop ook voor je dat je twee kloppende hartjes zult zien. Als het bij 1 van de 2 mis is, dan hoeft dat zeker niet te betekenen dat het helemaal misgaat. Meestal wordt dat dan een "vanishing twin" het lost op, je zit er er later niets meer van. Succes donderdag en laat maar even weten hoe het er voor staat dan.

Mirjam

3. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je reactie. Ben ik weer iets geruster.

Nog 2 dagen wachten....spannend!

Groetjes, Zazu

4. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam,

Vanmiddag een echo gehad.

Een vruchtzakje was zo goed als verdwenen. In het andere vruchtzakjes was een dooier en vruchtje te zien, maar nog geen kloppend hartje. Alhoewel de gyn 'iets' gezien dacht te hebben, maar dat vind ik nog altijd een beetje vreemd.

Volgens de meting (2x gemeten) tussen 6,1 en 6,4 dagen. Dit was heel goed mogelijk volgens de gyn, ook al zou ik volgens de IUI nu 6,5 week moeten zijn.

Nu moet ik 2 weken wachten op een nieuwe echo...dus weer heel lang in onzekerheid.

Ik hoop dat je me iets meer zekerheid kan geven. Kan het zijn dat er over 2 weken wel een hartje klopt, of hadden we dit nu al moeten zien? Ik twijfel heel erg om volgende week te bellen om eventueel eerder een echo te krijgen. Ik wil zo graag eindelijk een fijne kerst zonder al die onzekerheden...

Liefs
    Zazu

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het kan inderdaad zijn dat je over 2 weken wel een hartje ziet. Hartactie is te zien zo rond 6 wkn en 5 dagen. Dus het kan nog net te vroeg zijn geweest.
    De meting tussen 10-12 weken geeft het betrouwbaarste weer hoe ver je precies bent en wanneer uitgerekend, het is nu allemaal maar millimeter werk.

Hou vol en succes met wachten.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina