Gewoon om even van me af te schrijven.. Ik heb in maart met ruim 8 weken na veel onzekere echo's met groeiachterstanden een missed abortion gehad.. het kwam niet vanzelf op gang en is opgewekt met pillen. Nu ben ik weer zwanger! Ontzettend blij.. vandaag 4 weken en 3 dagen.. maar ik ben ook zo onwijs onzeker en bang! Ik weet nu hoe verradelijk mijn lichaam kan zijn, dat ik me zwanger kan voelen terwijl het mis gaat.. dat de testen knalpositief kunnen zijn, zelfs na een miskraam.. Dit kindje is zo gewenst, en ik doe mijn best niet te stressen, ik schiet er niks mee op.. Nog 2 weken en 2 dagen tot de echo.. hoe kom ik die tijd "positief" door?
Ik kan je weinig tips geven...zit zelf ook in zo'n angstfase nu dus begrijp wat je doormaakt. Ik hou mezelf steeds voor: De kans dat het nu goed gaat is groter dan de kans dat het mis gaat. En zo leef ik van dag naar dag.
Bah een rot gevoel is dat he! Helaas ken ik het maar mijn zwangerschap na m'n miskraam (ongeveer zelfde termijn als bij jou en zelfde tijd er tussen) heb ik een fantastische zwangerschap gehad. Bij mij hielp het ook om me voor te houden dat je trots moet zijn op je lijf dat het t vruchtje (zeer waarschijnlijk omdat het juist niet goed was) heeft afgestoten. Ik zit nu zelf ook in die spannende weken en wat panter zegt, de kans dat t goed gaat is groter dan... Succes iig!
Oh meis.. zo herkenbaar.. Ik heb echt tot aan 11 weken stress gehad omdat ik bang was. En zelfs nu spookt het soms nog door mn hoofd. Ik heb een hele vroege echo bij de vk gekregen (5.3) en de dag van onze vakantiestemming 5.5 zelf 1 betaald bij een echo bureau. Op beide zagen we dat er een mini in m'n buik zat en zelfs met 5.3 al een heel zacht kloppend hartje. Ik heb tot 11 weken elke week een echo gehad en dit stelde me zo gerust. Vorige week geen echo gehad en nu dinsdag weer eindelijk. En ik ben ook weer bang. Terwijl het allemaal harstikke goed gaat. Mijn advies. Zorg voor een echo. En als je ziet dat het goed gaat hou je dan daar aan vast. Elke stap is er 1 meis!
Ik snap je (helaas) heel goed. Ik heb al meerdere miskramen gehad en nog nooit een goede zwangerschap. Het is gewoon een kwestie van door ademen. Zodra ik onrustig wordt ga ik bewust letten op een rustige ademhaling en dat helpt om weer rustig te worden. Daarnaast praat ik er veel over en zoek ik veel afleiding! Nu weer een dag voorbij... op naar morgen!
Erg moeilijk. Die onzekerheid blijft, maar wordt wel minder naarmate de zwangerschap vordert. Mijn ervaring is dat er maar weinig dingen zijn die even geruststellen, omdat je weet dat het na een goede echo nog steeds mis kan gaan. Dat vertrouwen is gewoon weg. Maar na een goede termijnecho en 20 wekenecho gaat het wel iets beter. Sterkte, hoop op een gezonde zwamgerschap voor je.
Sorry geen tips helaas! Is gewoon een rottijd nu en je zult nooit meer onbevangen naar een echo toe gaan. In dec een ma met 10 weken gehad en snel weer zwanger en nu alweer 22 weekjes.. Het is en blijft gewoon spannend maar probeer jezelf wel bezig te houden zodat je minder kans krijgt om te gaan malen
Heel herkenbaar. . Hier waren het mk maar nu nog steeds kijk ik na elk toilet bezoek of ik geen bloed verlies en ga ik bij elk krampjes denken: ooh nee toch! Of juist als ik even niets voel.. Tis gewoon klote!!
Herkenbaar hoor. Zelf vorig jaar een mk gehad. Bij deze zwangerschap erg onzeker, vooral rond de periode dat het bij de vorige keer mis ging. Omdat ik bloedverlies gehad heb, kreeg ik vaak een echo. Ik moest heel laagdrempelig zijn. Vanaf 16 wkn ging ik een beetje genieten, na de 20 wkn echo geniet ik volop!
Heel herkenbaar ik heb 2 miskramen gehad. En een spoedkeizersnee bij 26.3 weken. Waarna mijn dochtertje na 8 dagen couveuse is overleden. Mijn angst duurde daardoor heel lang. Bij elk beetje bloedverlies in de stress. Maar elke echo was gewoon goed. Ook voor elke echo die ik kreeg was ik heel gespannen. Na de echo opgelucht voor 2/3 dagen en dan begon de stress weer. Het beste is om over je angst te praten. Zelf nu nog ben ik soms bang dat het fout gaat.