helo, mijn tweeling is nu tien dagen oud, ze krijgen moedermelk dat ik afkolf. maar wil ze zo snel mogelijk volledig aan de borts, anders weet ik niet of ik het lang ga volhouden. hoe ik het nu doe: geef een een flesje, dan de andere en dan kolf ik nog af. als ze goed wakker zijn leg ik ze wel aan, maar weeg dan voor en na om te zien hoeveel ze binnen hebben, en dat blijft maar een 10 a 20 cc te zijn. op zich happen ze goed aan, maar ofterwel vinden ze het te gezellig zo ofterwel is het nog te vermoeiend, maar vallen dus snel stil aan de borst. de flesjes van 70 cc drinken ze over het algemeen goed op. ik gaf tot nu nog 8 voedingen maar ga overschakelen tot 7 voedingen. ik zou ze dus echt zo snel mogelijk aan de borst willen zodat ik zelf terug in men bed kan slapen snachts en dat we op stap kunnen (nu voel ik me zo aan huis gekluisterd aangezien ik nog moet kolven) PLEASSSS help! vriendelijke groeten sinne
hoi Sinne als je je tweeling aan de borst wilt leren drinken zou ik hulp inroepen van een lactatiekundige, als ze nu nog maar 20 cc uit je borst kunnen drinken is dat te weinig. Waarschijnlijk moeten ze wat groter en sterker worden om een hele voeding uit je borst te kunnen drinken. Als je met een lactatiekundige een plan opstelt, dan weet je waar je aan toe bent. Succes! Super dat je ze borstvoeding geeft trouwens! Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Mirjam