Baby afgevallen en niet genoeg productie

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Haazz, Apr 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haazz

Haazz Actief lid

Mar 26, 2013
    184
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is 10 dagen oud, geboren met een geboortegewicht van 2835.
    Toen ze net geboren was dronk ze niet meteen goed aan de borst. Daarom zijn we in het ziekenhuis begonnen met kolven en voeden met een spuitje ( ook flesvoeding).
    Op dag 6 zijn we gestopt met bijvoeden, omdat ze goed aan de borst dronk. Tenminste, dat dachten we. Maar ze bleek namelijk behoorlijk af te vallen.
    Nu kolf ik mijn melk af (gisteren de hele dag on de anderhalf, twee uur gekolfd om mijn productie op gang te helpen), maar dit blijft steken op 50 a 60 cc per voeding. We vullen ook weer bij met flesvoeding. Ze krijgt met moeite 70 cc weg, maar daar zijn we per voeding wel ruim een uur mee bezig.

Op deze manier komt ze wel weer aan, maar na twee dagen zijn mijn man en ik compleet afgedraaid. We weten niet zo goed hoe lang we dit op deze manier nog volhouden.
    Hebben jullie misschien een idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
    Mijn melkproductie is blijkbaar niet toereikend om haar genoeg te laten groeien. Ik vind het ook heel spannend om weer over te gaan op aanleggen, omdat we dan niet weten wat ze binnenkrijgt. Ik vind het wel heerlijk om borstvoeding te geven, maar dat ze groeit is het aller belangrijkste!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

in jouw geval zou ik zeker een lactatiekundige langs laten komen.
    Als je kindje een uur over een voeding doet is dat echt te lang.
    Als je elke 1,5-2 uur kolft en dan 60 ml kolft is dat super hoor!
    Maar nogmaals, ik zou even een plan maken met een lactatiekundige zodat jullie verder kunnen.
    Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

Mirjam

Share This Page