baby wil niet drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by mamavanwilliam, Oct 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

Jun 15, 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Hoihoi,

Ik heb even een vraagje... Mijn zoontje heeft de eerste 5 weken na zijn geboorte gekolfde borstvoeding gehad, omdat hij niet aan de borst zelf wilde. Toen hij na die 5 weken uiteindelijk de borst wilde, wilde hij de fles niet meer. Dus als ik weg moest, was het een probleem. Nu is hij afgelopen weekend ziek geweest, en dronk hij heel veel. Wilde geen groente en fruit, dus zat bijna weer op volledige borstvoeding. Maar dinsdag was hij weer beter en at toen weer groente, fruit en brood, maar nu weigert hij de borst weer! Vanmorgen nog wel één borst gedronken, want toen had hij honger (toen hij uit bed kwam) maar daarna niet meer. Toen heb ik vanmiddag maar gekolfd, dronk hij uit de fles 1x 75 ml en later nog een keer 100 ml. Maar vanavond moest hij het allebei niet. Geen borst en geen fles. Toen heb ik maar een beetje in een schaaltje gedaan en met een lepeltje gegeven, maar de helft liet hij er weer uitlopen en was veel geknoei. Daarna heb ik hem op bed gelegd, maar toen had hij nog niet veel op. 10 minuten later sliep hij en heb ik hem slapend aan de borst gelegd, en toen heeft hij wel redelijk veel op. Maar hoe moet ik dat nu gaan doen? en overdag? want dan blijft hij niet slapen, als ik hem slapend oppak!
    Sorry voor 't lange verhaal... maar hopelijk hebben jullie nog tips want ik weet het niet meer hoor...:(

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat vervelend voor jullie zeg.
    Tja, borstweigeren noemen we dit, en het kan veel oorzaken hebben. Bijna altijd is het tijdelijk en komt het weer goed met een hoop geduld!
    Ik kopieer een stuk van de site borstvoeding.com, ik denk dat je daar zeker wat info en tips uit kunt halen. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Zuigelingenstaking, een overzicht
    en
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Onrustig drinken - Onrustig drinken aan de borst

Mirjam

Share This Page