Tweeling bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door mxm, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoe is jouw tweeling bevalling gegaan? Bij de eerste liet ik het allemaal over me heen komen. Nu vind ik het wel spannender met twee. Zeggen jullie ook van: over je heen laten komen? Ik vind het nu al spannend. En moet nog wel even haha.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Pfoe nee ik snap wel dat je daar meer tegenop zie. Zitten toch net wat meer risico's aan vast. Mag je als alles goed op de natuurlijke manier bevallen?;)
     
  3. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nouja, ben niet "bevallen" of nouja eigenlijk wel maar niet op de normale manier.. Keizersnede moest sowieso maar bij de tweeling braken de vliezen, en binnen z'n 1u45m zat ik op volledige ontsluiting.. Ging dus als een speer.....

    Dus... Alles over je heen laten komen, meer kan je toch niet doen! :)
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Mijn zus is, inmiddels bijna 17 jaar geleden, middels inleiden vaginaal bevallen van een tweeling. Ze was 38+2 weken toen.

    Naar wat ik me ervan kan herinneren ging dat allemaal heel voorspoedig.

    Geen enkele geboorte is te plannen. Laat het gewoon op je afkomen.
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik ben afgelopen augustus bevallen van een eeneiige tweeling (mono-dia). Hoewel ik al een tijdje 3cm ontsluiting had, kwam er nog niets op gang. Met exact 36w ben ik ingeleid met vliezen breken en weeenopwekkers. Mijn ontsluiting duurde ongeveer 5 uurtjes, eerst heel rustig en daarna weeënstorm. Even remifentanil gehad, omdat het toen wel heftig werd.
    Daarna 15min persen, baby J als sterrenkijker geboren. Meteen weer weeenopwekkers en 15 min later baby A, ook als sterrenkijker.
    Er stonden 4 kinderartsen klaar, maar het bleek helemaal niet nodig. Meteen beide een apgar van 9 en een dag later mochten we naar huis. Wel een hele hoop onderzoeken in die dag. Veel meer dan bij de oudste (eenling).
    Maar een hele fijne bevalling verder.
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Elise Boers heeft haar hele tweeling bevalling gefilmd en online gezet op YouTube. Misschien nog leuk om te kijken? Is een natuurlijke bevalling.
     
    mxm vindt dit leuk.
  7. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier een zeer vlotte (37 minuten) tweeling bevalling gehad.

    Mijn insteek was ik laat het over me heen komen. Maar goed ook, ik lag al in het ziekenhuis ivm geen beweging voelen van 1 van de twee en een afwijkende ctg. Ik zou de volgende dag ingeleid worden.

    Snachts werd ik wakker, ik voelde een knap en meteen een wee. Ik drukte op de knop voor de verpleegkundige en meteen bleek ik 6cm te hebben. Nog geen 10 minuten later moest ik "poepen "dacht ik maar bleek persdrang te zijn en 10 cm. Na 4 minuten (2x persen) was Nino geboren. Mick lag dwars en werd uitwendig gedraaid. Zijn handje lag alleen voor zijn hoofd waardoor zijn vliezen niet gebroken konden worden. Ik moest wachten op de gyn en zij kwam met een vacuumpomp in haar hand de kamer in gerend. Knip, pomp en nu persen, toen was Mick er ook. Spannende minuten, hij was lijkwit en slap als een vaatdoet, na beademing begon hij eindelijk te huilen. Het bleek later dat zijn placenta deels verkalkt was, zijn vruchtwater was op en in zijn navelstreng zat een knoop. Het had nog geen uur langer mogen duren..

    Ik ben bevallen van een tweeling in 37 minuten. Voor mijn gevoel duurde alles bij elkaar 10 minuten. Ik heb het verslag uit het ziekenhuis opgevraagd om het een plek te kunnen geven en te kunnen beseffen wat er nou eigenlijk gebeurd was.

    Mijn gyn. zei me vanaf week 18 ofzo altijd al bij elke controle: Bel als je iets niet vertrouwd of twijfelt. Liever een keer te veel dan te weinig, bel altijd! Ik ben blij dat ik dit gedaan heb, ik voelde me deze bewuste dag onrustig en wist niet precies waarom. Ik voelde een van de twee niet maar dacht dat het wel weer zou komen. Ik ben pas savonds gaan bellen, dat had eigenlijk eerder gemoeten maar als ik niet had gebeld hadden we nu maar 1 of 2 zoontjes ipv 3. Ik heb nog vaak gedacht: als ik niet had gegaan had ik thuis of onderweg bevallen en was hij er niet meer. Ik ben nu 3,5 jaar verder en heb het een plek gegeven, maar ik raad iedereen aan die zwanger is: kies voor een bevalling in het ziekenhuis en bel altijd bel elke twijfel.

    Mijn zoontjes waren naast prematuur (35+1) ook dysmatuur (1790 en 1890 gram) maar mochten na 9 dagen naar huis. Ze wogen toen 2010 en 2030 gram en hadden wel een sonde omdat ze nog niet voldoende konden drinken. Verder hadden ze geen gezondheidsklachten en na ongeveer een maand waren ze beiden sondevrij. Nu 2 heerlijke jongens van 3,5 jaar 14,5 en 16,5 kg.
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Voor de zomer heb ik ook zo'n topic geopend, staat vast nog in de rij anders via de zoekfunctie te vinden :)
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Gevonden dankjewel!!
     

Deel Deze Pagina