We vinden ellis een hele mooie naam. Het kindje van mn zus heet Elise. Is Toch andere uitspraak? Lettergrepen? Klemtoon? Probleem of niet ?
Ik vind het toch wel veel op elkaar lijken, zeker op papier. En het is je zus. Als het wat verder weg was, zou ik het wel gedaan hebben, maar met je nichtjes hou je waarschijnlijk wel regelmatig contact
Precies dit.... Ik heb ook wel eens een naam overwogen die erg op naam van schoonzus lijkt, maar dat is echt niet handig...
Omdat het om het kind van je zus gaat heb ik gestemd niet doen. Ik vergelijk het dan met de relatie die ik heb met mijn eigen zus en dat vind ik te dichtbij. Was het het kind van je nichtje of een vriendin geweest had ik het wel gedaan. Maar ik weet niet hoe jouw relatie met je zus is. Als jullie elkaar bv. alleen met kerst zien zou ik het weer wel doen.
Jahoor, ik zou het zeker doen! Het heeft zelfs een hele andere uitspraak. Hier ook bijna dezelfde naam als een nichtje, 1 letter verschil, maar een totaal andere naam De meeste was het niet eens opgevallen, haha. Dus doen
Ik zou het met je zus bespreken. Wie weet vindt ze het geen probleem of juist leuk. Dan doen. Anders zou ik het niet doen. Lijkt toch erg veel op elkaar. Maar ik zou dus bespreken met je zus!!
Wij hadden dat met ons dochtertje. Naam scheelt in uitspraak 1 letter met de naam van ons neefje (zoontje van mijn zus). Hebben het toch gedaan. Misschien is dat een beetje anders omdat het om jongen/meisje gaat.. maar ik vind de uitspraak van Ellis en Elise toch echt wel verschillend.
Ik vind het maar lastig! Uitspraak is idd. anders (Elise = ee-lie-se / Ellis = el-lis). En toch, nu ik het zo opschrijf, vind ik het teveel op elkaar lijken. Zijn er geen namen die (deels) in de buurt komen én jullie aanspreken? Lisan / Lisanne Lisbeth Liesbeth (allen met 'lis') Elvira Elena Hélène Elma Helma Selma Eleonore / Eleonora (allen met 'el') Heb alleen Lise/Lisa, Liselot, Eloïse en Elisabeth weggelaten omdat ik dat ook teveel op Elise vind lijken.
Mooie naam, ik zeg doen. Ik vind de namen genoeg van elkaar verschillen en als dit voor jullie DE naam is dan moet je er gewoon voor gaan. Voor de zekerheid kun je misschien even vragen aan je zus wat zij er van vindt.
De klanken verschillen veel en Ellis is een geweldige naam dus zou het doen. Bespreken met je zus is inderdaad wel een goed idee
Als het voor jullie DE naam is zou ik het gewoon doen. De schrijfwijze is redelijk hetzelfde, maar de uitspraak echt anders. Als ik kijk naar mijn kinderen zouden ze het nog leuk vinden om bijna hetzelfde te heten als een neefje of nichtje.
Beide namen hebben een hele verschillende uitspraak waardoor ik het prima vind kunnen. Ik weet niet hoe vaak je je zus ziet, dat kan je evt nog mee laten wegen. Of zoals al gesuggereerd werd, evt overleggen met je zus.
Ik vind ook wel kunnen hoor! Mijn zusje en nichtje hebben ook bijna de zelfde naam ze hebben maar 1 meter verschil. Maar de namen klinken ook gewoon anders