Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    eentje met mij en Naomi

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wauw jane wat een mooie meiden heb je toch en zooooo klein....

hoe gaat het nu met die twee dames en hoe gaat het met jou nu?
    zijn jullie al gewend aan het idee dat je nu een echt gezin bent?? ik vond dat heel raar de 1e keer hihihi vooral als ik tegen mn zoontje babbelde en dan over mezelf praatte als mama geeft jou een kusje,,,klonk heel raar mama :D
    nu het mooiste wat ik kan horen van mn zoontje

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

ohh wat een poppetjes!!! Zo schattig! En inderdaad zo klein.... kan me bijna niet meer indenken dat Romy & Sofia ook zo klein waren....

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kan het idd nog niet echt bevatten, ik denk dat die tijd nog moet komen.....kan er ook nog niet echt van genieten maar ook die gaat komen daar ga ik vanuit als ze eindelijk mee naar huis mogen. Het is allemaal nog zo onwerkelijk, we zitten echt nog in een achtbaan

Kom nog ff ons geboortekaartje showen (silvia nog steeds toevallig dat we dezelfde kaart hebben gekozen)

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
  6. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Silvia het gaat verder eigenlijk allemaal super! Gister had alleen Naomi een paar keer gespuugd die was vandaag 6 gram afgevallen maar heeft vandaag elke keer haar flesje opgedronken dus daar ben ik niet bang voor. Ze zijn beide ook goedgekeurd door de zaalarts, alles was goed gelukkig

7. bereke

bereke Niet meer actief

Jane, oh wat een mooie popjes! Fijn dat alles zo goed met ze gaat!

Jizzy, jammer dat je terug zelf je was moet doen. Elk klein beetje hulp zou wel zeer welkom zijn neem ik aan.

8. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohw wat lief Jane! Wat een schatjes om te zien!

Nou hier zijn we met spoed weer naar huis gegaan vanuit het reastaurant.
    Mijn rugpijn begon van te voren al weer op te spelen dus had mijzelf een zetpil gegeven. De weg er heen ging redelijk, de eerste 10 min in het restaurant ook maar daarna moest ik toch snel weer mijn flesje deo achter in mijn rug hebben te drukken voor de pijn. Plus de huid onder mijn ribben begon weer heel erg te branden. Ik wist niet hoe ik zitten moest. Het flesje deo werd uiteindelijk vervangen door een flesje cola. Ook had ik constant een harde buik. Met zware tegenzin heb ik mijn hoofdgerecht weg zitten eten. Ik had zo'n pijn dat mijn honger echt weg was. Maar het restaurant is zo duur en oma van manlief betaalde dus dan zet ik gewoon door.
    iNa het hoofdgerecht kon ik de pijn niet meer verbijten en vroeg ik de autosleutels aan manlief en zei ik dat ik in de auto op de achterbank ging liggen. Manlief kwam er even later aan en zei dat we weggingen dit kon zo niet, ik moest zeggen of naar huis of naar het ziekenhuis.
    Ik heb eerst gekozen voor huis, en daar ben ik nu, ik lig op bed en mijn rug doet al minder zeer alleen mijn buik trekt nog zo. Af en toe wat steken in mijn buik..... ben benieuwd wat de nacht me gaat brengen......

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jizzy: ik zou toch eens bellen met het zkh om even te overleggen. Denk namelijk echt dat er wat gaande is hoor....
    Succes iig en hopelijk kun je goed slapen

10. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Had mijn bevallingsverhaal in het kort op de site gezet en heb nu even geen zin om hem aan te passen dus vandaar dat ik mijn blog van daar even kopieer voor degene die het willen lezen

Even snel een kort bericht want heb niet zoveel tijd om het hele bevallingsverhaal op te schrijven dus even in korte vorm. Afgelopen maandag werd ik opgenomen omdat 1 meisje niet goed gegroeid was, dus verplicht rusten 10 dagen in het ziekenhuis. Vond het niet leuk maar je doet het voor de meiden, zodat ze lekker goed groeien. Die avond om 24.00 uur had ik al harde buiken om de 5 minuten, misschien was dit het begin. Ik aan de CTG en idd ja baarmoederactiviteit, kreeg dus 2 paracetamol en een slaaptablet om te slapen. Heb ik ook gedaan van 3 tot half 7 in de ochtend.
    In de ochtend dacht ik, ja het is voorbij maar vanaf 09.30 uur begon het weer....ik even gedoucht maar het werd alleen maar erger. Hup weer aan de CTG en het werd echt erger en erger....deed echt pijn en wist niet hoe ik hier mee om moest gaan. Zijn dit nou harde buiken of weeen, uiteindelijk om 12.00 uur zei een verpleegkundige ik laat toch even een arts komen om te kijken of ik geen stiekeme ontsluiter was. Uiteindelijk kwam de arts pas om 12.15 uur en ja hoor 5/6 cm ontsluiting!!! Ik dacht wat!!! Ze houden het dan ook niet meer tegen en kon ik gelijk over naar een kraamsuite om te gaan bevallen, vriendlief gebeld en die was er ook met 20 minuten...... Uiteindelijk zijn de meisjes om 20.08 en 20.13 uur geboren, de tijd daartussen in vond ik echt verschrikkelijk!!! Wachten tot de 10 cm ontsluiting....niet leuk. Uiteindelijk hebben ze om 18.45 uur mijn vliezen gebroken en daarna kwamen gelukkig de persweeen. Daar kun je tenminste wat mee.

Na veel persen ben ik uiteindelijk toch ingeknipt en toen kwam Elize om 20.08 uur, maar tijdens de geboorte van Elize kwam de navelstreng van Naomi mee en dat was niet goed want de hartslag van Naomi zakte snel dus ze moest snel eruit. Met veel geduw op mijn buik en een helpende hand naar binnen van een gyneacoloog was Naomi er om 20.13 uur. Dat was minder leuk maar liever dit dan een doodgeboren meisje, uiteindelijk 20 hechtingen maar dat heb ik er graag voor over. Heb verder geen pijnbestrijding gehad omdat dit beter was voor de meisjes, omdat ze daar ook wat van meekrijgen.
    Dat was een beetje het bevallingsverhaal in het kort, nou ja kort heb het toch nog redelijk uitgebreid gedaan..

De volgende dag na de bevalling werd ik opeens vanaf 15.30 uur erg misselijk en had veel last onder mijn borsten ergens bij de maag. Was er echt ziek van, uiteindelijk na veel controles (urine,bloed) en een torenhoge bloeddruk bleek ik zwangerschapsvergiftiging te hebben. De arts zei dat ik van geluk mocht spreken dat de meisjes er waren en dat dit niet tijdens de zwangerschap is gebeurt. Uiteindelijk ben ik vandaag pas ontslagen omdat mijn bloedwaardes de rest van de week niet goed waren.

Maar het belangrijkste is dat de meiden het super doen en al van de couveuseafdeling af zijn, hebben ook geen infuus meer. Dus nu moeten ze lekker groeien en hopelijk mogen ze snel naar huis.
    Elize woog 1890 bij geboorte en was 45 cm en Naomi woog 1780 bij geboorte en was 44 cm, ze zijn nu wel wat afgevallen, wegen nu 1650 gram ongeveer maar ze doen het super op mama's melk. Ik ben lekker aan het kolven voor ze want aan de borst is wel vermoeiend voor ze. Ze hebben wel een paar keer aan de borst gezogen dus ze weten hoe het moet maar we doen nu af en toe de borstvoeding in een speciaal flesje waar ze echt moeten zuigen voor de voeding zoals de borst en af en toe door de sonde die ze in hun neusje hebben om ze wat minder te belasten. Ze moeten wel groeien natuurlijk.

Jeetje heb er toch nog wel een lang verhaal van gemaakt zeg....nu gaan we lekker naar onze meisjes toe om ze te voeden en te verzorgen. Jullie horen snel weer van me maar minder dan voorheen omdat we erg druk zijn uiteraard

11. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Jizzy ik denk ook dat het bij jou niet lang meer gaat duren

12. bereke

bereke Niet meer actief

Jane, leuk om je verhaal te lezen. Maar toch best wel heftig geweest.

Jizzy, ik zou ook even bellen voor alle zekerheid.

13. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat nu wel weer hoor, af en toe wat krampen in de lies. Ik moet morgen toch sowieso om 10uur voor controle naar het ziekenhuis, dus dat is mooi op tijd. En als ik het eerder niet uithou bel ik wel, maar dat zou dan alleen maar zijn voor pijnstillers want paracetamol werkt gewoon niet. En ik herken dit verder helemaal niet alszijnde dat ik ga bevallen.....

14. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hoe is het nu Jizzy?

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ja ben ook wel nieuwsgierig Jizzy...je moet wachten tot donderdag he hahahahaha
    succes zet hem op

16. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weer veel wakker van de pijn geweest en eigenlijk de hele nacht een harde buik gehad. Maar geen weeen ofzo hoor.
    Straks om 10:00uur weer naar het ziekenhuis voor CTG en vruchtwater meting en navelstreng controle. Zal daar wel even verder overleggen over hoe en wat met pijn medicatie.

@silvia: I'll keep my legs crossed ;)

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben heel benieuwd!! Bij mij waren namelijk de menstruatieachtige krampen weeen!!! Spannend zeg :)

18. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vannacht deze krampen niet gehad hoor dus ook geen weeen.

Pffff het is druk op de verloskamers, of ik ff wil wachten. Tuurlijk zet een hoog zwangere van een tweeling maar op zo'n K stoel :x

19. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Vervelend Jizzy, ik hoop dat je inmiddels aan de beurt bent.

Ik ben nu ff lekker thuis, ben vanmorgen geweest en heb Elize in de tub gedaan. Naomi was gelukkig weer aangekomen want ze was gister 6 gram afgevallen door het spugen. Elize weegt nu 1884 dus zit weer bijna op haar geboortegewicht en Naomi ook weer bijna.

Hopen dat ze nu alleen maar lekker goed aankomen

20. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    O fijn Jane dat Naomi weer is aangekomen, en inderdaad laat ze maar lekker groeien nu!

Hier lig ik ondertussen alweer een uur aan CTG, het is druk zoals ik al zei dus zal nog wel een tijdje liggen hier. Nu wel weer last van menstruatie krampjes in de liezen maar dit is niet op de CTG te zien....

Deel Deze Pagina