Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Wel gek want da's weer anders dan de meeste gyn. zeggen. Je moet er maar aan uit kunnen hé!

2. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

Mooi:D:D:D

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Bereke: Romy is in hoofdligging geboren, Sofia in stuit en dat ging prima. In mijn ervaring is het zo gegaan; Toen Ik begon te persen bij Romy, hebben 2 zusters mij buik goed vastgehouden waar Sofia lag, zodat ze niet terug zou schieten of zou draaien. En toen Romy eruit was, kwam sofia er na 5 min. achteraan...

Het pad is al gemaakt, maar ze moeten erg voorzichtig zijn dat de 2de niet verschiet ofzo....

maar het kan ook zijn dat het per zkh verschillend is... Bel anders gewoon even naar de afd. misschien kunnen ze er wel antwoord op geven...

4. bereke

bereke Niet meer actief

Heb het al gevraagd maar krijg dus twee tegengestelde meningen... . Ik denk dus dat het er vanaf zal hangen wie er dienst heeft op het moment van de bevalling.

5. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn geval zal mij in zo'n geval geadviseerd worden om een ks te doen, net wat silvia zegt, maar ook omdat mijn kindjes vrij mager zijn en misschien niet veel kunnen hebben.
    Maar voor mijzelf en kindjes hoop ik nog steeds dat het een natuurlijke bevalling zal worden. :D

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ja ik denk dat het ook aan je persoonlijke situatie ligt... En hoe het met de kids gaat natuurlijk...

7. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mooie buik bereke :D

zo hier ff geslapen heerlijk
    ik ga er gewoon van uit dat ik de 38 weken wel redt :D

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Is er gezegd dat dit uitmaakt dan? Onze jongens wogen 805 en 840 gram toen ik ging bevallen, maar ik ben wel begonnen aan een vaginale bevalling. Helaas kon ik die niet afmaken, omdat de navelstreng van het eerste kindje meezakte, anders waren ze gewoon via de 'normale' weg geboren.

9. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    :$:$:$:$:$:$:$ das klein zeg....wauw wat een kanjers zijn dat

10. bereke

bereke Niet meer actief

Ja inderdaad! Moeten wel echte vechtertjes zijn :)!

Ach ja, ik zal wel zien hoe het loopt zeker.

11. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik haak ook even in op deze discussie. Ik ben ook natuurlijk bevallen. Merle (de eerste) lag in onvolkomen stuit (billen eerst) en Linde lag dwars in mijn buik. Nadat Merle geboren was, is Linde met haar beentjes naar beneden gedraaid en zo geboren! Okee, mijn meiden waren natuurlijk niet zo groot (1161 en 1252 gram), maar er zijn mensen die zeggen dat dat niet uitmaakt, omdat je bekken met mijn bevallingstermijn nog niet genoeg verweekt waren en dat het daarom een even zware bevalling is als een groot kind met 40 weken. Weet niet of dat waar is hoor, maar even voor het verhaal...

Verder is een natuurlijke bevalling ook voor kindjes die vrij mager zijn goed hoor! Bij mij werd er ook echt de voorkeur aan gegeven om natuurlijk te bevallen. Juist (werd tegen mij gezegd) omdat kindjes bij een natuurlijke bevalling meer 'stress' doormaken en dat is goed voor het activeren van allerlei systemen in het lichaam (zoals bijv. de longetjes). Die stress hebben kindjes bij een keizersnede niet (of minder).

(Edit. Herinner me net: als ik niet te vroeg bevallen zou zijn en Merle had met 38 wk nog steeds in stuit gelegen, dan zou ik wel een keizersnede hebben gekregen. Ieder zkh heeft weer ander beleid blijkbaar...)

Succes met alle keuzes en de laatste loodjes voor iedereen!

@ Jane: jouw meiden doen het goed, lees ik! Hoop dat je ze snel mee naar huis mag nemen! Trek je het zelf nog een beetje?

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Omdat de kindjes meestal kleiner en teerder zijn, krijg je bij een vaginale bevalling (meestal) een knip, om de druk op de hoofdjes zo min mogelijk te krijgen.

Dus de grootte maakt niet zoveel uit, enne...hoe kleiner, hoe minder zeer het misschien doet ;)

13. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij is gezegd dat doordat de kindjes vrij mager zijn ze de weeën niet goed op kunnen vangen aangezien bij elke wee er minder zuurstof via de navelstreng binnen komt. Dus nemen ze het risico niet, of liever gezegd willen ze dit risico niet nemen.
    Dat een natuurlijke bevalling veel beter is voor een kind ben ik het helemaal mee eens en dat is ook de reden dat ik echt hoop en duim dat ik zo de kindjes ter wereld mag brengen, ookal is dit in een stuit of desnoods overdwars en scheur ik van hier tot tokio uit! hahaha
    Plus dat ik graag mijn kindjes gelijk op mijn borst wil hebben na de geboorte en niet even 5 minuten zie als ze al leegegzogen, schoongemaakt en gewikkeld in een doek zijn.
    Dat lijkt mij echt heel erg, zeker omdat ik al een natuurlijke bevalling heb gehad en weet hoe mooi dit is....
    Maar nogmaals er wordt pas wat beslist op de dag van de bevalling tot die tijd blijft het allemaal nog maar de vraag over hoe en wat.

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht

Precies; ik denk dat het belangrijkste is, dat je nu al goed weet wat jij in principe wilt. En dan als het zover is, en je hebt de keus, dat het gaat zoals jij wilt....

15. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Margit het begint zwaarder te worden maar doordat ik de nacht goed kan slapen heb ik smorgens wel zin om naaf het zkh te gaan. Nu ik de avond lekker thuis blijf is het ook beter te doen.

Het eind komt in zicht ik denk zelf dat ze volgende week ergens mee naar huis mogen. Kan niet wachten.....

Bevalling Elize heeft eigenlijk altijd al met het hoofd naar beneden gelegen en was de eerste. Naomi heeft lange tijd in stuit gelegen en is pas laat met haar hoofdje naar beneden gedraaid. Als Naomi in stuit had gelegen had ik volgens de gyn ook natuurlijk kunnen bevallen. Ben achteraf toch blij dat ik geen ks heb gehad anders had ik niet zelf naar het zkh kunnen rijden.

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Dat klopt. Bij onze jongens kon je dit heel goed zien. Daan heeft in de buik (hij had geen vruchtwater meer) veel meer stress gehad dan Luuk (die nog lekker in het vruchtwater dobberde). Bovendien was hij al bezig 'geboren te worden' voordat er tot een ks werd besloten. In de weken na hun geboorte was dit duidelijk te merken. Luuk heeft veel meer (opstart)problemen gehad dan Daan. Hij heeft langer aan de beademing en de zuurstof gelegen, daardoor langer aan de monitor, enz.
    Wat ook een voordeel is van een natuurlijke bevalling is het op gang komen van borstvoeding. Het schijnt dat vrouwen die geen weeën hebben gehad veel meer moeite hebben de borstvoeding op gang te krijgen, omdat het lichaam hier niet op voorbereid is door de stoffen die vrijkomen bij een natuurlijke bevalling.

Sjongejonge, als je het zo allemaal leest is het ook allemaal wat hè? En dan ook nog alle keuzes waar je voor komt te staan. Misschien komt het door de hormonen van het ontpillen of de, toch wat, emotionele dagen die weer voor de deur staan dat ik me dat meer besef, maar wat een wonder is het krijgen van kinderen toch... *zucht*

Kortom; ik hoop dat al jullie kindjes ontzettend gezond op de wereld komen en dat de meiden van Jane heel snel naar huis mogen!!

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik had begrepen dat niet zozeer de weeën, maar de gang door het geboortekanaal de BV op gang bracht? Maar ik weet het niet zeker hoor :)

Jane, ik hoop ook dat jouw meiden snel naar huis mogen!

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    hm, ik heb eigenlijk geen weeen gehad (werd 's nachts wakker en had eigenlijk al 9 cm ontsluiting... ;)) maar heb geen problemen gehad met de melkproductie... :D

Ik weet het ook allemaal niet hoor...pff, wat een gedoe eigenlijk he ;)

Jane: we duimen allemaal heel hard voor je dat ze volgende week naar huis mogen/kunnen!!!!

19. bereke

bereke Niet meer actief

Ja inderdaad, wat een gedoe!

20. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag eindelijk eens een dagje zonder gerommel gehad. Maar ik moet ook zeggen dat ik een behoorlijke luie dag heb gehad. :D

Share This Page