Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    zijn allemaal verschillende procedures lijkt wel.
    Ik wwet wel dat mijn oudste zoontje maar net paste (sterrekijkertje) en dat ik alles uit fatsoen geperst hebt toen.
    dus toen de gyn vertelde dat met een stuit het hoofdje kon blijven haken en dat het kindje dat niet zou overleven als dat gebeurde was voor mij de keuze snel gemaakt....
    Ik had al een natuurlijke bevalling gehad en nu een ks dus ik weet het van beide...
    ergste van de ks was dat ik niks voor Sanne kon betekenen toen ze zonder adem geboren werd en de artsen ineens met zijn allen op haar doken om haar te reanimeren....
    en mn bv kwam inderdaad niet goed op gang niet meer dan 10 cc per keer pffffff

maar een natuurlijke bevalling is in de meeste gevallen voor de baby veel beter ivm de prikkels die de longen stimuleren...

2. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zou het liefst natuurlijk bevallen. Inderdaad omdat het beter is voor de kleintjes maar ook omdat ik het wil meemaken. Maar wat ik echt wil is dat de kleintjes geen gevaar lopen tijdens de bevalling. Dus bij twijfel wil ik liever een ks. Maar denk dat gyn hier niet voor openstaat. Maandag nog maar eens aankaarten en kijken wat hij zegt...

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Haha, wat een verschillen. Ik mocht namelijk absoluut niet natuurlijk bevallen. De bevalling zou te stressvoll worden, de artsen waren bang dat Midas dit niet zou overleven. Het was zelfs zo dat wanneer er toch een natuurlijke bevalling op gang zou komen, ik direct een spoedkeizersnede zou krijgen.
    Wat ik wel herken in het verhaal van Jipper is dat Midas meer stresshormoon had aangemaakt in de baarmoeder omdat hij het daar moeilijk had en hij heeft het dus na de bevalling veel minder moeilijk gehad dan Lex. Nooit aan de beademing gelegen.

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Iedereen bedankt voor het duimen alvast, ik duim zelf heel hard mee dat we volgende week er 's nachts zelf uit zullen moeten voor de meiden

5. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jane; het zelf eruit moeten voor de meiden zal wel even wennen zijn, maar je hebt geen reizen meer naar het ziekenhuis en thuis kom je toch meer tot rust. Dus mochten je meiden thuiskomen dan komt het allemaal in orde!

Hier een redelijk rustige nacht gehad, wel steeds eruit om te plassen en veel pijn aan mijn rug, maar geen harde buiken gelukkig :D

Hoe is het met de rest???

6. bereke

bereke Niet meer actief

Jane, ja dat zou wel heel mooi zijn dat je vanaf volgende week zelf op moet voor de meiden!

Jizzy, fijn dat je een rustige nacht gehad hebt.

Hier voorlopig ook rustig. Ben alleen het thuis zitten zo beuuuuuuuu!

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

*breekt in*

Over de bevalling: Probeer alle opties open te houden! Zowel die van een KS als van een natuurlijke bevalling ..
    Mijn jongens lagen er allebei goed voor en de gyn verzekerde mij dat het een natuurlijke bevalling van beide zou worden ..

Niet dus .. de eerste is via de natuurlijke weg gekomen en nummer 2 via een KS!

Succes meiden, de laatste loodjes zijn het zwaarst!!

*breekt weer uit*

8. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het zeer waarschijnlijk een keizersnede worden.. Moest ik van de gynaecoloog vanuit gaan. Het onderste kindje ligt nu al een aantal weken in stuit en zakt alleen maar verder naar beneden.
    Voel de voetjes ook echt diep onderin trappelen...:D

Wat ik jullie wil vragen.. Hoe lang hebben jullie verlof na je bevalling?? En voor de mama's hebben jullie daar genoeg aan gehad?
    heb in eerste instantie afgesproken mijn gewone bevallingsverlof en daar plak ik dan ongeveer 3 weken vakantie achter aan..

Verder ... :)
    Hebben jullie de kindjes na thuiskomst bij jullie op de kamer gehad?? Hier vroeg de intake mevrouw van de kraamzorg naar, had ik nog niet eens over na gedacht!

9. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2289 Jizzy, 20 aug 2010
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
    Dat lijkt mij dus het ergste! En vaginaal en een keizersnede... ;)

Hier vandaag weer controles gehad, alles was weer goed, maandag weer een groeiecho en dan zitten we alweer bijna op 37 weken!

@Tjes; ik heb mijn dochter na de geboorte bij mij op de kamer gehad en ga dit met de twins ook doen. Wel zo makkelijk vind ik. Totdat ze doorslapen zal ik dit doen.

PS Ik heb sinds het einde van de middag toch zo'n last van mn borsten.... alsof er een stuwing opkomt ofzo ;)

10. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    hoi hoi

ben er ook nog hihi
    maar flink aan het rommelen hier pff last van de rug harde buiken
    buikpijn het is nog onregelmatig
    blijf nog hoop houden dat ze nog ff blijfen zitten

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Ik ben met 28 weken gestopt met werken en omdat de meiden te vroeg waren had ik alle 18 weken nog.... maar omdat ze 5 weken in het ziekenhuis moesten blijven en je dan echt in een roes leefde was dat eigenlijk te kort. OOp het moment zelf had ik dat niet in de gaten, ben ik vrolijk gaan werken, maar op een gegeven moment ben ik ingestort, ook omdat ik na de bevalling echt niet goed gerust hebt. (want ja...8 keer per dag kolven, 2 keer daags naar het zkh....pff;) )

Wij hebben ervoor gekozen de meiden meteen op hun eigen kamer te leggen. Ten eerste wordt ik van elk kuchje wakker :) en wij vonden dat ze meteen moesten leren dat dat hun kamertje was....

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Tjes; Ik werk in het onderwijs, daardoor kon ik bijna een jaar betaald ouderschapsverlof opnemen. Dat had ik al zo gepland voordat ik wist dat onze kinderen zoveel te vroeg geboren zouden worden. Het is namelijk erg wennen met een tweeling, of ze nu opstartproblemen hebben of niet. Dus ik zou uitzoeken hoe je zo lang mogelijk thuis kunt blijven.

Ook wij hebben de jongens vrij snel op hun eigen kamer laten slapen. Na 2 dagen waren we er helemaal klaar mee. We deden geen oog dicht, omdat je inderdaad ligt te luisteren naar ieder zuchtje of kuchje. En de slaap hadden we hard nodig...

13. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    verlies nu klodders slijm :)
    is dat normaal hebben/hadden jullie daar ook last van :(

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja, maar toen verloor ik wel m'n slijmprop....

15. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    @verlof: Met 28 weken opgenomen tot de bevalling op 33+3 weken. Daarna 4,5 week naar het ziekenhuis gemoeten, dus nog relatief kort en 2 weken vakantie opgenomen. Na 5 maanden werken alsnog ingestort en 3 maanden thuis geweest. Mijn ervaring is dat het enorm veel van je vergt. Niet eesn dat de verzorging van de kindjes erg zwaar is hoor. Dat op zich valt best mee. Maar herstellen van een keizersnede, gebroken nachten (Midas kwam thuis met 8 voedingen, waarvan 3 's nachts), kolven, voeden, kraamvisite...

@bedje op de slaapkamer: na 1 nacht constant wakker van elk kuchje hebben we Lex op zijn eigen slaapkamer gelegd. Hij werd nl. ook wakker van onze slaapgeluiden. Babyfoon op gevoelig en we hoorden hem prima. Toen Midas thuis kwam is hij direct bij Lex op de kamer gaan slapen.

Als ik jullie een tip mag geven, doe goed navraag bij je kraamzorg en ziektekostenverzekering naar de voorwaarden wat betreft couveuse-nazorg voor het geval je kindjes te vroeg zijn. Ik heb uiteindelijk helemaal geen kraamzorg gehad omdat de instelling waarbij ik me in had geschreven voorrang gaf aan vrouwen die moesten bevallen. Ik ben tot twee keer toe afgebeld (om tien voor negen, terwijl ze om 9.00 uur zou komen)omdat de kraamverzorgster 's nachts opgeroepen was bij een bevalling. Moest ik uiteindelijk toch alles zelf doen. Daarna was ik er zo zat van, dat ik de hele nazorg maar heb laten zitten. Gelukkig leer je ook heel veel in het ziekenhuis...

16. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    @naomi: ik verlies ook al eigenlijk een paar weken lang dikke klodders slijm. Heeft bij mij tot nu toe niks teweeg gebracht. Hoop dat dat bij jou ook zo blijft, maar ranzig is het wel :)

@couveuse nazorg, ik heb er niet eens recht op met mijn verzekering (anderzorg)

17. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo!

Ik ben nu echt nog positief aan het denken van; ik red het wel tot de officiele verlofdatum van 6 weken voor de uitgerekende datum...maar volgens mij is dat wel heel erg wishfull thinking of niet? Als ik hier een beetje meelees redt geen enkele tweeling mama dat! Of zijn ze er wel?

Ik vind het nu allemaal nog wel goed te doen, al merk ik vlak voor mijn middagpauze en vlak voordat de dag erop zit op het werk dat ik wel heel moe ben. Zou ik zo even een dutje kunnen doen op mijn toetsenbord! :-D Verder lig ik avonds echt tussen 9 en 10 in mijn bedje. Niet iedere avond slaap ik zo vroeg, maar dan rust ik in ieder geval vast uit met een boekje ofzo. Is dit een herkenbaar verhaal? Vind mezelf zo'n slaapkop! Maar afgezien daarvan heb ik gelukkig echt een geweldige zwangerschap, nergens last van!

Groetjes!

18. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    @helena; wat naar dat je door je kraamzorg in de steek gelaten bent!

@werken tot verlof.. Moest met 27weken al verlof opnemen ivm rugweeen.

19. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    goedemorgen dames

hier een redelijke nacht gehad :D
    en het is gelukkig weer een beetje rustig in mijn buik kwa weeen dan hihi twins zijn lekker druk

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ladieda ik heb gewerkt tot 33 weken en 4 dagen toen moest ik stoppen vanwege bloeddruk en het vocht dat ik vasthield. 1,5 week later zijn de meiden geboren.

Deel Deze Pagina