Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Jakkes ik denk dat haar wondertjes zich toch gaan aandienen een deze dagen :( hoop dat alles voorspoedig verloopt voor haar en de babies... ik zeg een klein gebedje voor haar op en brand mn kaarsje.

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben dr ook bang voor ja... Dit is absoluut niet de zwangerschap waar je op hoopt!!!

3. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

Plaats ook even hier mijn verhaal:

Gisteren heb ik een echo gekregen omdat ik vreselijke buikpijn had(heb blaasonsteking) en de dokter het niet vertrouwde, die dacht aan een BBZ, dit bleek niet zo te zijn, wel vonden ze niet 1 maar 2 vruchtzakjes met dooiertje erin, ze lagen ver it mekaar, maar ze zei erbij dat er wel een kans was dat er 1 zou afvallen, ik was gister nog maar 5+3 dagen zwanger.
    hebben jullie dit al zo vroeg gehoord, ervaringen mee, moet ik me zorgen maken, weet niet zo goed wat ik ervan moet denken dat ze zei dat er 1 nog af kon vallen, en of dit normaal gezged wordt voor het risio mss??

groetjes Christel

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hoi Crissie alvast gefeliciteerd met je zwangerschap.:D
    Mijn eerste echo was ook op 5 weken en 3 dagen toen zagen we ook alleen de vruchtzakjes maar met dooier.
    Ook tegen mij werd verteld dat de kans groot was dat er maar 1 zou doorgroeien een week later met 6 weken en 5 dagen mocht ik terug komen en toen zagen we twee mooie knipperlichtjes :D
    en nu liggen mijn twee wondertjes boven in hun bedje
    Wanneer krijg jij je 2e echo dan?

5. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Dank je wel meiden, hier vannacht gedroomd dat ik 37w haalde... hmmm hopelijk zijn dromen toch geen bedrog maar laat ik nu niet te naief gaan doen zeker... :)

6. he meiden..

zo wat een nieuws is het hier zeg.. pff..
    mm7 meid k hoop dat ze nog effe lekker bij je houd..

verder gaat het hier goed.. dinsdag weer voor controle..

liefs van yippie

7. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    youngmom, nog 7 weken volhouden zou echt super zijn! Ik duim voor je hoor!!!

8. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @silvia,

Ik heb 22 november bij de vk een echo en 23 november, had ik al afpsraak staan bij de gyn dus krijg daar ook een echo!!
    Dus das nog 10 dagen wachten in spanning, duurt mij veelste lang, zou wel graag willen weten of deze 2 kleintjes hun hartjes kloppen, en blij kunnen zij dat het er natuurlijk 2 zijn!!!
    Is toch heel anders, en er moet volgens mij een hopo geregeld worden.....
    ik heb wel continu buikpijn, maar heb dan ook een blaasonsteking, ben ook non stop kots misselijk, maar de dokter wilt me niets geven, omdat ik niet spuug, dus als het na het weekend nog zo is, lieg ik er wel over, want dit trek ik zo niet....

groetjes

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Crissie je kindjes moeten zowiezo ruim 6 weken liefst 7 weken zijn voor je hartactie kan zien helaas vandaar dat de gyn's zo laat echo's afspreken.
    Bij mij was het gewoon zo vroeg omdat ik via de mmm zwanger ben geraakt en er meer kans was op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. dus kreeg ik echo om de plaats te bepalen... en dat was goed !!!! :D en nu huilt er een dus ga een flesje maken :D

latersssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Gyn-bezoek was voor het eerst een beetje hoopgevend. Mijn baarmoederhals is nog steeds 0,5cm dus dat is onveranderd en de ukkies zijn een beetje aangekomen volgens de schattingen.
    Mijn vriend heeft vandaag te horen gekregen dat de zaak ivm zijn dochtertje voorkomt op donderdag 02/12, hoop dat dat goed afloopt...

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Dat is wel positief toch youngmum? Je hebt ze al 30 weken binnen meid! Hoelanger hoe beter, maar ze hebben nu al een goede overlevingskans!! Hoe voel je jezelf?

Chrissie: spannend meid! Ik krijg 29 november weer een echo. Dit keer bij de gyn. Hoop dat dan alles verder oke is! Het blijft altijd spannend!

Hier even lekker geshopt. Want tja mijn buik begint te komen. En ben bang dat ik niet zoals bij mijn vorige zwangerschap tot 20 weken in eigen kleding kan lopen... Dus toch maar wat leuke jurkjes gekocht. Ben er nu wel blij mee:) En gelukkig valt de misselijkheid nu minder. Heb het echt 1,5 week weer wat erger gehad. Maar nu gaat het prima, gelukkig!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nieuwe tweeling-zwangeren: Welkom!! :D

@ youngmom: hopelijk houd je het gewoon lekker vol tot de 37 weken!!!!

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Heb net een krabbel op hyves gehad van MM7 ze gaan weeen remmen to ze 26 weken is en daarna word het stopgezet. dus afwachten voor haar ze heeft de longrijping erin zitten etc dus nu kijken wat het doet als de remmers stopgezet worden.

14. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Dan hoop ik toch dat ze besluiten nog lekker warm binnen te blijven tot na de feestdagen hoor!!! Sinterklaas komt volgend jaar ook weer en de kerstbomen lopen ook niet weg...

15. bereke

bereke Niet meer actief

Ook hier wordt er nog flink geduimd dat ze nog braaf even warm binnen blijven bij hun mama!

16. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam zomaar weer eens voorbij vliegen....

Wat erg van MM7, ik duim heel hard mee dat ze nog een poosje blijven zitten. Vreselijk dit!

@nieuwe tweeling-zwangeren: gefeliciteerd!
    @Chrissie:Hier met 6w5dg 2 kloppende hartjes! Spannend hoor!

@youngmom: wat erg dat je je jongens niet mag zien zeg, wat moet dat vreselijk zwaar zijn! Heel veel sterkte meid! Maar je doet het zo supergoed zeg! Alweer 31 weken, het gaat echt de goede kant op! Hou vol he??!!

17. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    youngmom, hoe is het met je???

MM7, de kleintjes zitten er toch nog wel in he???

En hoe is het met de andere 2ling zwangeren/mama's???

Hier heb ik mn handjes vol aan mn 2 kereltjes hahaha maandag alweer 8 weken, wat vliegt de tijd toch!!! Nog maar 7 weekjes zwangerschapsverlof :(

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier word t al minder haha. Kan echt niet meer zoveel. Vandaag ook voor t eerst boodschappen laten bezorgen. Trek t niet anders. Ben ook heerlijk verkouden, grr.. Buik begint behoorlijk in de weg te zitten nu. Maar nog heel even..

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Toen was het ineens 21 november!!!!!! 6 Maanden geleden stond nu de rioleringsman voor de deur en lag de hele tuin open ivm nieuwe riolering, en moest ik s'middagsom 14.00 uur op controle komen. Toen wist ik niet wat ik nu weet en dat ik dus om 19.10 op de ok zou liggen en om 19.25 uur en 19.26 uur ineens een prachtige zoon en dochter erbij zou krijgen. Wat is dit half jaar voorbj gevlogen zeg. Nu een half jaar later staan er ineens 3 paar schoenen voor de verwarming omdat sinterklaas in het land is wat hou ik van mijn leven met mijn gezinnetje Luuk en Sanne alweer 6 maanden vandaag.

Hier gaat het dus supergoed :D

20. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    @silvia, gaat snel he de tijd!! Ik kan me de bewuste dag hier ook nog goed herineren, de avond voor de bevalling begonnen de weeen, heel onregelmatig, amper geslapen die nacht. volgende ochtend vriend gewoon naar zijn werk gestuurd. smiddags stond mijn tweelingzusje (na een reis van 3 uur0 op me stoep (ze had haar 2 kids gedumpt bij de buren en vond dat het tijd was om naar mij te komen, ik wist van niets) de ween waren toen al heftig, 4 uur zou de vk terug komen en me vriend ook. Toen werd en besloten om naar het ziekenhuis te gaan, daar is alles een waas voor mij. weet alleen nog dat de rit een hel was, en dat ik niet aan de ctg wilde. uiteindelijk hebben ze de vliezen gebroken, en toen ben ik met toeters en bellen naar de ok gebracht, senna dr hartslag was weggevallen.
    Alles is goed gekomen hoor, maar wordt nu wel erg geconfronteerd met de situatie, weet (nu al) dat ik het zo niet meer wil, en deze keer ga ik als het mag voor een geplande keizersnee, het risico dat thuis me vliezen breken en de klein(tjes) er niet door passen wil ik niet nog een keer meemaken.

Morgen heb ik me 1e echo, ben zoooo bloednerveus, me schoonzusje heeft anderhalve week terug te horen gekregen (ze was toen (8+4 dgn zwanger) dat het vruchtje niet leefde.
    Ik ben zo bang dat ik morgen slecht nieuws krijg, al 2 weken zit ik in spanning of het er echt wel 2 zijn, gelukkig wordt het morgen aan ons gezien, en dinsdag nog een keer.
    Maar jeetje ik leef in een soort roes nu......
    De hormonen gieren door me lijf, weet echt niet wat ik ermee moet, zo anders als toen bij senna.....
    zo onrustig, en kan wel dagen achtereen slapen.
    hebben jullie hier ook zo'n last van (gehad) wanneer gaat dit over? Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het op deze manier dan ook echt niet leuk vindt, ik ben 24/7 misselijk, heb er nu wel pilletjes voor, maar die werken maar half. het huishouden ligt op zijn gat. En heb ook veel nachtmerries. ppfttt.... moest het ff van me afschrijven........

xxxx

Deel Deze Pagina