Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Mijn vriend is vandaag gaan kijken naar een huisje en we hebben het! Dus dat is weer een last die wegvalt... gelukkig!

@linnepinneke: O wat naar voor je kleine mannetje! Veel beterschap voor Noah!

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Youngmom, gefeliciteerd met je huisje!!!

3. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Dank je wel. Het is maar een tussenoplossing maar toch genoeg ruimte voor de jongens EN de ukkies... Doet toch raar om te weten dat als ik niet voor 20 dec beval ik nooit meer in ons huisje nu zal komen :)

4. bereke

bereke Niet meer actief

De duimen draaien hier nog steeds voor jullie allemaal!

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi Meiden, heb niet bij gelezen... vanaf nu ga ik dat weer doen haha...

Hier eindelijk beetje bijgekomen van alles, goede week gehad, veel harde buiken maarja die had ik altijd al.. Moet morgen naar de gyn. krijg dan weer bmm meting, hoop dat het nog steeds hetzelfde is... Hebben jullie eigenlijk een meting hiervan gehad, of enigzins het idee dat hij bij jullie ook al snel korter was?
    De babybedjes en commode staan sinds gisteren in elkaar, en ik ga deze week de accessoires van de babykamer knutselen...
    Vrijdag komt kraamzorg bij mij thuis, enig idee wat ze precies gaan doen?

Hoe is het verder met jullie allemaal?

Ps; Linnepinneke, zou je mij nog een keer dat pbtje naar mijn hyves willen sturen met de pakjes, heb het perongeluk verwijderd.. Had wel even vluchtig gezien dat ik waarschijnlijk al het zelfde in huis heb (van Prenatal) maar voor de zekerheid als je het nog even wilt sturen, kan ik nog even koekeloeren?! Alvast bedankt!

6. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7, Bij mij kwam de kraamzorg een kennismakingsgesprek houden, niet echt heel spannend hahaha Hoe was het in het zh???

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oh dus ik hoef niet al alles in de kasten gewassen te hebben etc? Ik moet namelijk nog beginnen met kleertjes wassen etc.

Ziekenhuis ging goed, hij heeft geen echo gemaakt dat was niet nodig. Volgende week Dinsdag weer een afspraak, dan doen ze een cervixmeting en maken ze van de kleintjes een groeiecho. We hebben een plan besproken dat is als volgt ; Krijg ik nu weeen, dan wordt er nog 1x 48 uur geremd omdat ze dan nogmaals die longrijpsingsprikken willen geven. Dit wordt alleen nog 1x gedaan als ik voor de 34 weken weeen krijg. Voor de 32 weken beval ik in een ziekenhuis met een NICU, na de 32 weken mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen.
    Ik was nu niet meer in het AMC maar in mijn eigen ziekenhuis, dus was wel erg fijn om mijn eigen gyn. te spreken, hij ging ook een beetje uit zn dak (op een leuke manier) dat de babys nog steeds in mijn buik zaten, was dus erg fijn om daar weer op afspraak te zijn.

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    mm7: wat fijn meid dat het allemaal wat rustiger is geworden in je buik!! Hopelijk houden ze dat gewoon nog goed vol!

Youngmom: hoe is de uitslag van de rechtzaak?? Ben erg benieuwd, hoop zo voor jullie dat jullie Loeke ook mogen zien! Hoe gaat het verder met je? De weken kruipen gelukkig voorbij voor je!

Chrissie: hoe gaat het met jou?

Hier gaat het vandaag weer goed. Afgelopen 2 dagen weer echt bal. Kon niet veel en was erg moe en misselijk! Maar nu gaat het wel goed, durf alleen niet naar buiten. Onze zoon wil niet lopen en die moet ik dan tillen maar dat vind ik erg eng. Ben als de dood dat ik val!
    Afgelopen maandag weer een echo gehad bij de gyn. Kindjes waren beide goed gegroeid en hartjes deden het beide! We zijn nu dus inmiddels al 12 weken gaat de goede kant op! Wanneer begonnen jullie je kindjes te voelen?

9. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Lekker binnen blijven dan! Als je valt en er gebeurt iets vergeef je het jezelf waarschijnlijk nooit! En binnen is het ook veel warmer hahaha

Ik voelde mn kindjes met +/- 18 weken maar ergens in de verte... Echt niet te vergelijken met de dagen voor de bevalling... Toen werd ik mishandeld van binnen hahahha

10. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @hier, gisteren met Noah nog maar eens naar de dokter geweest, dit keer naar mijn eigen huisarts en hij kwam tot de conclusie dat hij geen liesbreuk maar een waterzakbreuk heeft... Eventjes afwachten wat de ka 22 dec te zeggen heeft...!

11. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Het is rustig hier! Hoe is het met de zwangere dames??? Babytjes nog lekker warm binnen???

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    linnepinneke: wat houdt een waterzakbreuk in? heeft die er erg last van??

hier erg moe nog steeds. Kan niet veel doen. Studie dus ook gestopt want dat gaat gewoon niet. Dus nu wel 7 dagen in de week thuis is wel lekker. Kan in mijn eigen tempo huishouden doen en de verhuizing voorbereiden.

Ik begin wel al last te krijgen van mijn buik, heb het idee dat die de afgelopen dagen flink aan het groeien is, en voel dat echt al!

Hoe is het met de rest?

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi meiden, zou ik me hier mogen aansluiten?
    vanochtend heb ik mijn tweede echo gehad, en wat schetst onze verbazing!!
    ik ben in verwachting van een een-eiige tweeling(met 1 placenta! eentje had zich 4 weken geleden verstopt haha
    Ik ben er superblij mee, maar even wennen is het wel. Toch had ik een voorgevoel dat het een twin zou zijn, maar dat de kop in is gedrukt na die eerste echo.

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    ons kleintje: zo dat is even schrikken dat je er bij een tweede echo er achter komt! Van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je zelf?

15. Ons Kleintje

ik ben wel misselijker als bij de eerste en ook wel moe, maar ja als er al 1 in huis loopt heb je minder rust dus ik weet het daaraan. misschien komt het ook doordat ik 2 verwacht.
    Ik ben nu een echte stuiterbal.. heel onrustig vanwege het nieuws.
    Ik ben heel erg blij, maar ik weet niet zo goed hoe ik het hebben moet. is dat herkenbaar?

O ik zie dat jij 13 weken bent, dan schelen we een kleine maand, leuk!
    ik heb wel meer kans op een vroeggeboorte, omdat ik een vroeggeboorte heb gehad is nu de kans 80%, dat is het enige nadeel. Maar ik wordt erg goed in de gaten gehouden, over 2 weken alweer een nieuwe echo.

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Pff moe dat ben ik dag in dag uit. Kom nergens aan toe joh! En inderdaad ook zo lekker peterpubertje rond stuiteren die de aandacht opeist. Maar al met al gaat het wel redelijk. Merk wel heel erg het verschil met de zwangerschap van onze zoon.

Pff dat was zeker ook schrikken bij 27 weken bevallen? Hopelijk blijven de kleintjes nu wat langer zitten! Hoe gaat het verder met je zoontje, niks aan overgehouden?

haha ik had al een voorgevoel dat het tweeling zou zijn, en jaahoor echo bij 9 weken een tweeling:)

17. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier een stukje van internet... Wordt het het beste in uitgelegd!:

Een waterzakbreuk, ook wel hydrokèle genoemd, is een vochtophoping in het scrotum (het zakje waarin de zaadballen hangen).
    Normaal worden de zaadballen (testis) omgeven door een vlies gevuld met vocht, waarin de zaadbal kan bewegen. Bij een hydrokèle is door verschillende oorzaken deze hoeveelheid vocht rond de bal sterk toegenomen. Dit uit zich als een pijnloze, goedaardige, zwelling in het scrotum.

Alleen jongetjes kunnen er last van hebben, lijkt me logisch aangezien meisjes geen scrotum hebben haha en er is een vergrote kans bij prematuren.
    Weer een nieuwe tweelingmama! Gefeliciteerd!!! Ik had ook voor mn echo het gevoel dat het er 2 waren dus zo zie je maar... Naar je gevoel luisteren is niet verkeerd!!!

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Patroeschka is bevallen van haar kindjes! Gefeliciteerd meid!

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Patrouschka

20. Ons Kleintje

ja dat was zeker schrikken, hij heeft er god zij dank niets aan overgehouden, tenminste niet iets wat we nu kunnen zien. daar hebben we echt geluk mee gehad. Dus jij hebt ook een dreumes/peuter! Oja ik zie t nu aan je banner!
    @Patrouska gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina