Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @linnepinneke: Bij onze jongens hielp het tegen krampjes om hen over de arm te leggen. Met hun buikje op de arm, de hand tussen de beentjes, en hun hoofdje naar de elleboog gericht. Zoals op de foto maar dan met het hoofdje de andere kant uit.

2. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

ff kort berichtje van mij.....
    ik ga hier niet meer komen.
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat 1 van de tweeling niet meer leeft, het is gestopt met groeien met 8+4 en ben vandaag 11 weken. Het is nu wachten wanneer me lijf het afstoot of wanneer ik een miskraam krijg met het risico dat de andere meegaat... Ik ben er kapot van....
    Heel veel s6 ens terkte met jullie zwangerschappen en kleintjes....

liefs xxx christel

3. bereke

bereke Niet meer actief

Chrissie, wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte! En hier wordt geduimd dat alles goed mag blijven gaan met het andere kleintje!

4. Emav

Emav Actief lid

25 aug 2010
    159
    0
    0
    Allereerst Chrissie, heel veel succes en sterkte de komende dagen!

Ik mag me nu ook hier melden. Heb afgelopen week de eerste echo gehad en toen bleek het om een tweeling te gaan. Het was een hele verrassing voor ons! Geen tweelingen in de familie, geen hormoonbehandeling oid ondergaan.. We beginnen het eigenlijk pas langzaam te beseffen dat we niet een maar twee kindjes krijgen, stiekem toch wel heftig!

Nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan!
    Voor degenen die al ver zijn met hun zwangerschap-hoe lang konden jullie blijven werken..? Ik hoor allerlei verschillende dingen, dus ben benieuwd hoe het bij jullie ging?!

Groet!
    Emav

5. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ah wat liggen verdriet en geluk toch dicht bij elkaar! :(

@chrissie113: Ah meid, ik had het je zo gegund! Veel sterkte meid! *knuffel*

@emav: Proficiat! Ik ben vanaf het begin thuisgeweest gezien ik kinderverzorgster ben. En in België moet je dan stoppen vanaf je weet dat je zwanger bent. Bij de jongens ben ik thuis 'actief' gebleven tot bij de bevalling (37w) en nu lig ik al sinds 24w5d plat in het ziekenhuis. Dus dat is heel verschillend.

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Crissie neeeeeeeeeeeeeeeeeeee oh meis wat verschrikkelijk zeg... ik kan niks voor je doen maar ik bied je een digitale welgemeende knuffel aan en mn schouder om op uit te huilen....
    ik hoop dat het allemaal toch nog goed mag blijven gaan en jullie over 6 maanden toch mogen en kunnen genieten van jullie wondertje

Emav van harte gefeliciteerd!!!! klinkt zo dubbel na het vorige bericht :( maar niet minder gemeend hoor ;)
    ik heb de tweelingzwangerschap ook niet gewerkt omdat ik al bekkenistabiliteit had van mn vorige zwangerschap....
    het is inderdaad heel verschillend je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam denk ik ;)

ondertussen heerlijk genieten want het is en blijft heel erg bijzonder

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Chrissie heel veel sterkte en ik ga duimen dat het goed blijft gaan met de andere.

Emav hier heb ik gewerkt tot 33 weken en 4 dagen, gewoon fulltime op kantoor. Blijkt zeldzaam te zijn maar ik voelde me erg goed. 1,5 week later ben ik bevallen.

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Chrissie: ik wens jou en je man heel veel sterkte toe! En duimen draaien dat andere baby blijft plakken!!!!!!!

Emav:Van HARTE!!! ik ben nu zelf 15 weken zwanger en moet zeggen vanaf week 7 is het bergafwaards gegaan en zit ik thuis. Nu studeerde ik, maar daar ben ik mee gestopt omdat dit gewoon te zwaar werd en een peuter en stage lopen en school en een tweelingzwangerschap. Ik geef je de tip inderdaad ook luister naar je lichaam, vraagt die om rust neem die dan ook!!!

9. bereke

bereke Niet meer actief

Emav, dikke proficiat!!! Ik heb gewerkt tot 31 weken. Dan gestopt omdat baarmoederhals ineens sterkt ingekort was. Veel gerust en uiteindelijk ingeleid op 35+6. Maar zoals iedereen zegt, gewoon naar je eigen lichaam luisteren!

Oh, en al heel fijne feesten en een spetterend 2011 toegewenst aan iedereen hier!!!!

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Emav, ik ben met 12 weken zwangerschap gestopt, ik was zo ontzettend misselijk dat het niet meer ging... Voor 2 uur 's middags kon ik mn bed niet uit, ja eventjes snel mn toenmalig beste vriend de wcpot begroeten maar daar hield het mee op! Bij 18 weken is dit minder geworden en met 20 weken was ik er vanaf... Toen werd bij 1 van de jongens een groeiachterstand geconstateerd en dit was voor de bedrijfsarts genoeg reden om me thuis te laten en mocht pas weer komen na mn zwangerschapsverlof! 13 januari gaat die dag zijn... Zie er al wel een beetje tegenop!!!

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Tweeling doet het goed, zijn goed gegroeid en hartjes kloppen geslacht nog onbekend, beetje preutse kindjes met de beentjes tegen elkaar!

Verder was ik zelf nog niks aangekomen maakten ze zich wel zorgen om,,, hadden jullie dat ook?

12. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wat fijn dat de echo goed was! Ik kwam in het begin ook bijna nix aan... Daar is helaas verandering in gekomen want op het einde was het 30 kg!!!! Daarvan zit er momenteel nog 5 aan dus gaat de goede kant op!

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Mama van 3 ik viel in het begin alleen maar af :D maar uiteindelijk toch 20 kilo aangekomen waarvan er nu nog 2 aanzitten.... :D
    goed dat ze zo goed gegroeid zijn meis hou dat vol

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    36w!!! Maar heb ontzettende hoofdpijn dus ik kom gewoon eens piepen, sorry!

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Youngmom wie had dat ooit gedacht zeg 36 weken!!!!!! wauw.... op naar de 37 :D

16. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Je gaat echt super youngmom!!! Nog maar eventjes, zet hem op!!! Ben zo benieuwd wat ze gaan worden haha maar ik heb nog best eventjes geduld haha

17. chrissie pff heftig heel veel ssterkte..

nieuwe zwanger welkom,,

meiden hier gaat het goed word wel zwaar..
    ik zit vanaf week 17 40% in de zw werk in de kind en jeugd psychiatrie.. was om 2 redenen..
    Nu zit ik vanaf 4 december op kantoor.. en als het mee zit werk ik nog tot half januari ongeveer.. ik heb nog wat teveel uren staan en die plannen we gewoon in.. dus dat is lekker.. kan ik eerder stoppen zonder nog meer in de ziektewet moet..
    Maar het loopt bij iedereen anders. ik loop al wel vanaf week 10 bij de bekken fysio.. en loop nog steeds :)

suc6 en geniet voor al.. het gaat zo snel..

liefs yippie

18. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Yipieajee, 28 weekjes al, het schiet al lekker op voor je! Heerlijk dat je nog vrije dagen hebt staan, kun je lekker genieten van je zwangerschap! Ookal gaat die buik enorm in de weg zitten en heb je van alles last hahaha Heel veel plezier!!!

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nou vanmiddag bij de kinderarts geweest... Mn mannen zijn zwaarder dan ik dacht hahaha Noah woog bij geboorte 1910 gram en nu 5010 gram (en dat in 3 maanden tijd haha) en Kyan woog 2280 gram en nu 5160 gram... Maar Noah blijkt helaas een liesbreuk te hebben... Een paar weken geleden ben ik met hem naar de huisartsenpost geweest en daar werd verteld dat hij een liesbreuk had... Na een paar dagen leek het erger te worden dus ik naar mn eigen huisarts... Nee hoor absoluut geen liesbreuk maar een waterzakbreuk, ik helemaal blij want dat gaat over het algemeen wel vanzelf over! Kijkt de kinderarts er naar blijkt het echt een hele flinke liesbreuk!!! En bedankt huisarts, grrr... De kinderarts kon het hele topje van haar duim erin kwijt en nu heeft ze niet echt hele kleine duimpjes! Nu moet ik morgen met het ventje al naar de chirurg want de ka wil dat er zsm naar gekeken wordt en dan gaat hij overleggen of en wanneer er geopereerd moet worden (waar ik wel ernstig rekening mee moet houden) en of dit in Goes kan of dat het in Rotterdam moet... We wachten morgen maar weer af... Lekker zo net voor de kerst!!!

20. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Hier is het vannacht beginnen rommelen... En vandaag eens in de spiegel gekeken, mijn buik lijkt echt veeeeel groter als bij de jongens op 36w :$

Deel Deze Pagina