@Boba: heftig verhaal hoor, maar wat een mooie kereltjes!! Hopelijk wordt Bas snel beter en wordt hij net zo sterk en groot aan zijn broer. Fijn dat jij je in ieder geval ook wat beter voelt en fijn dat het kolven zo goed gaat!! Super hoor! Nu maar hopen dat je je zoons snel thuis krijgt! @Luca: zo te horen gaat het bij jou allemaal erg goed, op de borstvoeding na dan........Maar goed, 's nachts flesvoeding is op zich toch ook prima. Doet je mannetje dat dan, zodat jij kunt slapen?? @Marije: 36 weken!! Jeetje, geen wonder dat je bijna niets meer kan. Wel heel vervelend dat alles zo'n pijn doet. Heel veel sterkte met de laatste loodjes! En dat geldt natuurlijk voor alle maart mama's! Ik heb vandaag besloten dat deze week mijn laatste werkweek gaat zijn. Vind het nu toch echt te zwaar worden, maar vond de afleiding ook wel weer erg prettig. 2 weken voor mijn verlof ga ik dus volledig de ziektewet in, nou ja dat had veel erger gekund, als ik jullie allemaal zo hoor. Ik ga even lekker douchen en dan TV kijken. Fijne avond!
boba: fijn dat het met Bas redelijk oké gaat! Klein vechtertje!! Centrale lijn: poeh wel spannend toch! Zet m op! xxx
luca: zo te lezen gaat het allemaal supergoed!! Die tip over het kinnetje is idd goed! En tja, evt voeden met een tepelhoedje en dan daarna dat afbouwen kan ook helpen!!
Marije: niet gek hoor dat je niets meer kan!! Je bent al bijna 36 weken!! De laatste loodjes! Zet m op!!
habibas: groot gelijk dat je nu stopt met werken! Vind dat je het heel lang hebt volgehouden hoor!! Top! (ik ben met 31 1/2 week gestopt indertijd )
@ habibas: slim hoor dat je nu gewoon stopt. ben je tegelijk met mij gestopt ben ook 2 weken vooraf aan mijn verlof in de ziektewet gegaan (nog wel toen 2 keer in de week 3 uurtjes gewerkt therapeutisch.. gewoon om d'r toch nog even te zijn hihi. maar ben nu wel blij dat ik écht verlof heb ) @ marye: ben benieuwd morgen meis..jeetje, 8 maanden zwanger gewoon bijna! @ hier: pfoe, alweer 35 weken morgen!! tijd vliegt echt zooo snel voorbij! Alles gaat ook nog wel goed, ben nog altijd goed mobiel, kan gewoon dingen doen (natuurlijk wel rustig aan maar goed) Verder eigenlijk ook nog helemaal geen last gehad van krampen o.i.d.. ben benieuwd wanneer die gaan komen de eerste keer....!
Hier ff een ego berichtje van mijn kant; Ik voel me in deze zwangerschap zo ellendig! Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik ook wel last van kwaaltjes maar kon me ondanks dat toch heel happy voelen. Nu heb ik dat totaal niet. Heb totaal geen energie! Kan wel de hele dag slapen en als ik even uit bed ben geweest om te eten of om te plassen dan ben ik echt weer helemaal kapot! Verder is mijn buik totaal nog niet gegroeid en heb ik ook het idee dat er wat mis is Ik weet best dat ik nog niet zo ver ben maar ook die zorgen zorgt ervoor dat ik me totaal niet happy kan voelen.... Enige herkenning??
Heel erg veel herkenning... En ik wil je niet ontmoedigen, maar dat heb ik eigenlijk heel de zwangerschap gehouden. Pas rond de 24 weken begon ik een beetje te genieten. En toen werden ze 2 weken later geboren... Als je echt denkt dat er iets mis is zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met je gyn. Laat hem/haar even kijken of wat onderzoekjes doen. Dan word je vast gerustgesteld. En probeer toch, ondanks dat het moeilijk is, zoveel mogelijk te genieten. Het is en blijft toch een prachtig wonder en iets wat je (misschien) nooit meer mee zult maken. Sterkte!
Jizzy: Wat vervelend dat je je zo voelt... Idd zoals Jipper zegt als je je echt teveel zorgen maakt gewoon de gyn bellen hoor! Sterkte! Hier: Ik ben weer door de keruing gekomen.Bloeddruk was ook ineens flink gestegen naar 130/80 terwijl het vorige keer nog 121/68 was. Verder was ik wel weer 2 kg aangekomen dus zit nu rond de 21 kg erbij Inwendig onderzoek deed ze niet omdat ze bang zijn de bevalling daarmee op te wekken, dus of de krampen effect hebben gehad weet ik niet. Bij de groeiecho was het alleen nog mogelijk om de buikomtrekjes te meten. Beide kindjes zijn weer ongeveer even groot, waar het 2 weken geleden nog redelijk verschilde. En ze liggen op de middelste lijn van de groeicurve van een eenling. Prima dus. Daarna werd ik doorgestuurd voor een ctg, omdat de kindjes wel erg weinig bewegen en om te zien hoevaak ik harde buiken had ofzo. Maar ook de ctg was goed. Nu moet ik vrijdag weer voor een CTG en dan maandag weer en maandag dan ook een inwendig onderzoek. En de gyn had het al over mogelijk inleiden volgende week omdat het voor mij en de kids toch wel erg zwaar is momenteel. Maar is nog even afhankelijk van die 2 CTG's....
Net terug van de verpleegkundige in het ziekenhuis, heb nu eindelijk de intake gehad en de nodige vragen kunnen stellen. Ik heb ook gelijk maar de kraamzorg aanvraagd via internet dan is dat alvast gedaan. Heb 9 maart de nekplooimeting voor beide ukkies (duurt totaal 1 uur), ze dacht eerst dat we twee keer 140 euro moesten betalen maar later bleek dat gelukkig toch niet zo te zijn. Dat scheelt weer...... Nekplooimeting kon niet eerder omdat het zo druk is in het ziekenhuis ik ben dan rond de 13 weken
Jizzy vervelend dat je je zo voelt. Ik voel me nu ook weer erg goed buiten het moe zijn dat is soms twijfel maar ik heb nu echt met mezelf afgesproken om me even niet meer druk te maken.
Boba, wat een verhaal! Wat ontzettend naar dat je zo ziek bent geweest. Prachtige knulletjes hebben jullie gekregen, echt mooie foto's. Die brengen vast veel herinneringen boven bij een aantal andere tweelingmoeders. Heel veel sterkte met je herstel. Ook een heel zacht aaitje over het mutsje van je kleintjes (want echt aaien vinden ze nog niet zo fijn hè?) en veel positieve energie zodat ze groot en sterk worden. Jizzy, sorry geen herkenning, ik ben wel heel moe geweest maar was echt helemaal in de wolken en voelde me geweldig. Zelfs als ik over moest geven dacht ik: "Wauw, dat komt gewoon allemaal door de zwangerschaphormonen. Dan gaat het vast goed." Erg hè, haha!! Zie je soms veel beren op de weg wat betreft alles omtrent je zwangerschap? Dat kan ook invloed hebben op hoe je je voelt. Jane, spannend een nekplooimeting. Wij hebben nooit een nekplooimeting laten doen. Voor ons had het geen enkele consequentie gehad als Down-syndroom zou worden geconstateerd.
Dus geen echo?? Spannend! Wordt de nekplooi niet vergoed door je verzekering? Of ligt dat aan je pakket? Hier namelijk wel. Wij hadden hem ook met 13 weken geloof ik. Wij hebben het gedaan omdat wij al zoveel evrassingen hadden met de zwangerschap (wel zwanger- niet zwanger -1 baby- toen 2 baby's) dat we vanaf dat moment alles zeker wilden weten. Jizzy: ik herken wel eea. In het begin was ik ook onzeker, maar ja dit was de eerste zwangerschap dus dan voel je je overal onzeker door...Ik hield altijd de spreuk voor me; Zwanger zijn is niet altijd leuk, maar in verwachting zijn is geweldig!! Dit hield me op de been. En als ik me echt zwaar kl**te voelde ging ik babyshoppen
@ Boba: wat een heftig verhaal zeg. Ik las op je site dat Bas een beetje ziek is (geweest)? Ik hoop dat hij snel weer opknapt en dan weer lekker door kan gaan groeien. Ik zag dat ze allebei al helemaal zelfstandig ademhalen en dat Wim al uit je borst heeft gedronken? Wat ontzettend knap! Die mannen van jou komen er wel! Ik wil jullie allevier heel veel sterkte wensen in deze emotioneel zware tijd. Probeer, ondanks dat je je mannen steeds moet achterlaten in het zkh, toch ook enorm van ze te genieten!
@Karel ik dien de rekening wel in ik vgz maar of we hem vergoed krijgen is nog maar de vraag. We zien het wel Mijn vriend zou het heel moeilijk vinden als het kindjes met down zouden zijn daarom laten we het doen. De kans is klein en ik ga vanuit dat het wel goed zit maar voor de geruststelling van mijn vriend doen we dit. En een uur naar onze kleintjes kijken lijkt me ook geweldig. Ik had nu alleen een afspraak met de verpleegkundige dus helaas geen echo maar woensdag wel denk ik.
Dames, De bevalling hier is begonnen. Mijn vliezen zijn gebroken. Manlief is nu onderweg om me op te halen en dan gaan we naar het ziekenhuis. SPANNEND!! Mijn buddy houdt jullie wel op de hoogte