Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    konden wij wel! Zijn heel behulpzaam daar! Wij hebben de navy kleur en ben er erg blij mee, hoe die straks rijdt weet ik nog niet;) Maar vond het een hoop schelen met de nieuwe prijzen van easywalker duo.

Bij de bruine kleur kun je als je erop klikt gewoon een tweede reiswieg bestellen en parasol,voetenzak, maxi cosi' adapters enz..

2. Emav

Emav Actief lid

25 aug 2010
    159
    0
    0
    Sjulie: ik heb ook de easywalker besteld. blijkbaar zijn er maar twee duo kinderwagens waar je twee maxi-cosi's tegelijk op kunt zetten en dat was dus de easywalker en nog een andere (ben de naam kwijt). Alleen die ander had geen echte voetenleuning (omdat de zitjes ook omgedraaid kunnen worden zodat de kindjes naar achteren ipv naar voren kunnen kijken) en dat leek me weer niet fijn voor de kleintjes. Heb de wagen ook op babysale.eu gekocht met inderdaad een reiswiegje erbij. Net na oud-en-nieuw waren er heel veel goede aanbiedingen maar helaas waren die nu niet meer te vinden. Had ook even met babysale.eu contact gehad en ze zeiden dat hun aanbiedingen ook heel snel op raken (en inderdaad er zijn maar een paar kleuren over). Voor een tweede reiswiegje en de adapters zal ik nog even zoeken of ik ergens een goedkopere aanbieding tegenkom, is inderdaad behoorlijk prijzig allemaal! Gelukkig betalen mijn ouders de kinderwagen, dus dat schilt weer ;) We hebben nu de donkerblauwe gekocht met groene voetenzakjes (voor eentje in elk geval alvast passend qua kleur haha)

Mama van 3: Lijkt me zo geweldig als ik je ze echt gaat voelen schoppen. Voel je ook dat ze op elkaar reageren?

Wat hebben jullie trouwens voor auto om de tweeling+kinderwagen etc te vervoeren? Moeten onze huidige auto nl ook gaan verkopen en een nieuwe kopen.. :(

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een urban jungle duo wagen. En wij hebben de ukkies 2 nachten boven saampjes gehad en toen besloten ze beneden te laten tot ze doorslapen.

Oja en hier hadden wij een Citroën c 3 en deze hebben we ingeruild voor een VW Touran.

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Emav: dan hebben wij precies dezelfde wagen;) wij hebben hem ook donkerblauw (navy) met groene voetenzakken haha!

nou vooral de linker (de meid dus) die schopt er aardig op los. Voel ze nog niet echt reageren op elkaar.

Wij hebben de toyota prius. Hierin moet het echt net allemaal passen, met onze zoon voorin en ikzelf gepropt achterin tussen de maxi cosi's. Maar goed zijn zo blij met deze auto dat we geen niewe gaan kopen

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb een ford fiesta, past de easywalker precies in maar je moet dan niet de reiswiegen mee willen nemen haha maar goed de wiegen hebben we binnenkort toch niet meer nodig...

Ben nu wel een beetje zenuwachtig aan t worden voor morgen!!! Vandaag t ritme van Noah al een beetje aan t aanpassen want meneer mag om 4.30 zn laatste fles melk hebben... hij moet om 10 uur binnen zijn en wordt rond 11 geopereerd

6. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Hoi allemaal!

Ik wil me hier ook even voorstellen. Ik ben Karin en ben zwanger van een eeneiige tweeling, het zijn 2 meisjes. Ik ben nu 19 weken, officiele uitgerekende datum 21 juni, maar het zal wel begin juni worden.

Tot nu toe gaat alles heel goed. Ze groeien goed, bijna geen verschil in grootte. Heb elke 2 weken een echo en vind het geweldig om te zien hoe snel ze groeien.

Voor de rest heb ik het lekker druk thuis, we hebben een zoontje, Sam. Hij is 2,5jaar oud.En ons dochtertje, Loes, is 1 jaar en 3 maanden oud. Doe thuiswerk en uiteraard huishouden/ er zijn voor de kids.

Nu weten jullie alvast een beetje over mij en houd jullie graag op de hoogte hoe het verloopt.

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Spannend Linnepinneke!! Geloof mij waarschijnlijk heb jij er meer last van dat die niet mag drinken dan hij zelf was bij onze zoon ook bij 4 maanden. Wij moesten toen nog langer wachten. Hij had sinds 4 uur snachts niks op en werd pas 17:00 geopereerd!! Gelukkig kreeg die toen wel een infuus met vocht maar toch..

Hopelijk ghaat alles goed en knapt die lekker snel op!

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Samloes: Welkom!! Ik ben net een weekje verder dan jij, maar bij ons is het nog niet zeker of het 1eiig of 2 eiig is. Wel weten we dat we 1 meid krijgen de ander blijft een verassing! Hier ook een zoontje van 2,5 lopen. Zal een drukke boel worden bij jullie!!

9. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Wordt het zeker. Gelukkig hebben we een eensgezinswoning met voldoende ruimte en grote achtertuin, dat is in ieder geval een zorg minder. En qua drukte zal ik denk ik goed moeten leren plannen. Das niet mijn sterkste punt!

10. goeden middag meiden..

samloes welkom hier..

mm7 fijn dat ze nog steeds binnen zitten..

kinderwagen wij hebben een tweeling wagen van marktplaats gekocht. van happy baby.

daarnaast hebben we een maxi taxi voor 2ling gekocht.. hier kan je de maxicosi's op zetten..

verder hebben wij een toyota carina.. dus tja met 2 reiswiegen op pad word wel creatief boekhouden in de auto.. maar dat mag de pret niet drukken..
    gelukkig woon ik op loop afstand van de winkels ben voor boodschappen dus niet afhankelijk van de auto..

Verder hebben we al besloten dat ik via het fietsplan van het werk een bakfiets ga bestellen.. dus dat is ook handig..

Hier gaat het idd goed.. en snel.. pff morgen alweer 33 weken.. vrijdag een goede uitleg gehad over het beleid in zwolle.
    dus we wachten het maar gewoon af.. de gewichten zien er goed uit.. dus wat willen wij nog meer..

vind het gezellig hier weer wat meer meiden te spreken.. en ben ook blij dat ik weer aan gehaakt ben..

hier verder alles klaar kaartjes envelopen geschreven..

ben alleen nog niet helemaaal uit de bv hoe we dat gaan doen..
    andere aanstaande mama's hoe denken jullie daar over..

en mama's hoe hebben jullie dat gedaan..

groetjes Yippie

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    ik ga zo weer is kijken op de kinderwagensite :)

ik rijd nu nog een Ford Ka, dat gaat dus niks worden ben ik bang.

We gaan straks waarschijnlijk voor een Opel Meriva.

12. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Yippie: qua bv wil ik het nu wel weer gaan proberen, bij mijn zoon werd het echt helemaal niks! Maar kwam waarschijnlijk door zijn waterhoofdje waardoor die eigenlijk te versuft was om de drinken..

Ik wil ze eigenlijk beide borstvoeding gaan geven, maar geen idee of het mij gaat lukken om 2 kindjes aan te leggen en of dat handig is. Anders wil ik 1tje aan de borst en de andere flesje met gekolfde melk. En dan telkens om en om. Dus eerst kindje 1 aan de borst en bij de volgende voeding gaat kindje 2 aan de borst en krijgt kindje 1 een flesje... Maar denk dat je gewoon moet gaan kijken hoe en wat en wat je kindjes fijn vinden...

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke dus eigenlijk is het overbodig om ze in een wieg te laten slapen bij ons op de kamer... Haha mijn vriend zal blij zijn met jullie antwoorden, ik had namelijk een 2lingwieg gehuurd, maar afgezegdt omdat ik dacht als zo vroeg ga bevallen dat ze misschien wel heel lang in het ziekenhuis liggen is het onzin om ze dan als ze thuis zijn ineens wel bij elkaar te leggen, maar nu ineens kreeg ik gister het gevoel van ; Ik moet een wieg hebben! Mn vriend zag het alweer aankomen, dus die zei nee joh dat is niet nodig etc etc. Dus hij zal blij zijn met jullie antwoorden haha!

Yippie, ik ga flesvoeding geven zoals ik er nu over denk! Ik zie het niet zitten om 2 bv te gaan geven, ook al heb ik er geen ervaring mee! Ik heb vele voors en tegens gehoord toen ik dezelfde vraag stelde, maar veel 2ling mamas zeiden ga of je eigen gevoel af.... dus dat doe ik maar, denk dat dat ook het beste is! Als je bv wilt geven zijn er ook speciale bv voor 2ling mama s avonden (in Amc & Shopia etc.) , wie weet is dat iets voor je!

Linnepinneke, spannend morgen met Noah, hopen dat hij er nu snel vanaf is!

Ik was even foto online aan het zetten dus kom ook hier even spammen hoor...

14. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wij rijden nu een Ford Galaxy.... en ik rijd een Mercedes A klasse past de wagen en eenling buggy ook in als ik ooit alleen weg moet met de kids.

Samloes welkom hier en gefeliciteerd... leuk al die zwangere weer hier :D

15. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hoi samloes, altijd gezellig nog meer tweelingmama's!!

Mm7, ik zag je buikfoto's net op hyves, echt een hele mooie buik zeg!!!

16. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hey meiden,

Jeeej weer een nieuwe tweelingmama in spe erbij! Welkom samloes!

@linnepinneke: jullie hebben een ford fiesta? Dat is toch een klein autootje? Of heb ik de verkeerde voor me? En daar past de easywalker in?

Mm7: moooooooi buukske! Whaha dan komt er bij mij nog een hoop bij.....hihi.

Alle kindjes weer helemaal beter?

Dikke knuffel allemaal!

17. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Dank je wel allemaal voor het warme welkom!

Ik heb besloten dat ik flesvoeding ga geven. Voor mijn gevoel is het voor ons makkelijker,omdat Sam en Loes ook nog zo jong zijn en ook was bv bij se eerste 2 drama, heb het wel geprobeerd, maar na een maand fles gaan geven. In het begin voelde ik me wel een 'slechte ' moeder,maar als ik nu zie wat een gezonde, vrolijke kinderen ik heb,maak ik me daar gelukkig niet meer druk om.

Als je fles gaat geven, hoe gaat dat dan na bevalling? Woren ze wel aangelegd?

18. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Als je fles gaat geven worden ze niet aangelegd hoor maar krijgen ze gewoon hun 1e flesje :D

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @minniemouse, Ford fiesta is niet heel groot maar gelukkig vouwt de easywalker redelijk goed op haha Als ik hem dan op zn zij zet past tie er precies is!!!!

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ooo dat is fijn idd met zon auto. Wij hebben namelijk een peugeot 307. En geen stationversie. Maar als de easywalker in de fiesta past dan past hij bij ons ook......onze kofferbak is net wat groter dan die van een fiesta. Wij zouden m dan eventueel ook op de zij erin zetten. En past t onverhoopt toch niet dan zien we dat dan wel weer. Bij de winkel waar we m gekocht hebben zeiden ze wel dat hij zou passen. Maar stom natuurlijk dat we t niet gepast hebben.......

Hoe is t met jou kindjes?

Deel Deze Pagina