haha idd das een goeie van de huur!!! En van die ring...ik heb dan niet die mediche weg gehad(dan snap ik al helemaal dat je dat niet wil)Maar heb ook zo iets dat gefrunnik allemaal laat mij maar zorgeloos genieten zolang dat mag en kan!!Ben geen medisch proefkonijn hhahaha!!Maar ik vindt het knap van diegene die het wel doen hoor!!Het is ook wel weer voor een goed doel...maar voor mij gewoon niet weggelegt!! Nou mn meisje ligt ff op bed...dus ik ga ook plat ff relax haha...moet zeggen dat t eigenlijk niet meer hoeft ben niet super moe meer maar tiis wel gewoon lekker natuurlijk... xx
@mama van 3: spannend morgen de 20 weken echo! Donderdag mag ik voor de extra groeiecho. Vanavond gaan we naar de info avond dus ben benieuwd hoe dat is. Mm7: hoe is t met jou en de kleintjes? Hoe is t met de rest van de meiden?
@sjaantje: wij zijn ook benaderd voor dat onderzoek maar heb ook besloten niet mee te doen. 2 jaar mmm gehad met idd veel gepruts en aangezien ik geboren ben met een aangeboren hartafwijking wordt ik al gezien als een studie object met extra onderzoeken en echo's dus dan ook nog die ring erbij vond ik een beetje veel eigenlijk.
*breekt in* Ik lees hier wel eens mee maar reageer eigenlijk nooit...haha Maar nu wil ik wel even reageren. Even over die ring. Ik heb wel mee gedaan aan het onderzoek en heb een pessarium gekregen. Het viel me reuze mee en merkte er helemaal niks van. Hij is bij 19 weken zwangerschap geplaatst en is tot 31 weken blijven zitten. Toen is hij eruit gehaald omdat ik ontsluiting had en aan de weeen-remming moest en longrijping. Ik heb het tot 35+4 volgehouden en toen zijn Koen en Lotte geboren. Als ik die ring niet had gehad dan was de ontsluiting waarschijnlijk al wel eerder gekomen. Die ring heeft een soort van ondersteunende functie en helpt de baarmoedermond de "last" te dragen. Ik ben er alleen maar positief over. Het is inderdaad een gepruts aan je lichaam. Ook ik ben via de MMM zwanger geraakt maar ik vond het de moeite waard. *breekt uit*
Dit is dus heel nieuw voor mij. Ik weet niks van een ring. Ja nu wel door jullie natuurlijk haha. Zal vast nog komen. Ik loop gewoon hier in het streekziekenhuis in Zaandam. Daar ben ik vorig jaar ook bevallen en ik vond de begeleiding de opvang en de nazorg fijn. Ook heeft onze oudste daar tien jaar geleden 7 weken in de couveuse gelegen dus hoop dat ik kan blijven. Zo niet dan wordt het amc of vu. Ook met beide positieve ervaringen.
lima wat goed dat je je ervaring hier neer zet.. en super dat het jou geholpen heeft.. ik heb hem gelukkig ook niet nodig gehad.. ben in middels 34 weken..
Zo dames, ik kan 't niet bijhouden met lezen, zo snel dat jullie gaan . Vorige week toen ik me hier voorstelde vroeg iemand hoe ik 't eerste jaar ervaren heb. Laat ik eerst iets meer vertellen over mijn bevalling. Ik ben met 32+6 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik vruchtwater verloor. Op dat moment had ik nog geen weeen. Nog diezelfde dag begonnen die, zodat ik aan de weeenremmers ging en longrijping kreeg. Toch was het niet tegen te houden, mijn jongens zijn met 33+1 weken geboren. Eerst geprobeerd via natuurlijke weg, uiteindelijk toch een keizersnee ivm voorhoofdsligging. Wessel (1585 gram) deed het meteen goed, maar Stan (1690 gram) had een hele moeilijke start. Een dag na de bevalling heb ik op de monitor die boven mijn bed hing gezien dat Stan een terugval had en dat ze hem hebben moeten beademen. Ook had de verpleging stuipen bij hem gezien. Na overleg met het Sophia in Rotterdam werd besloten om hem daar naartoe te halen. Ik lag dus hier met Wessel in het plaatselijke ziekenhuis en Stan lag in Rotterdam. Omdat ik bijwerkingen had van de ruggeprik kon ik pas 3 dagen nadat hij naar 't Sophia is gebracht, naam hem toe. Uiteindelijk heb ik de volle 10 dagen die staan voor een keizersnee in het ziekenhuis gelegen. In 't Sophia zijn verschillende onderzoeken gedaan en daar is gebleken dat Stan zijn linkernier verkleind was en niet op de juiste plaats zat. Nadat hij stabiel was en goede medicatie kreeg is hij terug bij zijn broer gekomen. Ze hebben in totaal 5 weken in het ziekenhuis gelegen. Toen ze naar huis mochten, dachten wij dat we rust zouden krijgen. Maar niets was minder waar. Wij hadden geen recht op couveuze-nazorg en ook uit onze directe omgeving hebben wij weinig tot geen hulp gekregen. Ik heb vaak overstuur boven de box gestaan omdat ik ze niet rustig kreeg. Zelfs een keer zo erg dat ik mijn man belde dat hij naar huis moest komen van zijn werk. Pas toen wij ze zijn gaan inbakeren keerde de rust enigzins terug. Ik ben gewoon aan 't einde van mijn verlof weer gaan werken. Want werken was rust, hahaha. Ondertussen waren wij gewoon doorgegaan met die automatische piloot waar wij vanaf Januari in zaten. In Oktober ging het niet meer, en hebben mijn collega's me naar huis gestuurd, ik was op! Verwerken van alles wat wij mee hadden gemaakt?? Daar waren we nog niet aan toegekomen. Met oud en nieuw ging er een knop om; het jaar waarin we zoveel mee hadden gemaakt was klaar, er lag een nieuw jaar op ons te wachten, nu zou 't tijd worden om te gaan genieten. Dat heeft enigzins geholpen en nu genieten we veel meer van onze kanjers! Ik moet zeggen dat ik het ook wel een hele leuke fase vind, waar ze nu in zitten. Dat helpt wel mee. Ook lichamelijk vind ik 't minder zwaar worden, waardoor mijn lichamelijke klachten minder worden. Zo, het is een heel verhaal geworden. Nu eerst maar 's de emailnotificatie aanzetten, voordat ik weer 10 pagina's bij moet lezen, hahaha....
Ik ben nooit benaderd voor dat onderzoek dus kan er niks over vertellen.... Zijn jullie ook zooooooo benieuwd naar de beebs van mm7 hihihihihi hoop zo dat alles goed met ze gaat
Wauw Sannie want een heftig verhaal zeg..... fijn dat jullie nu de knop om hebben kunnen zetten. Geniet lekker van je kanjers je hebt het verdiend!!!!
sannie wat een heftig verhaal hey?!!Fijn dat het nu wel goed met je gaat hoor..... ben ook erg benieuwd naar mm7!en de beebs... vindt iemand het leuk hier om ook via hyves elkaar te volgen?pb me dan ff kan ik je toevoegen!! sylvia ik weet eigenlijk ook niet hoelang dat onderzoek al loopt hoor? Lima goed dat je je verhaaltje even doet over de ring!Fijn dat hij bij jou toch geholpen heeft!!zet mischien mensen die twijfelen net de drempel over!! nou alles rustig hier in huis nu pfff Jade was niet te genieten vandaag stumperd...lekker vroeg naar bed gedaan en ze is gelijk gaan slapen... Liefs Sjaantje!
@minniemouse: Onze planning is het om 1 april in elk geval de kamer qua meubels af te hebben, dan ben ik 6,5 maand. Lijkt me druk en moeilijk genoeg allemaal, die laatste maanden dus zolang ik nu nog relatief veel energie heb wil ik er nog even gebruik van maken Daarnaast heb ik uit gelezen dat nieuwe babymeubels een aantal maanden open moeten staan zodat de gifstoffen verdwijnen (of het klopt of niet), maar da's ook een reden dat we de nieuwe meubels zo snel mogelijk willen neerzetten! @sjaantje, mamavan3 & bietje: veel plezier en succes met de echo's morgen! Blijft spannend, maar als alles goed is, is het toch zooo heerlijk om naar de kleintjes te kijken.. Zou er zelf echt uren naar kunnen kijken. @sannie: heftig verhaal, maar inmiddels is alles goed met de kleintjes? of hebben ze er nog iets van overgehouden? @hier: heel benieuwd naar de fotos van mm7! hier gaat alles goed, over twee weken de 20-weken echo. op het moment denk ik alleen heerlijk, een uur genieten van die twee in mijn buik, de zorgen en spanning of alles goed wel is zal wel de avond van tevoren komen..
Heftig allemaal, ik vond 3,5 week ziekenhuis al heftig....hier hebben wij er zelf voor gekozen om geen couveuse nazorg te hebben. Blij dat we eindelijk thuis konden genieten. Ik had het wel fijn gevonden in de tijd van het ziekenhuis wat hulp te krijgen want eigenlijk ben je dan alsnog thuis aan het wassen en poetsen tussen de ziekenhuisbezoeken door. Een leuke kraamtijd heb ik niet gehad en dat is soms best confronterend, ik ben jaloers op mama's die gewoon thuis kraamzorg hebben gehad zoals je die op de normale manier krijgt
Met mijn mannen gaat het nu hartstikke goed. Bij een onderzoek in 't sophia is gebleken dat het lichaam van Stan zijn verkleinde nier zelf afgestoten heeft, omdat die het niet deed. Nu heeft hij dus nog maar 1 nier, en daar kan hij prima mee leven. Wel krijgen we nog extra controles om die ene goede nier extra goed in de gaten te houden. Ik heb die kraamtijd ook echt gemist. En ik heb me dan ook vaak heel boos gemaakt om mensen die maar 1 kindje kregen en bij wie alles "normaal" verliep En dan helemaal als ze ook nog 's liepen te klagen . Ook had ik heel erg graag langer zwanger geweest. @ Emav; hier vind ik meubeltjes ook nog steeds stinken, zelfs na een jaar nog. En wij wilde ook het kamertje met uiterlijk 30 weken klaar hebben, voor 't geval dat...... Spannend al die 20 weken echo's. Gaan er ook nog mensen een 3/4Decho laten maken?
zo meiden ik mag straks naar Radboud voor onze 20 weken echo, wordt een medische omdat onze zoon een aangeboren afwijking heeft! Blijft spannend,.... En hopelijk kunnen ze bij beide met zekerheid zeggen wat het gaat worden maar ik zelf denk 2 meiden!
We krijgen 2 meiden! Alles zag er goed uit, zijn qua groei super voor een tweeling! We zijn helemaal blij! hoe zijn de andere echo's gegaan?
@mama van 3: jeeeeej 2 meiden wat leuk! Fijn dat alles goed is gegaan! Morgen mag ik weer naar t radboud voor de extra groeiecho. Ben me vandaag al steeds aan t prikken voor de suikertest..... Oeoeoeoe 2 meiden.....echt leuk!
Oooo leuk mama van 3 twee meiden!! En gelukkig was alles verder dus ook goed! Hier nog een goede echo!! Tussenschot aanwezig, allebei een eigen vruchtzak. Wel een opluchting eerlijk gezegd. Ze waren lekker aan het bewegen en liggen nu lepeltje, lepeltje. Ik vind 1 kindje al een wonder maar nu twee, echt geweldig!! Nu over twee weekjes weer en dan meteen uitslag combinatietest. Heb iig weer vertrouwen en dat voelt fijn. Nog 1 echo uitslag dus hier vandaag hè. En minniemouse morgen, heerlijk weer!
@mama van 3, 2 meiden LEUK!!!!!!!! @hier, ziek vandaag en helemaal klaar met mijn werk!!!! Ik belde vandaag filiaalmanager om me ziek te melden, hij lacht 1x, zegt oke en hangt gewoon op... Na een aantal smsje kwam ik er achter dat hij er al wel vanuit ging dat ik regelmatig niet aanwezig zou zijn want ja ik heb 2 kinderen he... En dat haalt echt het bloed onder mn nagels vandaan!!! Ik ben zelf altijd filiaalmanager geweest maar heb mn functie neergelegd ivm de jongens... Nu zo'n jong broekie (en ik ben zelf ook niet oud hoor haha) vindt dat tie dat soort dingen allemaal kan maken... Ik ben er echt klaar mee maar ander werk vinden is erg lastig merk ik! In bijna alle vacatures staat flexibel... tjsa met werktijden ben ik niet flexibel pfffff krijg hier alleen maar meer hoofdpijn van Sorry moest t ff kwijt!
He bah linnepinneke wat een piemel! En hij heeft gewoon opgehangen? Lekker professioneel zeg! Wat voor werk zoek je nu dan eigenlijk?