Mm7 mooie kindjes meid en je hoeft je cker niet te verontschuldigen hoor. Linnepinneke sterkte, ik weet hoe het is als ze alles eruit spugen en geen plasluiers hebben probeer wat vaker de fles aan te bieden. Beterschap
linnepineke sterkte meis... pff is wat je kleintjes zo ziek,, weet effe niet wie het vroeg maar he zijn als het mee zit 2 meiden..
mm7: wat zijn ze moooi!!!! linnepinneke: pff gaat het al weer beter met je mannetjes?? Verder niet veel gelezen, zijn druk aan het klussen in ons nieuwe huis wat eindelijk rond is! mag ook wel volgende maand moeten we over! Kom snel weer bij jullie als het wat rustiger is hier..
Oh meiden kwam net nog een filmpje op m'n iphone tegen....ze waren net een paar dagen thuis YouTube - Elize en Naomi 29 augustus 2010 Spijt dat ik niet meer van die filmpjes heb gemaakt
Hoi Meiden, enorm bedankt voor alle lieve felicitatie's. Ik zal even vertellen over mijn bevalling ; Zondag avond/nacht begonnen de harde buiken, die had ik natuurlijk al heel erg vaak, dus in eerste instantie dacht ik niet van het is nu begonnen.. Aangezien ik de laatste week bijna niet meer kon slapen, zat ik om 1 uur nog op de bank, uiteindelijk rond half 2 lekker lang onder de douche gegaan in de hoop dat de harde buiken zouden afnemen, het werd alleen niet minder. Dus heb ik op de bank nog lekker een kopje thee gedronken, en ben uiteindelijk rond kwart voor 3 naar bed gegaan. Ineens om half 4 voelde ik 'iets' stromen, wist gelijk dat mijn vliezen gebroken waren, dus mn vriend wakker gemaakt (die lag al lekker lang in bed want die moest er om 5 uur uit om te werken) en het ziekenhuis gebeld en daarna toe gegaan. Ik kreeg gelijk wel wat weeen, maar nog niet met regelmaat. Om 7 uur smorgens was er geen enkele wee mee, de artsen hebben toen overlegd en besloten om me verder te helpen. Na wat eten kreeg ik om 10 uur het infuus, en om half elf kwamen de weeen met regelmaat, ik had dan ook gelijk 5 cm ontsluiting. Rond half 12 heb ik gezegt dat ik een keizersnede wilde, of pijnstillen. Helaas gingen ze niet akkoord met de kz, en voor de pijnstilling was ik al te laat want ik had 9 cm ontsluiting. Elke wee moest ik mee persen om te zorgen dat Isis nog iets zou zakken, en wat deed dat zeer zeg.. en toen ineens kreeg ik persweeen, na 5 weeen werd Isis geboren om 12:51 uur, er werd toen gelijk heel hard op mijn buik geduwd en een echo gemaakt omdat Vinn in stuit lag, ik moest de eerst volgende wee wegpuffen, maar dat ging me niet lukken zei ik, dus toen mocht ik meepersen. Kindjes die in stuit liggen mag je niet aanraken/meehelpen bij de geboorte want dan strekken ze hun armpjes en kan het voorkomen dat ze er niet uitkomen, maar het ging met zo n kracht dat Vinn naar buiten schoot en net niet in de prullenbak belande, de vk en gyn zeiden tegen me pak hem pak hem... hij was zo glibberig dat hij bijna uit hun handen viel. In iedergeval Vinn werd geboren om 12:57 uur, 6 minuten na zijn zus. De placenta kwam een paar minuten later. En toen was de bevalling een feit. Isis en Vinn hadden een super goede start, en het was dus ook niet nodig om de couveuse in te gaan, ik mocht ze lekker een tijdje op mijn borst en daarna in een bedje mee naar de kraamafdeling. Na 2 nachtjes moest Vinn helaas naar de kinderafdeling omdat hij zijn voeding niet helemaal op dronk. Isis moest de volgende dag ook, omdat het drinken bij haar ook niet zo heel erg goed ging. Ik ben Donderdag avond naar huis gegaan, wat ik heel moelijk vond om hen achter te laten. Ze liggen in de kinderafdeling lekker met hun bedjes naast elkaar, ze hebben een sonde maar drinken de meeste voedingen zelfstandig. Isis weegt nu 2140 gram en is vandaag 45 gram aangekomen. Vinn weegt nu 1925 gram en is vandaag 25 gram aangekomen. Ze doen het super goed, ik hoop dat ze snel nog wat aankomen en alle voedingen zelf drinken zodat ze lekker met ons mee naar huis kunnen. Met mij zelf gaat het goed, op wat pijnlijke hechtingen na, ik gaf in eerste instantie flesvoeding maar heb gisteravond besloten om alsnog borstvoeding te proberen, ik kolf nu dus. We zien wel of dat helemaal goed gaat lukken, en anders maar niet, heb ik het in iedergeval geprobeerd. Voor nu is de keuze voorlopig kv met bv af te wisselen. Pff.. sorry lang verhaal.. maar ik ben zo trots, blij en gelukkig! Al met al een super bevalling, met het meest fantastische resultaat mijn mooie kinderen! Hoe is hier met jullie allemaal? Haha Silvia, ze is idd erg trots.. heb je al lekker kunnen spieken bij de fotos!?
mm7, wat een heerlijke dropjes heb je toch!!! En wat ziet dat er toch bekend uit, die sonde's! Maar je hebt je bevalling super gedaan zeg! Vind het wel een beetje jammer dat ik nooit verder ben gekomen dan 8 cm ontsluiting, aan de andere kant Noah moest er acuut uit! Dus ik heb er vrede mee! @hier, mijn ziekenboeg is vanavond uitgebreidt! De jongens hebben papa te pakken gehad!!! En flink ook... Ik heb het niet zo erg gehad maar hoop dat dat ook niet gaat gebeuren nu... Kyan heeft vandaag alles binnen gehouden, Noah heeft nog wel gespuugd maar niet alles dus dat gaat gelukkig de goeie kant op!
Mm7 wat een dotjes!!! Daar zou ik ook heel trots op zijn!! Komt het eigenlijk ooit voor dat een tweeling vrijwel meteen mee naar huis mag? Of blijven ze allemaal langer in het zh?
De dag nadat ik bevallen was lag er in de kamer naast mij ook een vrouwtje met een tweeling... Zij mocht zelf na 4 dagen naar huis toe MET kinderen... Dus het kan wel... Vond het wel ontzettend oneerlijk hoor, ik met dikke kraamtranen want mijn kindjes lagen op de kinderafdeling en die van haar lagen bij haar en mochten gelijk mee... Was op dat moment niet eerlijk hahaha
Ok! Ik geloof dat je jezelf ook kunt verzekeren voor een verlate kraamhulp ofzo als je kindjes pas na 2 wkn uit het zh mogen? Of heb ik dat misschien verkeerd begrepen? Anders wil ik hiervoor weleens info opvragen!
Moet je zeker even navragen of je recht hebt op couveuse nazorg... zitten wel een hoop voorwaarden aan bij de meeste verzekeringsmaatschappijen! Je kinderen moeten dan of een aantal dagen in de couveuse hebben gelegen of een aantal dagen op de kinderafdeling maar dat verschilt nogal!!! Ook het aantal uur zit verschil in! De ene geeft meer dan de ander en soms maakt het ook nog verschil of je een tweeling hebt gekregen... Wij kregen 12 hele uren
Wij hadden op dat moment alleen een basisverzekering van VGZ en die vergoed het niet. Daar sta je dan, na 5 weken ziekenhuis, thuis zonder hulp! Dus ik zou zeker iedereen willen adviseren, kijk je verzekering goed na, want wij hebben daar dus echt niet bij stil gestaan, dat dit niet onder de basiszorg viel.