Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. he meiden..

hier is het nog steeds rustig hoor.. morgen al weer 35 weken hihih..

mm7 wat een mooi verhaal.. en wat een super kids.. geniet er van .. en trots mag je zeker zijn..

ik ga nu zo even naar de kerk reageer vanmiddag weer..

liefs yippie

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    MM7 wat een super mooie kindjes hebben jullie!!
    Eigenlijk komt t er op neer dat je weinig kraamhulp zult hebben ofniet?
    Is toch eigenlijk oneerlijk want thuis gaat de zorg toch ook door vooral als je al een kindje hebt?
    Stel nou dat je verder niemand in je omgeving hebt die je evt kan helpen moet je het dus echt zelf oplossen?
    Gelukkig is dat niet het geval bij ons maar vindt het allemaal best oneerlijk...
    Sorry even mopperen hoor haha!!
    Ik ga zo onze dochter ophalen heeft bij opa en oma geslapen!

Xx

3. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    @yippie, laat ze nog maar even zitten hihi

Ik ga morgen mijn verzekering is bellen

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Zeker even doen!

5. ik weet dat je sowiso 16 uur extra krijgt ivm 2ling en daarnaast krijg ik ivm mijn pakket nog 20 boven op de gewone uren.. maar idd je heb maar 10 dagen recht op kraamhulp dus als kids langer in ziekenuis blijven heb je vaak pech..
    ik kan zo niet vinden op de site maar ik heb geloof ik wel recht op couveusse nazorg thuis...
    zit bij de izz..

groetjes Yippei

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Maar als je als moeder zelf eerder naar huis mag dan die 10 dagen, dan kan je (ondanks dat je kindjes nog in het ziekenhuis liggen) toch gewoon kraamhulp krijgen. Want kraamhulp is er niet alleen voor de baby, maar ook voor de kraamvrouw. Dat is tenminste wat mij altijd verteld is.

7. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ik had ook 16 uur extra ivm tweeling ik kreeg na 5 dagen ziekenhuis ook nog 5 dagen kraamzorg en echt ook hele dagen op de zondag na dat was maar een halve dag..... couveuse nazorg heb ik niet gehad omdat de kinderen tegelijk met mij me naar huis konden...

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn jongens kwamen na 14 dagen naar huis en ikzelf na 10 maar gelukkig had ik recht op couveuse nazorg want de normale kraamtiijd was al voorbij :(

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Thnx meiden voor de lieve reacties! Het zijn zulke mooie lieve kindjes..

Over de kraamzorg... ik had recht op 10 dagen kraamzorg, dit houdt dus in dat ik tot as woensdag kraamzorg kan krijgen. Donderdag avond ben ik naar huis gegaan en heb ik de kraamzorg gesproken, zij vroegen of ik sowieso kraamzorg wilde ondanks dat de babys nog in het ziekenhuis liggen, dus puur voor de verzorging voor mij zelf. Ik heb dit afgeslagen omdat mijn vriend thuis is, en wij heen en weer rijden naar het ziekenhuis, maar ik kan me voorstellen dat als je thuis ook een kleintje hebt dat je er wel voor kiest om kraamzorg te krijgen. Ik heb recht op couveusenazorg, 15 uur van mijn verzekering. Zodra ik weet dat de 2ling naar huis mag, heb ik een bewijs nodig van de kinderarts, die moet ik overleggen aan mijn verzekeraar en die geven dan de goedkeuring door aan de kraamzorg voor de 15 uren nazorg. Deze 15 uren kun je dan verdelen over 3 ochtenden, het is niet veel maar sowieso wel fijn om thuis even op weg geholpen te worden.

Even over Vinn en Isis, het gaat goed met ze, Isis is vandaag 5 gram aangekomen en Vinn blijft vandaag gelijk staan. Het is niet veel maar ze kijken alleen naar het gewicht over een week, en gister zijn ze 45 en 25 gram aangekomen dus dat is prima in orde. Ze drinken nog niet alle voedingen zelfstandig dus wat er overblijft krijgen ze door de sonde. Het geel zien was zoveel minder dat het niet meer in de gaten gehouden hoeft te worden, dus geen bloedprikken gelukkig meer. De verloskundige is bij mij thuis geweest net, en alles was prima in orde. Je moet dus wel een vk regelen buiten het ziekenhuis om, dus een praktijk bij jou in de buurt die de controles voor jou bij je thuis komt doen. Het is lichamelijk wel zwaar, het kolfen, naar het ziekenhuis naar huis weer naar het ziekenhuis, maar als je dan die lieve kleintjes ziet, ben je zo weer vergeten hoe moe je bent!

Linnepinneke, ik ga vandeweek even een foto van het kamertje maken, nu mag iedereen het zien natuurlijk:D!

10. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige kids! Mm7! En ze drinken iig wat zelfstandig. Onze zoon heeft 7 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan vijf in couveuse. Ik weet nog dat ik ook alle kindjes om me heen naar huis zag gaan en die van ons mocht steeds maar niet. Ivm voeding en saturatiedalingen. ( zoonlief is overigens nu 10 jaar, bijna groter dan zijn vader en eet als een dijker haha)
    Wat betreft de kraamzorg, toendertijd was het zo dat je ook het bedrag van de kraamzorg uit kon laten betalen en dan dus zelf hulp kon inkopen als je dat wilde, is dat nu nog zo?
    En mm7 wat betreft die vk had jij dat vooraf al geregeld, want eerlijk gezegd is dat iets waar ik geen rekening mee heb gehouden. Of liep je ook al bij een vk?

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    Thanks meiden voor de info over de kraamzorg ik ga denk ik morgen ook mijn verzekering eens bellen!
    Bij mij is de tweeling bij de vk ontdekt zouden ze dat dan zelf in de gaten houden?!

Mm7 wat een mooie kindjes en wat doen ze het al goed he!Kan me voorstellen dat het zwaar is..Doe je alleen kolfen?Ik zit daar nml ook over na te denken dus volg hier wel jou ervaring daarmee!
    Geniet lekekr van de periode en hopelijk mogen ze gauw mee naar huis!!

Hoe is het met de rest?

Liefs Sjaantje

12. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Je moet gewoon een vk bellen en zeggen dat je zwanger bent en onder beh van een gyn bent maar dat je een vk nodig hebt voor de nacontroles en dan wijst het zich vanzelf wel ;)

13. bereke

bereke Niet meer actief

Mm7, echt prachtige kindjes!

14. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    1,340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel silvia! Binnenkort dus ff regelen.

15. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    Ik heb de vk ook al gebeld. Hoef pas als ik bevallen ben opnieuw te bellen en dan komen ze voor de nazorg. Super fijn.

16. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mm7: wat een mooie kindjes zeg! En wat heb je het goed gedaan! Via de natuurlijke weg en nog redelijk rap ook! Super meid!! Iets om trots op te zijn. En wat zien ze er goed uit. Jammer dat ze op de kinderafdeling moeten blijven, maar ze liggen wel lekker samen. Bij ons mocht eentje mee en de andere moest blijven, dat vond ik ook erg heftig....Niet als compleet gezinnetje thuiskomen. Nu maar hopen dat ze snel samen thuiskomen! Succes met herstellen en op en neer reizen. Stoer dat je toch aan het kolven bent geslagen trouwens!

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    Dames, ik heb weer een vraagje.

Vandaag had ik mijn teamleidster aan de telefoon en zij vertelde me dat ik met een tweeling recht heb op dubbel ouderschapsverlof.

Kennen jullie dat?

Zowiezo is het ouderschapsverlof in het onderwijs goed geregeld. Je krijgt 70% uitbetaald!

18. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    jaaaaa ik heb ook ook 2x ouderschapsverlof!!! nou ja 3x ik heb nu alles ineens van mn 3 kids tegelijk opgenomen....
    26 weken fultime of 52 weken partime en ik heb dus nu 3 jaar lang 20 uur per week dat ik opneem :D
    voordeel is dat je het op kan geven aan de belastingdienst en dan krijg je een gedeelte vergoed ik krijg de helft van mijn gemiste salaris vergoed door de belasting :D

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    ik wil het dan ook verspreid opnemen, dat schijnt belastingtechnisch ook beter te zijn.

maar kan ik dan 2 jaar 'vrij' nemen, 1 dag per wook of 1 jaar dubbel 2 dagen per week ipv 1 dag per week?

is dit duidelijk omschreven hihi? :p

20. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Ligt aan de uren die je normaal maakt
    ik werk normaal 40 uur en op die basis mag ik of 26 weken compleet *vrij* nemen of 52 weken halve dagen vrij nemen. dit is per kind.
    Ik heb 3 kinderen dus ik heb nu alles aan een genomen en ik werk nu 20 uur per week tot aan september 2013 :D

Share This Page