Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @luca ben het even kwijt, waarvoor neem je paracetamol, wel een goeie wat je zeg, ben nu ook niet blij met medicijnen maarja niet nemen is ook geen optie. oja en ik zou graag je datum weten :)

@silvia: sterkte!

2. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    wat leuk dat jullie een tweeling verwachten!
    ik heb hie rene vraagje over, wanneer had je het idee dat het een tweeling was, of zag je het op de echo? is het ook bij iemand voorgekomen dta het op de eerst vroege echo niet gezien is?
    ik heb nu met 10 weken een buik die volgens mij veel groter dan normaal is......er zijn al een antal mensen die geopperd hebben dat het er vast twee zijn. met 8 weken heb ik een echo gehad, toen was e rgewoon 1 maar er is ook niet naar een tweeling gezocht ofzo....

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bergje: Bij mij was het bij de echo met 7 weken en 5 dagen meteen te zien. En die grote buik kan ook heel goed van de flink opgezette darmen komen....Had ik in het begin ook echt heel erg...

4. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Luca, spannend hoor, voor jou is het bijna zover.....
    Ik wil ook graag een pb met de datum!
    Heb je eigenlijk ook een buddy? We willen natuurlijk wel zo snel mogelijk op de hoogte gebracht worden :D.

Alle andere dames, wat gaat de tijd snel zeg......zie heel wat banners van meer dan 30 weken.....succes hoor!

5. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

@Luca, heb je niet meer zo'n aanval van heftige pijnen in je flank gehad? Hoop het niet! Veel sterkte met de nachten die nog komen gaan. Het duurt nu echt niet lang meer, zal je even PB-en hoe lang max. nog :D

@Sylvia: balen van die aambeien. ik heb er ook een beetje last van, maar is nog goed te hebben. Gaat het weer wat beter?

@Marije: beter geslapen? Hou je taai, het schiet echt al op!

@Linda: fijn van je te horen en dat ze je goed in de gaten houden. Hopelijk mag je zo lang mogelijk thuisblijven en blijft de bloeddruk binnen de grenzen.

Hier gaat het redelijk. Bekkenpijn is aanzienlijk minder, maagzuur des te meer en ook erg kortademig. Sinds een paar dagen houd ik ook vocht vast........das nieuw voor mij. Morgen weer naar de gyn. Volgende week groeiecho.
    Ben nog steeds zo'n 28 uur aan het werk per week, maar houd het ook niet lang meer vol........ga wsl snel naar halve dagen.......:)

@Lindavnr: hoe gaat het bij jou? werk je nu 3 uur/dag therapeutisch? vol te houden?

6. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was met 6.5 week al heel goed te zien dat het er 2 waren en mijn foto die je ziet bij mijn naam is gemaakt met 9 weken.......2 minimensjes dus al........ Met 10 weken ben je als tweelingzwangere over het algemeen niet dikker dan met 1. Wil je niet teleurstellen, maar het kan heel goed zijn dat het er echt maar eentje is.......

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ bergje: hmm bij mij was er niets van te zien aan mijn buik, maar we hadden een vroege echo bij 7 weken ivm eerdere miskraam, en daar was duidelijk op te zien dat het er twee waren.. Je hoort heel vaak dat meiden inderdaad zoals iemand al zei opgezette darmen hebben en daardoor in het begin een mega buik hebben.
    Het kan natuurlijk dat de echoscopist het even gemist heeft...maar de kans is groter dat het je darmen zijn gok ik..

@ Luca: spannend zeg...maar begrijp dus dat je banner niet klopt met de echte datum?

@ Sylvia: wat vervelend dat je zo;n last hebt van aambeiden...die heb ik (nog) helemaal geen gehad..
    Klinkt pijnlijk, een sneetje erin laten maken...:(

@ habibas: goed dat de bekkenpijn wat minder is!
    hihi, dan komen natuurlijk nu weer de andere kwaaltjes om de hoek kijken.

Ik werk nu inderdaad 3 uur therapeutisch, gisteren mijn eerste dagje gehad. Was goed te doen, maar ik kan dan ook super rustig aan doen. En ik werk zo dat ik er ook nog een half uurtje pauze in heb zitten (boterhammen eten bij bewoners) dus tis ook niet zo dat ik 3 uur achter elkaar op kantoor zit.
    Tis wel weer even wennen dat ik nu weer de wekker ervoor moet zetten, want begon om 10 uur te werken. Slaap nu elke dag uit tot een uur of 11, hihi.
    Ach..is ook wel goed dat ik ergens voor op moet staan....dat zal dadelijk ook moeten, en dan stúkken vaker en vroeger!

Zou als ik jou was wel duidelijk aangeven dat het teveel wordt en minderen hoor!
    Ik merk zelf ook dat ik echt minder bekkenpijn heb.. erg fijn!

@ Vocht vasthouden: Nog vrijwel geen last van. Alleen wat dikkere handen, maar ook niet dat het opvalt. Merk het alleen aan mijn ringen.. die heb ik nu dan ook maar afgedaan. (voelt alleen zo kaal nu hihi)

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Habibas: Gewoon op tijd aangeven dat je werk te zwaar wordt hoor. Je gaat je zoveel beter voelen als je een stapje terug doet en dan is het ook makkelijker vol te houden.
    Ik heb vannacht weer heerlijk geslapen, lief dat je het vraagt!
    Zie trouwens dat je de 28 weken voorbij bent. Dat is een goed teken!

9. Linda70

Linda70 Nieuw lid

26 jan 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zo herkenbaar. Ik heb zelf een tweeling: Fabian & Levi. Ze zijn nu 16 maanden. Het gaat razendsnel, ze lopen en brabbelen de eerste woordjes. Het is GROOT GENIETEN met de jongens.

In oktober vorig jaar ben ik gestart met detweelingwinkel.nl. De ideale webwinkel voor tweelingouders en voor iedereen die een origineel kado zoekt voor een tweeling. Hier vind je een bijzondere verzameling van de meest hippe en handige tweelingproducten uit de hele wereld. Kijk zelf maar: www.detweelingwinkel.nl

Jullie zitten nu volop in de ‘tweelingwereld’. Laat me weten als jullie suggesties hebben. Zijn er nog bepaalde producten die jullie missen, hebben jullie aanvullingen voor de site of leuke foto's van jullie tweeling (deze kan je plaatsen in de rubriek 'foto's en reacties'? Ik ben heel benieuwd.

Een goede bevalling, een leuke kraamtijd en heel veel geluk!

Grts,
    Linda.

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden ik meld me toch even maar met goed nieuws!!!
    De bloeddruk was goed 130/85.

De kleintjes doen het ook goed alleen begint het meisje volgens mij in vergelijking met haar broertje wat kleiner te worden, alles nog binnen de marge en eigenlijk kon je er weinig van zeggen omdat wekelijkse metingen eigenlijk niet goed te vergelijken zijn.
    Moet nu volgende week donderdag weer en zo doorgaan met rustig aan doen.

Ik moet er nog steeds rekening mee houden dat de bd weer gaat stijgen en dat er dan misschien iets aan de medicatie veranderd moet worden.

Dus elke week is er vanaf nu een, ik probeer maar niet te veel vooruit te kijken, langer als 38 weken gaan ze me waarschijnlijk niet laten lopen zei de Gyn maar nu eerst maar eens rustig van controle naar controle. Het meisje lag ineens weer lager dus ik zeg nu ook, lekker belangrijk welke er straks als eerste uit komt, als alles maar goed gaat!!!

De gyn zei trouwens nog, nu komen de 6 zwaarste weken want je bent nu als het ware hoog zwanger (bij 1 kindje zou de buik nu redelijk aan het einde zijn). Dat merk ik nu ineens ook echt, als de kleintjes schoppen, zie je het echt heel goed van buiten.

@habibas: ik ben 28 weken gestopt dus kan me goed voorstellen dat het nu té wordt voor jou. Achteraf ben ik nu wel blij want ik heb 2,5 week kunnen wassen en alles tot zover af kunnen maken en nu..... alles wat ik verder wilde doen ligt dus nu stil, en ik had zoveel plannen!!! nouja als ik de kleintjes nu maar blijven zitten....

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Linda: fijn dat je goed nieuws hebt :)

Dames, ik hou het even heel kort, maar hoe lang duurde het voor de ervaren dames na het verliezen van de slijmprop voordat de bevalling echt inzette?

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    betekent deze zin dat...................

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    toevallig net aan het bijlezen op andere fora, maar nee, geen andere activiteit dan slijmpropverlies en harde buiken gehad!

X

En later meer (nu alleen tijd voor de ego berichtjes ;) )

14. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties op mijn berichtje. Ik heb er wel meer vrede mee dat ik nu echt ga minderen met werken. Wil nog steeds wel langzaam afbouwen. Dus volgende week nog van 9 tot 16u en dan naar halve dagen.

@Linda, fijn dat goede nieuws!! Mooie bloeddruk ook.
    Ik had vandaag bij de gyn (ook onder de med.) 140/75, dus was ook weer blij. Wel even eiwit in urine laten controleren vanwege het vocht vasthouden, hopelijk is dat goed.

@Luca: SPANNEND!!

@Marije: fijn zo'n goed nacht. Die heb je weer in de pocket:)

@Lindavnr: heerlijk dat je toch nog een beetje aan de gang kunt zijn, maar lekker in je eigen tempo. Ik wil ook zo lang mogelijk halve dagen blijven werken, want ik zie er erg tegenop om zoveel weken thuis te zitten en 'niets' te doen. Dus snap helemaal wat je bedoelt!

Succes allemaal!

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Luca: Ben benieuwd hoe het er voor staat!

Habibas: Fijn dat je bloeddruk nu ook wel oké was. En verstandig dta je minder gaat werken... Het zla je goed doen!

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    stil hier.....

Vraagje: de kindjes hebben de laatste dagen heel veel de hik in mijn buik, vooral in bed, als ik me omdraai, hup, dan heeft er weer een de hik, zegt dat niks over straks? problemen met drinken ofzo? misschien stomme vraag...

Vandaag 32 weken!!!

17. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad stil hier.......stilte voor de storm?:D

@Linda: stomme vraag misschien maar hoe weet je dat ze de hik hebben?
    Ik heb namelijk de laatste dagen dat ik regelmatige bewegingen voel, maar zo regelmatig dat het geen beweging van armpjes of beentjes kunnen zijn. Net of je je hart voelt kloppen, maar die klopt veel sneller........

Ik kan verder geen antwoord geven op je vraag, sorry....

Moet weer aan het werk!

DOEG

18. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd trouwens met je 32 weken!! Morgen verspringt die van mij naar 29 :)

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Toevallig heb ik daar gisteren een stuk over gelezen ergens hier op het forum. En het hoeft helemaal niks met elkaar te maken te hebben hoor! Er waren veel moeders waarvan de kindjes vaak de hik hadden, bij hen waren er geen problemen. En moeders waarbij de beebs heel weinig de hik hadden en die kindjes hadden heel erg reflux.
    Dus maak je vooral geen zorgen...

Deel Deze Pagina